پیام‌های تسلیت مقامات به دنبال شهادت سید حسن نصرالله/ اتحاد مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی حملات هوایی سنگین روز گذشته توسط ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی بیروت که علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها شهروند لبنانی، خرابی‌های گسترده‌ای را به بار آورد، حزب‌الله لبنان ظهر امروز (شنبه، هفتم مهر ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش، در این حمله به شهادت رسیده است.

در این بیانیه آمده است: رهبر مقاومت، بنده‌ای خالص و شجاع که با ایمان عمیق به آرمان‌های مقاومت خدمت می‌کرد، اکنون به کاروان جاودانه شهدا پیوسته است. او نمادی از حکمت، دلاوری و بصیرت بود که در برابر تمام تهدیدها ایستادگی کرد.

در پی شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، مقامات بلندپایه لشکری و کشوری با صدور پیام‌های تسلیت، این رویداد دردناک را به ملت لبنان، جنبش مقاومت و خانواده آن شهید بزرگوار تسلیت گفتند. این مقامات با بیان نقش پررنگ و کلیدی نصرالله در پیشبرد اهداف مقاومت اسلامی، شهادت وی را ضایعه‌ای بزرگ برای جبهه مقاومت و ملت‌های آزادی‌خواه جهان دانستند.

مقامات سیاسی و نظامی در این پیام‌ها ضمن محکومیت شدید این اقدام جنایتکارانه، بر ادامه راه و آرمان‌های سید حسن نصرالله در مقابله با ظلم و استکبار جهانی تأکید کردند. آنها این شهادت را نقطه عطفی در تقویت اتحاد محور مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و حامیان آن توصیف کردند و به ایستادگی و مقاومت مردم لبنان در برابر دشمنان قسم‌خورده منطقه افتخار کردند.

ظریف: نقشه نتانیاهو و اسرائیل شکست خواهد خورد

 محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

سید حسن خمینی: رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد/ راه نصرالله ادامه دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است.

متن این پیام به شرح ذیل است: 

«فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»

رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و برادری عزیز و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله رحمت الله علیه و جمعی از فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدها تن از مردم بی گناه را به شهادت رساند. برای آنانکه با سید عزیز آشنایی داشتند به خوبی واضح بود که برای او مرگ در بستر عار بود و آرزوی او شهادت به دست شقی ترین مردمان بود.

شهادت، به تعبیر امام خمینی «هنر مردان خداست» و بنا به نقلی از شهید بهشتی « مقلدان خمینی سرنوشتی جز شهادت ندارند» و تمام مقلدان آن رهبر کبیر آرزوی رسیدن به این درجه عالی را داشته و دارند، اما این جنایت عظیم و نابشخودنی هرگز نباید بی پاسخ بماند و حرکت متحد و دقیق جبهه مقاومت را می طلبد.

امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت های بزرگ اروپایی قادر به اینگونه رفتارهای افسارگسیخته نیست و عامل و مسبب واقعی تمام این وحشی گری ها شیطان بزرگ است.

راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی بدیل خویش به مدت بیش از 30 سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه دار کرد.

امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی های پوچ و وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای؛ لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است.

انشاءالله به زودی خون مطهر نصرالله عزیز و تمامی شهیدان جبهه مقاومت با آزادی قدس شریف به ثمر خواهد نشست. به امید آن روز!

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

سید حسن خمینی

 

کنعانی: راه پرافتخار سید مقاومت ادامه خواهد یافت

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:« بسم الله الرحمن الرحیم؛ وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ. راه پرافتخار سید مقاومت جناب ‎سیدحسن نصرالله ادامه خواهد یافت و آرمان مقدس او در آزادی قدس شریف محقق خواهد شد، انشاءالله»

 

نمایندگان مجلس: راه شهید نصرالله نابودکننده رژیم صهیونیستی خواهد بود

 تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند.

احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس:

«انا لله و انا الیه راجعون…

‏⁧سیدحسن نصرالله⁩ به یار شهیدش حاج قاسم⁩ پیوست تا ثابت کند شهادت هنر مردان الهی و سرنوشت محتوم دبیران کل حزب الله است.

‏نحن ان شاء الله بهم لاحقون…»

 

روح الله نجابت عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«حق او به جز ⁧شهادت⁩ نبود، آن هم به دست شمر زمانه.»

 

علی بابایی کارنامی رییس کمیسیون اجتماعی:

«شهادت هنر مردان خداست. سیدحسن نصرالله⁩ به اسطوره‌ای برای مقاومت تبدیل خواهد شد که یاد و راهش روشنی بخش دلهای رزمندگان مقاومت و نابودکننده رژیم جعلی صهیونیستی خواهد بود.»

 

عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران:

«شهادت بزرگترین پاداش الهی. طوبی لکم»

پس از اعلام شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله پرچم گنبد مطهر حرم رضوی تعویض و به رنگ مشکی درآمد.

 

واکنش محسن رضایی به شهادت سیدحسن نصرالله

محسن رضایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.»

 

عارف: استوار در کنار مقاومت می مانیم

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در پیامی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله نوشت:

انالله واناالیه راجعون

شهادت برادر مجاهد و فداکار حضرت حجت الاسلام والمسلمین  جناب آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به امت اسلامی و ملت لبنان، مقاومت فلسطین، رزمندگان جبهه‌ی مقاومت درسراسر جهان و ملت شریف ایران،خانواده های معزز این شهیدان سرافراز  و به ویژه به رهبر معظم انقلاب  تسلیت می گویم.

تسلیت در فقدان مرد بزرگی که زندگی خود را وقف دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان و آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی نمود و در این مسیر مقدس، فرزندان و اعضای خانواده اش را تقدیم کرد.

