کاربرد گلند ضد انفجار چیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کابل‌هایی که به جعبه تقسیم مناطق پر خطر کارخانه‌ها و صنایع گوناگون متصل می‌شوند باید خاصیت ضد انفجاری داشته باشند. طراحی و ساخت کابل‌هایی که در برابر انفجار مقاومت داشته باشند، بسیار دشوار است و نیاز به تخصص دارد. برای همین از گلندهای ضد انفجار برای محافظت از آن‌ها استفاده می‌شود. این گلندها از متریال فولادی ساخته می‌شوند و در برابر انفجار و آتش‌سوزی مقاومت بسیار زیادی دارند. از این گلندها در محل ورود و خروج کابل‌های اتصال به درون جعبه تقسیم استفاده می‌شود. خود جعبه‌های تقسیم نیز با باکس ضد انفجار ساخته می‌شوند تا خطر انفجار و آتش‌سوزی برای اتصالات الکتریکی به کمترین مقدار ممکن برسد.

یکی از بهترین شرکت‌هایی که مشغول طراحی گلند ضد انفجار و دوربین حرارتی نظامی برای محافظت از اتصالات الکتریکی استفاده شده در مکان‌های خطرناک صنایع مختلف است، شرکت صهبا نام دارد که می‌توانید با تماس با مشاوران این شرکت از شرایط خرید این وسایل مطلع شوید و اگر اطلاعاتی نیز درباره آن‌ها نیاز دارید کسب کنید. این شرکت جزو برترین شرکت‌ها در حوزه تهیه وسایل ضد انفجار برای صنایع خطرناک مثل صنعت پتروشیمی و نفت و گاز است.

اجزای گلند ضد انفجار

برای اینکه بهتر از کاربردهای گلندهای ضد انفجار مطلع شویم در اولین قدم لازم است که با اجزای این وسیله به خوبی آشنا شویم. هر گلند ضد انفجار دارای 6 بخش مختلف است که با کنار هم قرارگیری این وسیله را تشکیل می‌دهند. این 6 بخش شامل:

  • بدنه و قسمت نگه‌دارنده: قسمت بدنه و نگه‌دارنده گلندهای ضد انفجار از فولاد ساخته می‌شوند؛ زیرا باید بیشترین مقاومت را در برابر آتش‌سوزی و وقوع انفجار احتمالی داشته باشند.
  • درپوش: از درپوش برای دسترسی به گلندها استفاده می‌شود؛ زیرا شاید کابل درون آن‌ها دچار ایراد شود و نیاز باشد که به آن دسترسی داشت.

  • واشر محافظ کابل: این بخش از گلندها برای اتصال کابل به خود گلند است و با استفاده از متریال‌های نسوز ساخته می‌شود.
  • واشر آب‌بندی: یکی دیگر از اجزای مهم گلندهای ضد انفجار واشر آب‌بندی است که مانع نفوذ آب به درون گلند می‌شود.
  • مهره تثبیت کننده: این مهره برای محکم کردن اتصال کابل و گلند استفاده می‌شود.
  • تنظیم‌گر: تنظیم‌گرها برای این در ساختار گلندها حضور دارند که وضعیت گلند را متناسب با شرایط محیط صنعتی که قرار است در آن قرار گیرند کنند.

از گلند ضد انفجار در کجا استفاده می شود

هر صنعتی دارای بخش‌هایی بسیار خطرناک است که اتصالات الکتریکی مختلف و البته وسایلی که در این بخش قرار دارند در معرض دودهای آتش‌زا و انفجاری هستند. برای همین از گلندهای ضد انفجار برای محافظت از کابل‌هایی که در این مناطق وجود دارد، استفاده می‌شود. صنایعی که دارای چنین نواحی خطرناکی می‌شوند شامل طیف وسیعی از صنایع مختلف هستند که تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها شامل:

  1. سکوهای نفتی که هر لحظه ممکن است اتصالات الکتریکی آن به خاطر نوع فعالیتی که روی آن‌ها انجام می‌شود، آتش بگیرند.
  2. صنعت گاز که اساسا یک فعالیت بسیار خطرناک و در معرض انفجار است و برای همین تمام وسایل مورد استفاده در مناطق خطرناک آن باید به شکل ضد انفجار طراحی شوند.
  3. صنعت پتروشیمی که با انواع و اقسام محصولات شیمیایی تحریک‌پذیر سروکار دارد و نیازمند استفاده از گلند ضد انفجار و دوربین حرارتی نظامی هستند.
  4. معادن که شرایط کار در آن به شکلی است که خطر انفجار در آن‌ها هر لحظه وجود دارد.

