رسایی: نمی‌توانیم ورزش را نادیده بگیریم/ مسئله سربازی را باید به‌شکل ریشه‌ای حل کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ حمید رسایی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم سید ابوالحسن میرواحدی، رئیس اسبق فدراسیون کشتی، اظهار داشت: حدود 15 سال است میرواحدی را می‌شناسم. او نه تنها در کشتی پشت خیلی از رقیبان خودش را به خاک مالید بلکه در بسیاری از امور این ویژگی را داشت. آشنایی من با او از هیات امام حسین شروع شد. وقتی میرواحدی در آلمان بود، تکیه‌ای را شخصی در این کشور ایجاد کرده بود که رنگ و بوی تکایای جنوب شهر تهران را داشت. هر سال با هزینه شخصی در آن تکیه مراسم می‌گرفت. مادحین اهل بیت و روحانیون را دعوت می‌کرد تا ایرانی‌های خارج از کشور از هر قشری در مراسم شرکت کنند.

وی در ادامه بیان داشت: حتی شاهد بودم شاید برخی افرادی که مخالفتی با نظام داشتند، در این هیات شرکت می‌کردند. جالب این است یکی از ویژگی‌های هیات میرواحدی که روی آن اصرار داشت که از نظام جمهوری اسلامی و رهبری دفاع شود. با همه این‌ها می‌دیدم طیف‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند. این نشانه کمی نیست. خیلی‌ها ایران را دوست دارند اما حاضر به هزینه دادن نیستند. خیلی از افرادی که به خارج از کشور می‌روند، گذشته، ریشه و پیشینه خود را فراموش می‌کنند اما میرواحدی اینگونه نبود. از جمله افرادی بود که تا یک یا 2 روز قبل از به رحمت خدا رفتن، همچنان به انقلاب اسلامی و ایران اسلامی عشق و علاقه داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به جامعه کشتی و پیشکسوتان ورزش مهم ایرانی تسلیت می‌گویم. همچنین به ایرانی‌هایی که در خارج از کشور دغدغه کشور را دارند و هیات‌داران، پیرغلامان امام حسین و ... تسلیت می‌گویم. او سال‌ها افتخار می‌کرد که علم سیدالشهدا را در خارج از کشور بلند کرده است. وقتی می‌دیدم برای پذیرایی از عزاداران اباعبدالله دغدغه دارد و تلاش می‌کند، به راحتی می‌توانم صفت پهلوانی را به او بدهم. 

رسایی درمورد دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ورزش به ویژه فوتبال، در پاسخ به دانا توضیح داد: ورزش به ویژه برخی رشته‌هایش در پیشینه و خاک این کشور ریشه دارد. طبیعی است ما در مجلس باید به ورزش قهرمانی و همگانی توجه کنیم. برخی رشته‌ها مثل فوتبال اقبال عمومی خیلی زیادی دارد اما نباید این موضوع سبب شود از ورزش‌های قهرمانی و پرطرفدار دیگر بی‌توجه باشیم. به هر ترتیب باید تلاش کنیم دغدغه جوانان ما برطرف و عدالت بین همه از طریق مدیران مربوطه رعایت شود.

وی درمورد اینکه تا چه اندازه تاکید مقام معظم رهبری روی  "ایران قوی، ورزش قوی" را سرلوحه کار قرار می‌دهند، گفت: مقام معظم رهبری در مواضع، جهت‌گیری‌ها و صحبت‌های خودشان اهمیت حوزه ورزش را نشان دادند. هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی نمی‌تواند ورزش را نادیده بگیرد زیرا در غیر این صورت جایگاه خودش را نادیده می‌گیرد. همه ما باید تاسی به رهبری کنیم زیرا ایشان واقعا به حوزه ورزش توجه دارند. من هم مشکلات ورزش در حوزه قهرمانی که می‌تواند نام ایران را احیا کند و مردم به آن علاقه دارند و ورزش همگانی که یک مسئله عمومی است، پیگیری می‌کنم.

نماینده مجلس شورای اسلامی درمورد مشکل سربازی ورزشکاران، گفت: مسئله سربازی یک دغدغه عمومی است که باید به صورت ریشه‌ای حلش کنیم. یکی از وعده‎‌های من برای این دوره چهار ساله، ساماندهی موضوع سربازی است که باید از این وضعیت فعلی دربیاید. طبیعی است برای افرادی که در حوزه ورزش، علم یا ... سرآمد هستند و کارآمدی دارند باید امتیاز ویژه‌ای را در نظر بگیریم تا در حوزه تخصصی خود بهتر و بیشتر از آنها استفاده کنیم.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس باید به ورزش قهرمانی و همگانی توجه کنیم.