جنایات ددمنشانه ی رژیم اشغالگر قدس در کشتار بی‌رحمانه ی زنان و مردان و کودکان بی گناه، روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.

امروز روز آزمون مهم برای همه ی جهانیان اعم از ملت‌ها و دولت‌ها است که در مقابل این جنایات و نسل کشی‌ها چه عکس العملی را نشان می‌دهند و در کدام جبهه قرار می‌گیرند؟ جبهه‌ی دفاع از مظلوم یا جبهه‌ی حمایت از ظالمان و متجاوزان از اخلاق و خوی انسانی ؟

به سران رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهیم که خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان،باعث نابودی آنان خواهد شد.

باردیگر اعلام می داریم دولت و ملت ایران در کنار مقاومت اسلامی خواهند ماند و یقین داریم امتداد خون شهید نصرالله در جریان مقاومت خروشان خواهد بود.انشاالله

محمدرضا عارف
معاون اول رئیس جمهور

علی اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی درپیامی نوشت: مبارزه در راه حق شهید سیدحسن نصرالله منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق و سویه خواهد شد.

محمدعلی ابطحی با بیان اینکه سیدحسن نصرالله سالهای سال محبوبترین چهره در جهان اسلام و عرب بود، افزود: او هم مقاوم بود هم شجاع و عاقل و اهل محاسبه که جانش را بر کف گرفته بود و به نمایندگی از همه آزادیخواهان با شقی ترین و بی منطق ترین و جنایتکارترین حکومت غاصب دنبا می جنگید.

 

پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

در پی شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به دست رژیم سفاک صهیونیستی، رئیس سازمان سینمایی پیامی منتشر کرد.

متن پیام محمد خزاعی به این شرح است:

حاج  سید حسن نصر الله مجاهدی مومن و شجاع، و مرد آزمون‌های سخت بود. رزمنده دلیر و خستگی ناپذیری که برای اعتلای عزت و غرور جهان اسلام و جبهه مقاومت همانند سدی آهنین در برابر رژیم متجاوز و اهریمنی صهیونیسم، طی چند دهه، سرافرازانه ایستاد و در همه این سالها، خار چشم دشمنان امت اسلامی بود.

او نمونه واقعی مجاهدی است که با تمام وجود و خلوص، پا در راه حقیقت و عدالت گذاشته و در این مسیر، از همه دلبستگی‌های مادی و دنیوی گذشته است. نام او به عنوان مبارزی شجاع و الگوبخش، همواره بر تارک تاریخ جهان اسلام خواهد درخشید. چهره پرفروغ و پرافتخاری که مشی مبارزه دائم با رژیم خونریز و کودک‌کش اسرائیل را زیسته بود.

شهادت سرافرازانه این سمبل مقاومت و شجاعت را به حضرت ولیعصر (عج)، رهبر عظیم‌الشان انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای، خانواده معزز آن شهید بزرگوار و مردم حق طلب لبنان، فلسطین و ایران بویژه، به سینماگران و هنرمندان کشور، جامعه هنری و سینمایی حوزه مقاومت و جهان اسلام و همه آزادیخواهان در جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی‌گمان، ترور ناجوانمردانه و بزدلانه این قهرمان همیشه زنده اسلام، بی‌پاسخ نخواهد ماند و ثمره خون پاک این مجاهد فی‌سبیل‌الله به تقویت درخت تنومند مقاومت و زوال زودرس رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

اینک هنرمندان و سینماگران متعهد، حق‌جو و آزاده می‌توانند با تبیین، روایت و تصویر واقعیات تاریخ خونبار رژیم غاصب صهیونیستی و جنایات جنون‌آمیز این رژیم به جهانیان، سهمی در این روشنگری داشته باشند.


زاکانی: آینده جهان از آن حزب‌الله است

شهردار تهران در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت و با تأکید بر اینکه بر اساس وعده قطعی و صادق الهی، آینده جهان از آن حزب‌الله است، گفت: تا پشیمانی دشمن از پای نخواهیم نشست.

 بنابر اعلام مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، در متن پیام علیرضا زاکانی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله آمده است:

« بسم رب‌الشهدا و الصدیقین ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

نخست وزیر قاتل رژیم جعلی و کودک‌کش در حالی که در سازمان ملل، به صندلی‌های خالی اجلاس لبخند می‌زد، نقشه شهادت سرو رعنای مقاومت را نهایی و سگ‌های هار خود را به سوی بیروت قهرمان راهی کرد و در هجوم سیاه و ناجوانمردانه بمب‌های آمریکایی، خطای تاریخی بزرگ خود را رقم زد تا حیات جاودانی دبیرکل نستوه حزب الله لبنان را رقم زند.

شهادت اسوه مقاومت، مجاهد فرزانه و رزمنده دلاور، آیت‌الله شهید، سید حسن نصرالله را به محضر امام عصر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج)، ولی‌امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، حزب‌الله سرافراز، رزمندگان محور مقاومت، امت اسلامی و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی تردید بر اساس وعده قطعی و صادق الهی، آینده جهان از آن حزب‌الله است و نجات و فلاح ملل اسلامی، در مقاومت و ادامه راه شهیدانی است که دفع فتنه و رفع خطر غده سرطانی منطقه را با نثار خون مطهر خویش دنبال کردند.

اینک که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، ایستادگی در کنار ملت مظلوم لبنان و دفاع از آرمان مقدس فلسطین را بر آحاد مسلمین واجب نموده، با لبیک به ندای خمینی زمان، رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث را با دل و جان پذیرا می‌شویم و در طریق قدس، تا تنبیه صهیونست‌های کوردل و ابله و نیز اذناب شیطان بزرگ، با توکل به خداوند متعال و استعانت از ارواح شهدای انتفاضه و طوفان‌الاقصی گام بر می‌داریم و تا پشیمانی دشمن از پای نخواهیم نشست.»


