رهبری: یک مدال خوش‌رنگ می‌خواهیم/ پورسلمان: امیدوارم از المپیک مدال بگیریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان در نخستین بازی تیمی خود در مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل تیم ملی آمریکا با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه‌نهایی رفت.

بعد از این برد سابریست و رئیس فدراسیون صحبت کردند. 

پورسلمان: امیدوارم از المپیک مدال بگیریم

علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی پس از پیروزی تیم ملی شمشیربازی ایران برابر آمریکا در سی‌و‌سومین دوره بازی‌های المپیک گفت: ملی‌پوشان ما با نمایشی عالی برابر تیم آمریکا که رنکینگ دو‌ جهان را اختیار داشت به پیروزی رسیدند. آمریکا تیمی سختکوش بود، اما ملی‌پوشان ما با وجود اینکه تحت فشار داوری قرار داشتند، اما توانستند حریف را به زانو‌ درآورند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد: ما ایرانیان میهمان‌نواز هستیم و اتفاقی که رژیم صهیونیستی رقم زد قطعاً بدون پاسخ نخواهد ماند.

پورسلمان در پایان اظهار داشت: امروز همچنین شهادت امام سجاد (ع) است و ملی‌پوشان کشورمان به این امام همام متوسل شده‌اند تا مدالی را که از المپیک طلب دارند، کسب کنند.

رهبری: یک مدال خوشرنگ می خواهیم

محمد رهبری سابریست تیم ملی پس از صعود تیم ملی شمشیربازی سابر ایران به نیمه نهایی المپیک پاریس بیان کرد: ما تا اینجا سعی خود را کردیم و دو بازی دیگر داریم. امروز واقعا شمشیربازی یک تیم بود و گاهی امتیازات بالا و پایین می‌شد اما هیچ کدام از بازیکنان شل نمی‌کردند و می‌خواستند ببرند. دو بازی دیگر داریم و امیدوارم با یک مدال خوش رنگ دل مردم را شاد کنیم. 

سابریست و رئیس فدراسیون شمشیربازی پس از صعود تیم ملی به نیمه‌نهایی المپیک، صحبت کردند.