آقامیرزایی: با شمشیر به جنگ توپ و تانک می‌رویم/ رضایی: چیزی از ورزشکاران دیگر کم نداریم!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه رقابتهای قایقرانی آبهای آرام المپیک پاریس دو پاروزن کایاک و کانو ایران از دور رقابتها کنار رفتند.

علی آقامیرزایی به رغم تلاشی دیدنی از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات کایاک تک‌نفره 1000 متر آبهای آرام بازماند. آقامیرزایی در دور مقدماتی کایاک تک‌نفره 1000 متر در گروه چهارم در جایگاه ششم قرار گرفت و به یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد اما در این مرحله با ثبت زمان ٣ دقیقه و ٣٣ ثانیه در جایگاه سوم گروه یک قرار گرفت و متاسفانه نتوانست به مرحله بعد صعود کند. در این گروه نمایندگان اروگوئه و فرانسه به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

محمدنبی رضایی به رغم تلاشی قابل توجه از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات کانوی تک‌نفره 1000 متر آبهای آرام المپیک پاریس بازماند.

رضایی در دور مقدماتی کانوی تک‌نفره 1000 متر در گروه پنجم در جایگاه چهارم قرار گرفت و به یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد اما در این مرحله با ثبت زمان ٣ دقیقه و ۵٢ ثانیه در جایگاه چهارم گروه یک قرار گرفت و نتوانست به مرحله بعد صعود کند.  در این گروه نمایندگان مجارستان و کوبا به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

پیش از این روئینگ سواران ایران نیز با نتایجی ضعیف از دور رقابتها کنار رفته بودند تا قایقرانی با ناکامی تمام عیار از المپیک پاریس خداحافظی کند.

بعد از این ناکامی قایقرانان ایران صحبت کردند.

آقامیرزایی: با شمشیر به جنگ توپ و تانک می‌رویم

آقامیرزایی کایاک سوار ایران درباره ناکامی اش در 1000 متر اظهار داشت: متاسفانه نتوانستم به نیمه نهایی صعود کنم اما همه تلاشم را کردم. حریفان قدری با من بودند. مقدماتی خیلی سختی داشتم. همه حریفانم قهرمان جهان و المپیک بودند. یعنی سخت ترین گروه مقدماتی بود. در یک چهارم نهایی هم تمام تلاشم را کردم. حریف آمریکایی قهرمان زیر ٢٣ سال جهان بود. فرانسوی که من را گرفت، نقره المپیک دارد. در هر صورت من جنگیدم اما مشکل اینجاست که ما با دست خالی باید با حریفانی مثل اسپانیا، مجارستان و آلمان بجنگیم.

آقامیرزایی در پایان در خصوص شرایط تیم‌های آسیایی در المپیک پاریس گفت: من امروز همه آسیایی را گرفتم، حریف چینی که دوره قبل ششم المپیک شد را گرفتم، حریف ازبک هم هشتم شد. کره و ژاپن هم که اصلا به المپیک صعود نکردند. قزاقستانی هم حذف شد پس می بینیم که هیچ تیم آسیایی به نیمه نهایی صعود نکرد. تیم‌های اروپایی واقعا خوب کار می کنند. دیروز در ٢ نفره و ۴ نفره پشت هم رکوردهای دنیا را زدند. ما واقعا نیاز به حمایت بیشتری داریم. در واقع ما با شمشیر داریم می‌رویم به جنگ توپ و تانک. واقعا شرایط سخت است.


رضایی: چیزی از ورزشکاران دیگر کم نداریم!

محمدنبی رضایی که به رغم تلاشی قابل توجه از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات کانوی تک‌نفره 1000 متر المپیک پاریس بازماند، اظهار داشت: در قایقرانی مدت زیادی طول می کشد تا به رکورد مطلوب برسی. ما از سنین پایه شروع می کنیم تا از سن ٢۵ سالگی به بعد که به رکوردهای مورد نظر برسیم. من قبل از بازی های آسیایی رکوردهای خوبی نداشتم تا بعد از بازی های آسیایی که تایم کمی داشتم، برای تمرینات با پورعزیز کار کردم و در عرض ۴ ماه توانستم از چهارمی آسیا به نفر اول سهمیه المپیک آسیا برسم و طلا بگیرم. بعد از آن هم یک ماه دو ماه بیشتر فرصت نداشتم برای المپیک.
او در ادامه افزود: اگر در المپیک مدال می خواهیم باید ورزشکاران تاپ، اول و دوم را جدا کنیم؛ ٢ سال یا ٣ سال از بازی های آسیایی، از بازی های لیگ و هر رقابت دیگر جدا کنیم و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم؛ بگذاریم در کمپ‌های حرفه‌ای با ورزشکاران دیگر با ابر قدرت‌ها تمرین کنند و این نیاز به زمان دارد اما امیدوارم این اتفاق بیفتد و روی ما کار شود. به هر صورت ما چیزی از ورزشکاران دیگر کم نداریم. با این حال امیدوارم در المپیک بعدی مدال کسب کنم.

کایاک سوار و کانو سوار ایران پس از ناکامی در المپیک پاریس صحبت کردند.