مخبر: پرچم سید حسن نصرالله هیچ گاه بر زمین نمی ماند

 در پیام محمد مخبر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است:

فرمانده بزرگ جبهه حق علیه باطل به آرزوی دیرینه خویش رسید و اکنون او نماد دیگری برای جهان اسلام و همه مبارزان جبهه مقاومت و آزادگان سراسر دنیا برای مردانگی و آزاده خواهی در طول تاریخ است.
سید حسن نصرالله از همان زمانی که رهبری حزب الله لبنان را به دست گرفت و جانشین دبیرکل شهید آن شد، می دانست که روزی اینچنین و نه در بستر مرگ و بیماری به لقاء پروردگار خویش خواهد رفت. او چون مجاهدی نستوه و فرمانده ای مقتدر سالها در مقابل جانیان صهیونیست ایستاد و ضربات متعددی به پیکره پوشالی آنها وارد آورد و بارها تا مرز شهادت پیش رفت و در این مسیر حتی شهادت فرزند و نزدیک ترین یارانش نیز او را ذره‌ای از تحقق آرمان آزادی قدس متزلزل نساخت. او در طول یکسال گذشته نیز همچون پدری مهربان همواره نگران فلسطین و غزه بود و نگذاشت رژیم سفاک صهیونیستی بی محابا و بدون نگرانی به کشتار و نسل کشی خود در آن منطقه ادامه دهد.
رژیم نامشروع و اشغالگر قدس با اقدام رذیلانه اخیر، بیش از پیش درنده‌خویی خود را بر همگان اثبات کرد و نشان داد که این غده سرطانی و حامیانش برای نیل به اهداف نامشروع خود از هیچ اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی دریغ نخواهد کرد. بی‌شک خون پاک این شهید بزرگوار، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر لبنان، فلسطین و غزه خواهد شد و به فضل خداوند متعال، آرمان آزادی فلسطین روز به روز درخشنده‌تر و قابل دسترس‌تر خواهد بود.
سید حسن نصرالله هماهنگونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است و در قلب های ما خواهد ماند. پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست های کودک کش پای برجا نگه می دارند.
از صمیم قلب پیام تبریک و تسلیت خود را تقدیم رهبری معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران، جریان مقاومت اسلامی در سراسر جهان و به ویژه لبنان عزیز ، حزب الله سرافراز و خانواده معزز شهید نصرالله ابراز می دارم و یقین دارم خون پاک این شهید به سقوط ذلیلانه صهیونیست ها شتاب خواهد داد.

 

حضرتی: زمین خدا از علمدار خالی نمی‌ماند

 الیاس حضرتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‏شهادت سرو رفیع مقاومت، بنده صالح خدا، سیدالشهدا حسن نصرالله را به رهبر انقلاب اسلامی، مردم لبنان و ایران و همه آزدی‌خواهان و مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم.

مسیر مبارزه با ظلم و سیاهی تا پیروزی ادامه دارد و شهادت پایان راه یک مبارز نیست. اگرچه چشمان‌مان غمبار است، اما قلب‌های‌مان را برای ادامه‌ی مسیر متحد خواهد کرد. این داغ بزرگ که با شهادت جمعی از فرماندهان مقاومت اتفاق افتاد، عزم ما را در راه مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی راسخ‌تر می‌کند.

زمین خدا از علمدار خالی نمی‌شود و پرچم مبارزه با ظلم و جورِ جنایتکاری این رژیم، اینبار در دستان همه مستضعفان و آزادی‌خواهان و مسلمانان قرار خواهد گرفت.


علی لاریجانی: جهاد نیروهای مقاومت جلوی گستاخی به مسلمانان را خواهد گرفت

مشاور رهبری انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

 در پیام علی لاریجانی آمده است:

«شهادت و عروج ملکوتی مرد بزرگ مقاومت در منطقه، حسن نصرالله قهرمان، به‌دست نامردان کثیف صهیونیست، گرچه برای مجاهدان مسلمان به‌خصوص سلحشوران حزب‌الله لبنان و ملت لبنان بسیار تأثربرانگیر است، فقدان او نظیر شهادت سردار سلیمانی دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود.

این رژیم جعلی که به‌صورت آژانس آدم‌کشی درآمده است، در بحران مشروعیت داخلی و بین‌المللی تصمیم گرفته خود را به بی‌کلگی سیاسی و امنیتی بزند تا دستاوردی ناچیز به دست آورد و بتواند رژیم را سرپا نگهدارد. در این روش دیوانگی ساختگی، آمریکا و غرب زمان را با الفاظ ظاهری سپری می‌کنند، اما در عمل با ارسال سلاح و تجهیزات وسیع مسیر این جنایات را مهیا می‌نمایند، لذا واقعاً شریک جرم این رژیم سفاک هستند و این امر در محاسبات مقاومت منطقه مدنظر قرار خواهد گرفت.

إن‌شاءالله با جهاد فراگیر نیروی‌های مقاومت در منطقه و هدایت‌های رهبری معظم، همگان در مقابله با این جانیان به پا خواهند خاست تا دیگر کسی در منطقه اجازۀ چنین گستاخی‌ای به ساحت مسلمانان پیدا نکند.

شهادت این مرد الهی را به خانوادۀ محترمشان و همۀ نیروهای مقاومت به‌خصوص اعضای حزب‌الله تسلیت عرض می‌کنم و قطعاً در آینده این رژیم درمانده با پیشمانی موجودیت خویش را از دست خواهد داد.»


