هاشمی: قانون «سرباز قهرمان» را اصلاح می‌کنیم/ شهسواری: ماهی 16 میلیون خرج راکت می‌کنم!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امروز با حضور در اردوی تیم ملی تنیس روی میز زنان از روند تمرینات و آماده‌سازی ندا شهسواری المپین تنیس روی میز زنان بازدید کرد. وزیر ورزش و جوانان همچنین در این بازدید در جریان آماده‌سازی دیگر ملی‌پوشان نیز قرار گرفت.

هاشمی: قانون «سرباز قهرمان» را اصلاح می‌کنیم

هاشمی در این بازدید گفت: خوشحالم در جمع تیم ملی تنیس روی زنان هستم و خدا قوت می‌گویم. من بیشتر واژه پینگ‌پنگ را دوست دارم. فدراسیون اقدامات خوبی را انجام داده است. این رشته مسیر رو به رشدی طی کرده و اوج آن در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو بود. در تنیس روی میز رویداد قاره‌ای با رویداد جهانی برابری می‌کند و توان بالایی در این رشته است که مدال کسب کند.

وی افزود: در بخش، زنان تلاش زیادی شد و ندا شهسواری تنها ورزشکار زنی است که برای سومین مرتبه به المپیک می‌رود و وظیفه او سنگین‌تر می‌شود.  هدف از حضور ما دلگرمی است و تلاش و زحمات شما ورزشکاران و کادرفنی را تقدیر کنیم.

وزیر ورزش درباره درخواست استخدام و دریافت کمک هزینه گفت: اصلاح قانون سرباز قهرمان را در دستور کار داریم. گرفتن مدال قاره‌ای و جهانی و سهمیه المپیک در برخی رشته‌ها سخت است و ما این قانون را اصلاح می‌کنیم که این مسئله لحاظ شود  تا دغدغه استخدام برطرف شود. بحث کمک هزینه را هم پیش‌بینی می کنیم و با مشورت با همکاران، رقمی را برای 40 نفری که سهمیه المپیک گرفته‌اند، قبل از اعزام واریز شود.

هاشمی گفت: ما در بحث تجهیزات رقم خوبی را به فدراسیون‌ها کمک کرده‌ایم‌. درخواست میز پینگ‌پنگ هم بعید است قبل از المپیک برسد، اما اقدام شده که بعداً خریداری شود. ما توقع خاصی نداریم و انتظار داریم خودتان باشید و تلاش خودتان را کنید.

شهسواری: ماهی 16 میلیون خرج راکت می‌کنم!

همچنین ندا شهسواری در حضور وزیر ورزش گفت: خیلی خوشحالم که آمدید و حضور مسئولان باعث دلگرمی است. خوشحالم برای سومین مرتبه المپیک می‌روم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم.

وی ادامه داد: مهمترین دغدغه من تجهیزات است. من در ماه باید 16 میلیون تومان برای تعویض رویه راکت هزینه کنم. ما حقوق هم نداریم و تمام قراردادهای من صرف پینگ‌پنگ می‌شود و امیدوارم این مسئله حل شود.

ایرانمنش: امیدواریم ندا از جدول مقدماتی صعود کند

حمیده ایرانمنش سرمربی تیم تنیس روی میز زنان هم گفت: امیدوارم شهسواری در وهله اول بتواند از جدول مقدماتی صعود کند و نتیجه خوبی در جدول اصلی بگیرد. امیدوارم شرایطی فراهم شود و بودجه به فدراسیون تزریق شود تا دختران در مسابقات بیشتری شرکت کنند. فدراسیون همه تلاش خود را می‌کند، اما مسابقات زیادی وجود دارد و باید بودجه تزریق شود تا در همه مسابقات شرکت کنیم. همچنین درخواست تجهیزات داریم. رویه راکت باید به طور مرتب تعویض شود و میزهای جدید نیاز داریم. همچنین درخواست داریم کمک هزینه‌ای  به ورزشکاران داده شود.

علیقارداشی: دستور دهید سقف آکادمی را تعمیر کنند

همچنین مهرداد علی‌قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز در حضور وزیر ورزش عنوان کرد: شهسواری برای سومین بار به المپیک می‌رود‌ و تنها ورزشکار زنی است که ۳ بار به المپیک می‌رود‌. او پرچمداری کاروان  را هم در افتتاحیه المپیک برعهده دارد. شهسواری از سال 79 به طور منظم در اردوهای تیم ملی است  و جای تشکر دارد. در کنار او نفراتی مانند مهشید اشتری داریم که آینده‌دار هستند. اشتری تا نیمه نهایی انتخابی المپیک صعود کرد، اما با شهسواری بازی کرد و مقابل او باخت.

وی خاطرنشان کرد: از شرکت توسعه و تجهیز درخواست کنید سالن آکادمی تنیس روی میز  را تعمیر کند. کمتر از یک ماه پیش ساعت یک نیمه شب سقف فرو ریخت و اگر امکان دارد، دستور بدهید که شرکت توسعه و تجهیز این کار را انجام بدهد.

سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان و علیرضا پسندیده مدیرکل حوزه وزارتی در این بازدید کیومرث هاشمی را همراهی کردند.

 

وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی تنیس روی میز زنان حضور یافت.