جلوگیری از بساط دست فروشی نیازمند اقدامات قاطعانه/ ایجاد فضای جایگزین برای دستفروشان اشتباه است

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متاسفانه بساط‌ گستری یکی از مسائل و نابسامانی‌های شهر تهران است که گریبانگیر شده است. علیرغم تمام تذکراتی که در این خصوص داده شده، این موضوع به محلی برای کسب درآمد برخی افراد تبدیل شده است و دست‌ فروشان هم به دلیل پرداخت پول به واسطه ها، حق خود می‌دانند که در آنجا سد معبر کرده و مسیر را مسدود و خلاف مقررات رفتار کنند.

در این باره علیرضا نادعلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: این مشکل در محوطه تئاتر شهر، چهار راه ولیعصر و سایر مناطق شهری، سالیان سال وجود داشته که علاوه بر مسدود شدن معبرها، متاسفانه باعث آسیب‌های اجتماعی زیادی نیز در این فضا شده است.

ایجاد فضای جایگزین برای دستفروشان اشتباه است

نادعلی با بیان اینکه شهرداری در تلاش است تا در حومه ولیعصر مکانی را تهیه کند تا از این طریق بتوانند دستفروشان را ساماندهی کنند، گفت: این حرف که مسئولان شهرداری موظف به ایجاد فضای جایگزین برای دستفروشان هستند، اشتباه است.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران؛ در گذشته در چند منطقه فضایی برای ساماندهی دستفروشان در نظر گرفته شده بود، اما دستفروشان به این امر استقبال نکردند و به آنجا نیامدند.

نادعلی با بیان اینکه ما برای تمام دستفرشان احترام قائل هستیم، گفت: اما باید اقدامات قاطعانه‌ای برای مدیریت دست‌فروشی و مسدود شدن معابر در مناطق شهری انجام دهیم، تا این مشکل در شهر دیگر تکرار نشود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در فضاهایی که در طول زمان طولانی شاهد دست‌فروشی رو به رشد هستیم، نمی‌توانیم بدون طراحی و اقدام قاطعانه‌ای کاری برای مدیریت آن فضاها انجام دهیم.

نادعلی در خاتمه تصریح کرد: ارائه فضاهای مناسب برای فعالیت دستفروشان، به تنهایی کافی نیست و باید همراه با تنظیم مجوزها، نظارت بر فعالیت‌های دستفروشان و ارائه خدمات بهداشتی و بهینه‌سازی مدیریت فضاهای عمومی انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایجاد فضای جایگزین برای دستفروشان اشتباه است، گفت: باید اقدامات قاطعانه‌ای برای مدیریت دست‌فروشی و مسدود شدن معابر در مناطق شهری انجام دهیم.