صالحی امیری شهادت سیدحسن نصرالله را محکوم کرد
 

سیدرضا صالحی امیری در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در متن پیام سیدرضا صالحی‌ امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمده است: «نماد مقاومت، مجاهد نستوه و روحانی پارسا حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله پس از عمری مجاهدت و رهبری مدبرانه حزب‌الله به دست رژیم جنایتکار کودک‌کش صهیونیست به شهادت رسید.

اینک همه ما عزاداریم و بر عهد و پیمانمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان رهایی قدس شریف استوار و پایدار خواهیم ماند.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر حضرت مهدی (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، ملت قهرمان لبنان، اعضای مجاهد حزب‌الله و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای عزیز علو درجات مسالت دارم.»

حزب‌الله لبنان شنبه (7 مهرماه 1403) در بیانیه‌ای تایید کرد که سیدحسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت.

 

خون شهید سیدحسن نصرالله بذرهای آزادی و عدالت را آبیاری خواهد کرد
 

در پی شهادت آیت‌الله سید حسن نصرالله _ دبیرکل شجاع حزب‌الله لبنان _ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملت ایران و لبنان، بر ادامه مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار تأکید کرد و خواستار اقدام مؤثر جامعه جهانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی شد.

 بنابر اعلام روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشروح این پیام به شرح ذیل است:

« بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ  
مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا

با نهایت تأثر و تألم، خبر شهادت مجاهد کبیر و سردار نستوه جبهه مقاومت اسلامی، آیت‌الله سید حسن نصرالله (اعلی الله مقامه الشریف)، دبیرکل شجاع و پرافتخار حزب‌الله لبنان، قلب‌های همه مجاهدان راه حق و دوستداران اسلام ناب محمدی (ص) را به لرزه درآورد. (إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ)

شهید سید حسن نصرالله، که عمر خود را در راه دفاع از آرمان‌های اسلامی و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی گذراند، با شجاعت و ایمان بی‌پایان به خداوند، به یکی از بزرگ‌ترین نمادهای مقاومت در برابر ظلم و بی‌عدالتی تبدیل شد. او با تربیت نسل‌هایی از مجاهدان و رهبری ملّت‌های مظلوم، توانست در برابر یکی از ظالم‌ترین رژیم‌های جهان، سدّ محکمی بسازد. این رژیم اشغالگر که با جنایت‌های بی‌شمار خود، همواره درصدد نابودی حقوق انسانی و حق حیات ملت‌های مظلوم بوده، به‌ویژه در حملات اخیر به مردم بی‌دفاع غزه و مناطق مسکونی ضاحیه جنوبی لبنان، چهره بی‌رحم و جنایت‌کارانه خود را بار دیگر به نمایش گذاشته است.  

همچنین با کمال تأسف، شهادت سردار نیلفروشان و سایر شهدای مقاومت را تسلیت می‌گویم. این شهیدان که با جانفشانی و فداکاری در راه حفظ کیان اسلام و دفاع از حقوق انسان‌های مظلوم، به مقام رفیع شهادت نائل آمدند، همواره در قلب ملت‌های آزادی‌خواه و مقاوم جاودانه خواهند ماند.  

از تمامی جوامع جهانی و سازمان‌های بین‌المللی، همچون سازمان ملل متحد، شورای امنیت، و دیوان بین‌المللی کیفری، درخواست دارد که با محکومیت صریح جنایت‌های رژیم تروریست و اشغالگر قدس، از حقوق ملت‌های مظلوم دفاع کنند و اقداماتی عملی و مؤثر برای جلوگیری از ادامه‌ این تجاوزات ظالمانه اتخاذ نمایند.  

اما خون پاک شهید والامقام شهید نصرالله، همچون خون تمامی شهیدان مقاومت، بذرهای آزادی و عدالت را آبیاری خواهد کرد و اراده‌ ملت‌های مسلمان و تمامی آزادگان جهان را برای مقابله با این جنایت‌های ویرانگر دوچندان خواهد نمود. همبستگی و اتحاد میان مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، کلید شکست استکبار جهانی و آزادسازی قدس شریف است.  

در این راستا، همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی) تأکید فرمودند، سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در راس آن حزب‌الله سرافراز رقم خواهند زد و پیروزی حق بر باطل نزدیک است.  

شهادت این رهبر پرافتخار اسلام را به محضر شریف امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظلّه‌العالی)، ملت بزرگ ایران، مردم لبنان و تمامی آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نمایم و ضمن عرض تسلیت شهادت شهید نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، اعلام می‌دارد که پیروزی و آزادی قدس شریف، به عنوان آرمان همیشگی، با خون شهدای مقاومت تحقق خواهد یافت و از خداوند متعال می‌خواهیم که زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم سازد تا با یاری خداوند و اتحاد ملت‌های آزاده و مجاهد جهان، ایستادگی در برابر استبداد و آزادی قدس شریف را محقق سازند.  

وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی ٱلَّذِینَ ٱسۡتُضۡعِفُواْ فِی ٱلۡأَرۡضِ وَنَجۡعَلَهُمۡ أَئِمَّةࣰ وَنَجۡعَلَهُمُ ٱلۡوَٰرِثِینَ»


روحانی: نام و راه سیدحسن نصرالله زمینه‌ساز اخراج اشغالگران از قدس می‌شود

رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی در پی حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت، تأکید کرد: قطعاً رژیم اسرائیل دست به یک خطای بزرگ زد و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز، انتقام خون پاک این شهید بزرگوار را خواهند گرفت.