شرکت صهبا یکی از بهترین شرکت‌هایی است که برای چنین صنایعی دوربین حرارتی نظامی طراحی و نصب می‌کند.

از دوربین حرارتی نظامی چطور برای محافظت از صنایع استفاده می شود

دوربین حرارتی نظامی یکی از دوربین‌های بسیار قدرتمندی است که هر گونه تحرکی را براساس دمای آن تحرک در شب و روز ثبت کرده و به ما کمک می‌کند که قبل از اینکه اتفاق خطرناکی در محیط صنایع مختلف بیافتد، از وقوع آن اطلاع یابیم و برای جلوگیری از آن اقدام کنیم. استفاده از این دوربین‌ها به تازگی در صنایع مختلف بسیار رواج داشته و شرایطی را فراهم کرده که بتوان به وسیله آن از هر گونه احتمال آتش‌سوزی یا انفجار باخبر شد و مانع رخدادن آن شد، اما این دوربین‌ها چطور کار می‌کنند؟

دوربین حرارتی نظامی مجهز به سیستم دریافت امواج مادون قرمز هستند و برای همین می‌توانند هر چیزی که دارای اندک حرارتی است را در شب و روز تشخیص دهند. امواج مادون قرمز از بدن موجودات زنده به خاطر دمای بدنشان و همچنین از وسایلی که در حال آتش گرفتن هستند، منتشر شده و دوربین‌های حرارتی نظامی با دریافت این امواج قادر هستند که ما را از وجود آن‌ها مطلع کنند. برای همین از این دوربین‌ها در صنایع مختلف به جز کارهای نظامی نیز استفاده می‌شود تا به ما کمک کند هرگونه حرکت مشکوک در محوطه صنایع مختلف و البته هر نوع آتش سوزی کوچکی که قابل کنترل است را رصد کرده و مانع بروز اتفاقات ناخوشایند شویم.

تهیه لوازم ضد انفجار با شرکت صهبا

برای تهیه دوربین حرارتی نظامی و گلند ضد انفجار لازم است که با کارشناسانی خبره در این زمینه مشورت کنید تا بهترین شرکتی که مشغول طراحی و نصب این تجهیزات است را به شما معرفی کنند. یکی از بهترین این شرکت‌ها که می‌توانید با کمک آن دوربین حرارتی نظامی متناسب با شرایط صنعت خود تهیه کنید، شرکت صهبا است که چندین سال به صورت تخصصی در کار طراحی و نصب انواع تجهیزات ضد انفجار بوده و برای همین نظر کارشناسان آن بسیار معتبر و البته کمک کننده است.

شرکت صهبا جزو شرکت‌های پیشروی ایرانی در واردات، طراحی و نصب انواع تجهیزات ضد انفجار برای صنایع مختلف است. این شرکت توانسته با کار تخصصی روی طراحی و نصب وسایل ضد انفجاری مثل دوربین حرارتی نظامی شرایطی را ایجاد کند که بتوانید با هزینه‌ای اندک، اما با کیفیتی بالا این وسایل را تهیه کنید. در این شرکت کارشناسانی خبره و مهندسانی بسیار کاربلد و مجرب حضور دارند که هر لحظه از روز توانایی مشاوره دادن به شما در زمینه انواع تجهیزات ضد انفجار را دارند و می‌توانید از کمک آن‌ها استفاده کرده و با کیفیت‌ترین انواع گلند ضد انفجار و دوربین حرارتی نظامی را شناسایی کنید و برای صنعت خود با هزینه‌ای مناسب تهیه کنید.

کابل‌هایی که به جعبه تقسیم مناطق پر خطر کارخانه‌ها و صنایع گوناگون متصل می‌شوند باید خاصیت ضد انفجاری داشته باشند.