حمل و نقل مهمترین دغدغه شورای شهر تهران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا:نشست خبری عبدالمطهر محمد خانی سخنگوی شهرداری تهران  و علی رضا ناد علی سخنگوی شورای شهر تهران امروز برگزار شد.

ناد علی در ابتدای این نشست به موضوع حمل و نقل در شهر تهران اشاره کرد و گفت: مسئله حمل و نقل شهری را در  سال دوم شورا و در برنامه چهارم توسعه جز اولویت ها قرار داده ایم
وی افزود: اولویت اول برای توسعه حمل و نقل عمومی افزایش خطوط حمل و نقل ریلی و همچنین قوت دادن به خطوط اتوبوس و تاکسی ون خواهد بود.
نادعلی در ادامه با تاکید بر این موضوع که سال ۱۴۰۳ سال به ثمر رسیدن تلاش ها حوزه حمل و نقل عمومی در تهران خواهد بود گفت: صحبت زیاد از اقدامات انجام شده بیشتر شبیه وعده می شود. البته در کنار کارهای انجام شده از
مسایلی مثل ساماندهی دستفروشان، فعالیت های عمرانی و مسائل مختلف نباید غافل شد.
نادعلی گفت: همه مصوبات شورای شهر از اهمیت زیادی برخوردار است و در سال پیش رو تدوین برنامه و بودجه مهمترین کار در شورای شهر تهران خواهد بود
وی ادامه داد: حدود یازده درصد بودجه سال آینده شهرداری تهران به مسائل فرهنگی و اجتماعی اختصاص خواهد داشت که این بودجه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این عضو شورای اظهار کرد: بحث قیمت گذاری در شورای شهر صورت می گیرد اما در برخی حوزه های شهر سازی اعداد و ارقام تغییر می کند که البته در این موضوع هم با شهرداری نشست هایی داشتیم و به نتایج خوبی رسیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث ساماندهی چهارراه ولیعصر اشاره کرد و گفت: چهارراه ولیعصر پر تردد ترین چهارراه کشور است و مهمترین رویدادهای فرهنگی در تیاتر شهر انجام می شود.
نادعلی افزود: رهاشدگی شهر در دوره کرونا به لحاظ اقتصادی موجب شد تا جلوی دستفروشی در چهارراه ولیعصر گرفته نشود که البته از دید من منطقی بوده است.
وی گفت: البته باید بعدش این موضوع جمع می شد و بساط گسترانی در چهارراه ولیعصر  موجب شد قمه کشی و تیر درکردن انجام شد و دین موضوع در کنار یک بنای میراثی انجام شد؛ بارهای بار این امور اتفاق افتاد و موضوع دیگر معتادان متجاهر بودند.
نادعلی یاداور شد: با وزارت ارشاد و دستگاه های متولی جلساتی برگزار کردیم و تصمیم بر آن شد تا ساماندهی پیاده رو چهارراه ولیعصر و بعد حفظ حریم تئاتر شهر در دستور کار قرار گرفت؛ برخی دوستان گفتند دیوار کشی دور تئاتر شهر کشیدند اما واقعیت این است که حریم باید حفظ و مشخص می شد.
وی گفت: بهسازی و اصلاح اجتماعی بوستان دانشجو هم در دستور کار است و باید در قرارگاه اجتماعی بررسی شود از بحث ترنس ها تا... حتما باید جایی برای این افراد دیده شود اما نباید این مکان پرتردد جایی برای این مسائل باشد.

 

 

عضو شورای شهر تهران گقت:اولویت اول برای توسعه حمل و نقل عمومی افزایش خطوط ریلی و همچنین قوت دادن به خطوط اتوبوس.تاکسی و.‌. است.