متن کامل پیام حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:

«شهادت سید مجاهدین، دبیرکل شجاع حزب‌الله لبنان، برادر عزیزم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدحسن نصرالله، رضوان‌الله علیه و جمعی از فرماندهان سرافراز مقاومت اسلامی و مردم بی‌گناه در حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به بیروت، قلب همه مسلمانان، ملت ایران و آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد.

حیات بابرکت سیدحسن نصرالله به مجاهدت و مقاومت برای آزادی و استقلال ملت‌های شریف لبنان و قدس گذشت و همان‌طور که تدبیر و پایداری او به اخراج اسرائیل غاصب از جنوب لبنان انجامید، خون پاک و نام زنده و راه پوینده او زمینه‌ساز اخراج اشغالگران از قدس شریف خواهد شد. ان‌شاءالله

حزب‌الله لبنان نماد مقاومت و مأمن مردم لبنان با هر دین و آئین و نصرالله قهرمان، مترادف با شکست اسرائیل و سرافکندگی تجاوزگران است؛ قطعاً رژیم اسرائیل دست به یک خطای بزرگ زد و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز، انتقام خون پاک این شهید بزرگوار را خواهند گرفت.

گرچه رژیم اسرائیل از این جنایت احساس پیروزی موقت می‌کند اما در خاک مقاومت هزاران نصرالله می‌روید و می‌بالد و نام شهدای خود را زنده و جاوید نگاه خواهد داشت. قدرت مقاومت در اتکا به خواست و توان مردمی، دفاع از آرمان آزادی و استقلال، خودباوری جوانان در ساخت ادوات دفاعی، برخورداری از سلاح شرف و ایمان و پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی است که این قدرت بر اشغال، سلطه، تجاوز و تعدی صهیونیست‌ها پیروز خواهد شد.

از خداوند منان برای سیدالشهدای مقاومت، سیدحسن نصرالله، علو درجات و محشور شدن با اولیای الهی، برای خانواده‌های شهدای سرافراز صبر و تسلا، برای حزب‌الله لبنان و مجاهدان بزرگ اسلام فتح مبین و برای مردم مقاوم قدس، رؤیت صبح صادق و رهایی از اشغال و جنگ‌طلبی صهیونیستی و زندگی در پرتو استقلال و آزادی حقیقی آرزومندم.»

ولایتی: ترورهای ناجوانمردانه ذره‌ای از اراده مقاومت در مقابله با صهیونیست‌ها نمی‌کاهد

در پیام «علی‌اکبر ولایتی» آمده است: با قلبی آکنده از اندوه و درد شهادت عالم ربانی و مجاهد نستوه و سید مقاومت حجت الاسلام والمسلمین شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که تمام عمر با برکت خویش را در راه مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف و دفاع از آرمان‌های اسلام و مردم مظلوم فلسطین صرف نمود تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه نوشت: شهید عالی مقام سید حسن نصرالله مبارزی واقعی و شجاع و مخلص بود. این فرمانده بزرگ و دلیر نقش بسیار موثری در ظلم ستیزی و مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی و سربلندی و اقتدار جبهه مقاومت ایفا نمود و توفیق همکاری نزدیک از دوران وزارت امور خارجه تاکنون با این فرمانده و سید مقاومت برای اینجانب وجود داشته که شاهد شخصیتی ارزشمند، با اخلاق، متعهد، متخصص و با اخلاص بوده‌ام.

او تاکید کرد «بی‌تردید راه این شهید بزرگوار در مقابله با این رژیم منحوس ادامه خواهد داشت و به لطف الهی، مقاومت مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و آرمان آزادی پویاتر و درخشنده‌تر از همیشه در اندیشه آزادگان جهان ماندگار خواهد ماند و راه این مجاهد فی سبیل‌الله و جبهه مقاومت از این پس قدرتمندتر و با عزمی راسخ‌تر ادامه خواهد داشت».

ولایتی هشدار داد: سران رژیم جنایتکار صهیونیستی بدانند که با این ترورهای ناجوانمردانه که در سایه حمایت آمریکا و سکوت معنادار مجامع بین‌المللی اتفاق می‌افتد، ذره‌ای از اراده و ایمان مقاومت و مسلمانان در مقابله با ظلم و جنایات این رژیم سفاک کاسته نخواهد شد.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب عروج آن شهید عزیز و سید مقاومت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را به ساحت مقدس صاحب الزمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)، جهان اسلام، جبهه مقاومت، ملّت شریف ایران و لبنان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای ایشان مغفرت و علو درجات مسئلت می‌نمایم.


مهاجرانی: علَم حق‌خواهی حزب‌الله بر زمین نخواهد ماند

سخنگوی دولت در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پیام تسلیتی صادر کرد.

 متن پیام فاطمه مهاجرانی به این شرح است: «فان حزب الله هم الغالبون . شهادت جانباخته راه حق سیدحسن نصرالله که سال‌ها صادقانه و جان بر کف در برابر نسل‌کشی رژیم منحوس صهیونیستی ایستاد و اکنون به جمع یاران شهید برحقش پیوسته ضایعه‌ای برای جهان اسلام است. آنچه طی این مدت بر مردم غزه و بیروت رفت، نشانی است بر رد ادعای آنان که دم از دموکراسی وحقوق بشر می‌زنند.

اینجانب شهادت مجاهد عالی مقام سیدحسن نصرالله و همراهان وفادارش را تسلیت گفته و ضمن محکوم‌کردن رفتار وحشیانه و تروریستی رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارد بی‌شک عَلم حق‌خواهی حزب‌الله بر زمین نخواهد ماند که دست خدا بالاترین دست‌هاست.»

 



آملی لاریجانی: همه‌ نیروی‌های مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن خواهند بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رژیم صهیونیستی تصور می‌کند با سیاست شکست خورده خود در غزه می تواند به ساختار مردمی و مستحکم حزب الله آسیب وارد کند، اما قطعاً همه‌ نیروی های مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن خواهند بود و باذن الله تعالی این غده سرطانی را از منطقه محو خواهند کرد.

 آیت الله آملی لاریجانی در پیامی ضمن تسلیت شهادت شهید مقاومت سید حسن نصرالله و جمعی از همراهان وی، تجاوزگری های رژیم صهیونیستی علیه حزب الله و مردم بی دفاع لبنان را به این شرح محکوم کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم . وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ . شهادت اسطوره مقاومت شهید سرافراز و پرافتخاراسلام " سیدحسن نصرالله" در جنایت اخیر رژیم سفاک صهیونیستی ، گر چه برای او رسیدن به آرزوی دیرین و وصال به ساحت نورانی معبود بود و لکن برای امت اسلامی و همه آزادگان جهان غمی جانکاه است.

جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب، این بار علیه مردم بی دفاع  لبنان در حالی صورت می گیرد که  سازمان های به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری با بی توجهی وسکوت خود  بر ادامه جنایت ها مهر تایید می زنند.

سران این رژیم جعلی بر این خیال باطل اند که با کشتار و ترور می توانند درخانه عنکبوتی خویش در آرامش باشند اما قطعا تجاوزگری های این رژیم خون آشام در یکسال گذشته علیه زنان ،کودکان و مردم بی دفاع غزه و جنایت های اخیر در لبنان، موجب بیداری آزادی خواهان و ظلم ستیزان و تقویت بیش از پیش محور مقاومت تا نابودی کامل این رژیم خواهدشد.

رژیم صهیونیستی تصور می‌کند با سیاست شکست خورده خود در غزه می تواند به ساختار مردمی و مستحکم حزب الله آسیب وارد کند، اما قطعاً همه‌ نیروی های مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن خواهند بود و باذن الله تعالی این غده سرطانی را از منطقه محو خواهند کرد.

اینجانب با تبریک و تسلیت شهادت «سید مقاومت ، عزیز جهان اسلام سیدحسن نصرالله» به حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، ملت مقاوم لبنان و بویژه همرزمان محور مقاومت و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، تردیدی ندارم که راه این شهید عزیز پر قدرت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و مسیر نابودی رژیم خونخوار صهیونیستی هموارتر خواهد شد و از مردم مسلمان و آزاده کشورهای جهان و بویژه کشورهای اسلامی نیز انتظار است که با وحدت خود و کمک همه‌جانبه  به جبهه مقاومت مانع ادامه توحش این جریان اسلام ستیز شوند . و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم.»

 


سرلشکر باقری: راه شهید نصرالله قدرتمندتر استمرار خواهد یافت
 

 سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را به این شرح تبریک و تسلیت گفت:  «بسم الله الرحمن الرحیم. مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ  فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا.  جنایت وحشیانه رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی در حمله به ضاحیه بیروت، رخدادی جنایت آمیز و در زمره وحشی‌گری‌های قرون وسطایی است که قلب امت اسلامی و ملت‌های حق طلب، آزادیخواه و مستقل جهان را جریحه‌دار کرد.

رژیم جلاد، نژادپرست و کودک کش صهیونیستی که پس از یک سال از شکست تاریخی و حقارت آمیز طوفان‌الاقصی و مقاومت مقتدرانه غزه مظلوم در برابر جنایات مداوم آنها، با حمایت‌های شیطانی و تمام عیار سردمداران روسیاه رژیم تروریست امریکا و متحدان اروپایی و غربی و مدعی آزادی انسان و حقوق بشر، جنایت سبعانه را با نیتی شوم و خیالی باطل مرتکب شد، باید بداند این اقدام ددمنشانه هیچ خدشه‌ای در عزم و اراده رزمندگان مقاومت برای خلق نقاط عطف جدید و افتخارآمیز در جبهه نبرد ضد صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و بلکه استحکام و اقتدار حزب الله را مضاعف و آنان را در میدان مبارزه با جنایتکاران صهیونی مصمم‌تر خواهد ساخت.

شهادت مجاهد عالیقدر، عبد صالح خدا، رهبر مومن، شجاع ،خردمند، بصیر و بزرگ حزب الله لبنان، سید مقتدر و مخلص مقاومت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و همراهان شجاع و وفادار ایشان در این جنایت را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، مقاومت اسلامی و ملت‌های قهرمان و شریف لبنان و ایران و به ویژه خانواده شهیدپرور آن عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده و تاکید می‌کنیم:

«راه شهید نصرالله پرفروغتر و قدرتمندتر استمرار خواهد یافت و به حول و قوه الهی سرنوشت منطقه و فلسطین عزیز در آینده‌ای نزدیک با اراده پولادین رزمندگان مقاومت و حمایت و همراهی مجاهدان مومن امت اسلامی با پرچمداری حزب الله عزیز و رزمندگان سازمان عظیم مقاومت با صلابت  رقم خواهد خورد.»

از درگاه خداوند متعال علو درجات و همنشینی شهدای گرانقدر این حادثه با سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و شهدای کربلا را طلب نموده و از درگاه کبریایی‌اش ثبات قدم و پای بندی میراث داران آنان در جغرافیای جهان اسلام برای زنده نگه داشتن اندیشه «مقاومت» و اهتراز پرچم «جهاد فی سبیل الله» در میدان ایستادگی و مقابله با رژیم پلید و حیوان صفت صهیونیستی تا رسیدن به ساحل پیروزی را مسئلت می‌جویم.»


محمود عباس شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت
 

 «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه، شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را به این جنبش تسلیت گفت.

این مقام فلسطینی همچنین مراتب تسلیت عمیق خود را به دولت و مردم لبنان در پی به‌شهادت‌رسیدن شماری از مردم این کشور در «تجاوز وحشیانه اسرائیل» به مناطق مختلف این کشور ابراز کرد.

پیش از این، جنبش‌های فلسطینی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفته بودند.

 

آیت‌الله نوری همدانی: رژیم نامشروع صهیونیستی زمینه نابودی خود را فراهم کرد
 

متن پیام حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ وَمَن یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا»

رژیم نامشروع صهیونیستی این‌باره نیز دست به جنایتی عظیم زد و علاوه بر کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع، شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه و انسانی مقاوم؛ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله «رضوان الله تعالی علیه» را به شهادت رساند. البته شهادت نهایت آرزوی آن شخصیت بزرگ بود و سالیان متمادی در پی این سعادت بود، اما این رژیم با این عمل وحشیانه زمینه نابودی و محو خود را فراهم نمود، بی شک گروه‌های مقاومت خصوصاً حزب الله عزیز راه این شهید، که محو صهیونیست است‌ را ادامه خواهند داد و همه ملت‌های آزاده در سراسر جهان از آنها حمایت خواهند نمود و بر همه مسلمانان جهان فرض و لازم است در این مسیر کمک نمایند و همانطور که رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته‌اند از حزب الله لبنان به عنوان محور مقاومت حمایت کامل داشته باشند و ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد نخواهد گردید.

اینجانب شهادت این روحانی مجاهد؛ سید حسن نصرالله و دیگر شهدای اخیر لبنان به‌ویژه سردار سرافراز شهید نیل فروشان را به همه مسلمانان، و به خانواده معظم شهدا و به رهبری معظم انقلاب تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ یَنصُرۡکُمۡ وَیُثَبِّتۡ أَقۡدَامَکُمۡ

 

موحدی کرمانی: شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان مایه خیر و بیداری گسترده در جهان می‌شود

متن پیام آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی به این شرح است: «رژیم تروریست صهیونیستی دیگر بار با وقاحت تمام مرتکب جنایتی غیر قابل بخشش شد و یکی دیگر از بندگان صالح خدا و مجاهدان فی سبیل‌الله رهبر بزرگ جبهه مقاومت حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدحسن نصرالله عزیز ما را به شهادت رساند و البته که مزد سالها مقاومت و مجاهدت این سید مجاهد چیزی جز شهادت نبود و بی‌شک امروز نزد پروردگارش روزی می‌خورد و مصداق آیه شریفه «فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِه» است.

فقدان او اگرچه ثلمه‌ای برای جهان اسلام و محور مقاومت و مستضعفان عالم خواهد بود اما انشاءالله شهادتش مایه خیر و برکت و بیداری گسترده در جهان می‌شود و این ثلمه به فضل خداوند جبران خواهد شد.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار و غیر قابل اغماض علیه رهبر حزب‌الله و کشتار وحشیانه مردم جنوب لبنان، شهادت این رهبر غیور و مجاهد نستوه را به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم «روحی و ارواح العالمین لمقدمه فداء»، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی»، مجاهدین جبهه مقاومت، مردم لبنان و شیعیان جهان تسلیت عرض می‌نمایم و به درگاه حضرت باری تعالی برای برچیده شدن شر این غده سرطانی از سر اسلام و مسلمین التجاء می‌جویم و از ذات اقدسش یاری و توان تحمل این مصیبت و استمرار جریان مبارزه با رژیم منحوس صهیونیست و آمریکای جنایتکار به عنوان حامی اصلی این غاصبان تروریست را طلب می‌کنم و رجاء واثق دارم مسلمانان جهان با وحدت و اتحاد و با قوت تمام بیش از گذشته و با بصیرتی عاشورایی راه شهیدان و غیور مردان جبهه مقاومت را تا ریشه کن شدن این جرثومه فساد ادامه خواهند داد ان شاءالله نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ.»


قالیباف: هم‌سنگر و هم‌رزم مردم غزه و لبنان در میدان نبرد خواهیم بود

رییس مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله گفت: ما به لطف و یاری خدا، تا همیشه هم‌سنگر و هم‌رزم مردم مظلوم و مقاوم غزه و لبنان در میدان نبرد خواهیم بود.

 متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم.  من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضینحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً

پناه بی‌پناهان و سید مقاومت، محبوب قلب مستضعفان جهان، رهبر فداکار و مجاهد خستگی‌ناپذیر، دبیرکل صادق، شجاع، جانفدا و پرهیزکار حزب‌الله لبنان برادر دوست‌داشتنی و فرمانده رشید اسلام ابوالشهید جناب آقای سید حسن نصرالله (قدّس الله نفسه الزّکیه) به دست باند جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی مظلومانه به شهادت رسید.    

رحمت خدا بر آن عالم ربّانی و لعنت و نفرین ابدی تاریخ بر تبهکاران خون‌آشام صهیونیست که دستشان به خون پاک‌ترین بندگان خدا آغشته است و وجود منحوسشان بزرگترین لکۀ ننگ تاریخ بشریت است. حامیان ددمنش صهیونیست‌ها و در رأس آنها رژیم آمریکا با پشتیبانی همه‌جانبه، تسلیح و حمایت بی حد و مرز از این تبهکاران بین‌المللی در تمام‌ خون‌های ریخته‌شدهاعم از خون زنان و کودکان مظلوم و آوارگان و بی‌پناهان شریک هستند و چهرۀخبیث خود را بیش از گذشته برای تمام مردم جهان آشکار می‌کنند.

شهید سید حسن نصرالله در راه هدف مقدس و الهی خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز و آزادی قدس شریف بود به شهادت رسید و تا آخرین نفس در جهانی آکنده از ظلم و جنایت و تزویر و فریب، پاسدار آرمان‌های بلند اسلام و ارزش‌های انسانی بود. به او که عمر شریف خویش را صرف مبارزه‌ای مقدس کرد و در نهایت به فیض شهادت و سعادت ابدی نائل آمد، غبطه می‌خورم. شهید سید حسن نصرالله در عمر پربار و پر برکت خود دستاوردهای بی‌شماری در راه عقب راندن دشمن صهیونیست و تأمین امنیت ملت لبنان و رفع اشغال از آن سرزمین به دست آورد و مسیر آزادی قدس شریف را با هوشمندی و درایتتسهیل کرد؛ او در زمان تهاجم وحشیانۀ نیروهای تکفیری به مردم منطقه، بزرگترین یار و یاور زنان و کودکان و مظلومان بود و دشمن تکفیری را از تعدیو تجاوز به بی‌پناهان مسلمان یا غیر مسلمان بازداشت.

این شهید عالی مقام، الگوی نسل آیندۀ مجاهدان و باورمندان به آرمان مقاومت در سراسر جهان خواهد ماند. راه پرافتخار او که همان راه انبیاء و اولیاء الهی و عموم عدالت‌طلبان و ظلم‌ستیزان جهان بود توسط یاران و دوستداران و شاگردانش در تمام دنیا ادامه خواهد یافت. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان، حزب الله سرافراز رقم خواهد زد و همانگونه که ایشان ایستادن در کنار مردم لبنان و حزب‌الله و یاری دادن آنها را بر همۀ مسلمانان فرض دانستند، ملت مقاوم و سربلند ایران نیز همچون گذشته و با تمام توان در این مسیر در کنار ملت مظلوم و عزیز لبنان خواهد ایستاد و راه روشن آن شهید را ادامه خواهد داد؛ ما به لطف و یاری خدا، تا همیشه هم‌سنگر و هم‌رزم مردم مظلوم و مقاوم غزه و لبنان در میدان نبرد خواهیم بود.

شهادت مظلومانۀ شهید سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه) را که پاداش مجاهدت مخلصانه و مستمر آن  حکیم مبارز بود به ساحت بقیة الله الأعظم، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، ملت شریف لبنان و ملت‌های مسلمان منطقه و عموم آزادی‌خواهان جهان به ویژه جوانان عزیز و مجاهد و تاریخ‌ساز و پاکباز و مخلص حزب الله لبنان و خانوادۀ مکرم و معزز ایشان تبریک و تسلیتمی‌گویم و رحمت بی‌دریغ الهی را برای ایشان مسئلت می‌کنم.»


خون بهای شهیدان عزیز مقاومت چیزی جز آزادی نهایی قدس شریف نخواهد بود
 

سخنگوی قوه قضائیه در پی شهادت سید حسن نصرالله پیام تسلیتی صادر کرد.

 متن این پیام به شرح زیر است:

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

شهادت سید مقاومت و ایستادگی، رادمرد صادق مبارزه با خبیث ترین جانیان ضد بشری و رژیم تروریست و سفاک صهیونی، جهاد گر بی نظیر و فرمانده بی بدیل جبهه مقابله با استکبار، مجاهد نستوه دبیرکل حزب الله لبنان جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله به دست شقی ترین دشمنان بشریت، مایه تاثر و اندوه فراوان شد.

شهادت در راه حق و مبارزه با صهیونیسم برای سیدی که عاشق دربرگیری آن بوده و سال ها انتظار آن را می کشید مایه فخر و مباهات است اما اندوه فقدان چنان شخصیتی تاثیر گذار در دنیای اسلام و سرزمین پهناور مقاومت، در این مقطع زمانی جای بسی تاسف دارد.

رژیم منحوس صهیونیستی با آلوده کردن دستان کثیف خود به خون بهترین فرزندان اسلام، براساس سنت قطعی الهی، راه اضمحلال نهایی را سریع تر طی نموده و با از میان برداشتن فرماندهان عالی رتبه و بی نظیر مقاومت، این مسیر نورانی و روشن را به جلوه ای از الگو برداری نسل فعلی و نسل های بعد مبدل می سازد.

غم جانکاه فراق سید دلیر و غیرتمند مقاومت بسی گران و سخت است اما وعده تخلف ناپذیر الهی مبنی بر پیروزی آخر بر صهیونیسم غوطه ور در فساد انگیزی و جنایت، دل‌ها را به آینده‌ای بس روشن امیدوار می سازد که خون بهای شهیدان عزیز مقاومت چیزی جز آزادی نهایی قدس شریف نخواهد بود؛   فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوءُوا وُجُوهَکُمْ وَلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِیُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِیرًا (اسراء آیه 7)

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مد ظله العالی، امت اسلامی و به ویژه جبهه مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین و حزب الله قهرمان، بر ادامه راه نورانی این شهید عزیز و سربلند و سایر شهدای همراه وی تا محو نهایی صهیونیسم تاکید نموده و حشر و نشر سید عزیز مقاومت با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را از پروردگار متعال مسالت دارم.

بی شک فرزندان غیور اسلام، با ایستادگی و رادمردی در مسیر عزت مند مقاومت، راه تمامی شهدا را با قدرت و قوت ادامه خواهند داد. ان‌شاءالله

اصغر جهانگیر
سخنگو و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه

در پی شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، مقامات بلندپایه لشکری و کشوری با صدور پیام‌های تسلیت، این رویداد دردناک را به ملت لبنان، جنبش مقاومت و خانواده آن شهید بزرگوار تسلیت گفتند.