تعبیر طالب‌زاده از انیمیشن «عطر ولایت»/با دیدن «آقا» خستگی را فراموش کردیم
[

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع رسانی دانا، انیمیشن «عطر ولایت» که نخستین انیمیشن بلند سینمایی با موضوع دفاع مقدس است و «مسعود صمدی» آن را کارگردانی کرده، توانست در سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار نظر هیئت داوران را جلب کند و جایزه ویژه داوران را به خود اختصاص دهد. این انیمیشن 90 دقیقه‌ای به واقعه احداث جاده «سیدالشهدا (ع)» که به همت جهادگران جبهه در آستانه عملیات خیبر ساخته شد، اشاره دارد.

,

با وی درباره اهداف و مراحل ساخت این انیمیشن به گفت‌وگو نشسته‌ایم. 

,

مسعود صمدی گفت: دیدار با حضرت آقا لذت‌بخش‌ترین بخش اجرای این پروژه بود. دیدار با حضرت آقا باعث شد تمام خستگی این سال‌ها از وجودمان خارج شود.

, مسعود صمدی گفت: دیدار با حضرت آقا لذت‌بخش‌ترین بخش اجرای این پروژه بود. دیدار با حضرت آقا باعث شد تمام خستگی این سال‌ها از وجودمان خارج شود.,

به گزارش حبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع رسانی دانا، روز گذشته بخش نخست گفت‌وگوی دانا با «مسعود صمدی» کارگردان انیمیشن سینمایی «عطرولایت» با موضوع احداث جاده سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس از نظرتان گذشت. آنچه که بیش از هر موضوعی انیمیشن سینمایی عطر ولایت را از دیگر رقبایش متمایز کرده است، پیام چگونه زیستن در سایه ولی یا به تعبیر صمدی، تمرین آمادگی برای ظهور و تبعیت از امام زمان (ع) برای مخاطبانش است. مسعود صمدی معتقد است «عطر ولایت» دریچه‌ای متفاوت به دوران آخرالزمان از مسیر صالحین با رمز تبعیت از ولایترا به روی مخاطبانش می‌گشاید. متن پیش رو، بخش پایانی گفت‌وگوی دانا با این کارگردان متعهد است:

, شبکه اطلاع رسانی دانا, عطر ولایت» دریچه‌ای متفاوت به دوران آخرالزمان از مسیر صالحین با رمز تبعیت از ولایت,

********

,

داناـ واکنش‌ها درباره «عطر ولایت» چه بود؟

, داناـ واکنش‌ها درباره «عطر ولایت» چه بود؟,

بعضی  دوستان معتقدند این فیلم یک اثر خاصی را بروی آنها گذاشته است که البته معقتدم این موضوع فقط به خاطر نورولایت و اثرش بر فطرت پاک آنهاست. دکتر حسین گیتی در مراسم رونمایی از «عطر ولایت» به عنوان اولین اثرسینمایی انیمیشن دفاع مقدس در فرهنگسرای ولاء بیان کرد: «من دو بار این فیلم را دیده‌ام، تنم لرزید و دغدغه‌های کارگردانی را در این فیلم احساس کردم».

,

واقعا چرا منتقدی چنین می‌گوید. چون در فیلم سعی کردیم آنچه را که از منظر اهل بیت (ع) در دوران دفاع مقدس بود و برای آینده قابل استفاده است را بیان کنیم و اصلاً از خودمان بحثی را مطرح نکنیم. برای این کار باید دریچه فطرتمان را باز کنیم. بگذاریم نور ولایت بر فطرت ما بنشیند. آن موقع است که اثرمی‌کند. اگر ملاحظه کنید، ما الان در امنیت و آرامش هستیم و این فقط به دلیل نور ولایت و برکت وجود مقام معظم رهبری در این کشور است یعنی اگر این نور ولایت در کشور ما نبود، این آرامش هم نبود و مثل کشورهای اطراف و برخی از کشورهای اروپایی همه چیز به هم ریخته می‌شد و هیچگاه سروسامان نمی‌گرفت؛ یک طوفان سهمگین به نام سندی در آمریکا می‌آید. اروپا دچار بحران اقتصادی می‌شود؛ کشورهای اطراف ما آن امنیت لازم را ندارند و فشارها و درگیری‌های مختلف وجود دارد اما بحمدالله این چنین ماجراهایی در کشور ما نیست.

,

 

, ,

*دوست داشتم نام کار با محتوا همخوان باشد

, *دوست داشتم نام کار با محتوا همخوان باشد,

داناـ دلیل انتخاب «عطر ولایت» برای این فیلم چه بود؟

, داناـ, دلیل انتخاب «عطر ولایت» برای این فیلم چه بود؟,

برای بنده این موضوع بسیار اهمیت دارد. این را می‌دانید که هر فیلمی رنگ وبوی مخصوص به خودش را دارد و هر فیلمساز با توجه به نوع فیلم خود اسمی را برای آن انتخاب می‌کند اکثر فیلم‌ها اسامی‌شان به صورت غیرمستقیم اشاره‌ای به محتوا دارد و دارای ابهام است.

,

اما خواستیم یک بار هم که شده نام این فیلم با محتوای آن یکی باشد تا مخاطبین با استشمام این عطر دل‌انگیز وارد فضای فیلم شوند؛ وقتی فضایی به این زیبایی وجود دارد و رزمندگان ما در آن فضا حماسه آفریدند و سیر کردند و همه چیز را زیبا دیدند چرا ما آن را به صراحت مطرح نکنیم البته الحمدالله در حال حاضر هم این عطر در کشورمان به استشمام می‌رسد چرا ما مخاطبین خود را به آن دعوت نکنیم.

,

فطرت مخاطبین و جوانان فطرت پاکی است. عشق به ولایت و نور ولایت در فطرت آنها وجود دارد. بگذاریم در فیلم، عطر ولایت را هم  تنفس کنند؛ فکر کردم که اسامی دیگر ذهن مخاطب را تغییرمی‌دهد. البته اگر کسی آن را استشمام نمی‌کند باید مشکل را در خودش جستجو کند. خدا را شکر ولایت صاحبی دارد که خود مخاطبینش را جذب می‌کند و نیاز نیست ما با اسامی دیگر این کار را انجام دهیم. باید از خدا بخواهیم بصیرت‌مان را در این موضوعات افزایش دهد.

,

داناـ  مشکلاتی که در راه تولید انیمیشن با آن روبرو بودید چه بود؟

, داناـ  مشکلاتی که در راه تولید انیمیشن با آن روبرو بودید چه بود؟,

این پروژه تقریبا نزدیک به 126دقیقه است که تولید آن حدود4 سال ونیم طول کشید و در نهایت به فیلم35 میلی متری تبدیل شد. البته همانطورکه می‌دانید ساخت انیمیشن‌های سه بعدی آن هم به صورت سینمایی کاری بسیارسخت وسنگین وزمان بر است. به خصوص که هر پلان آن برای کارگردان از اهمیت خاصی برخودار باشد ولی وقتی برای انسان هدف مهم باشد، این سختی‌ها قابل تحمل است وحتی به فرمایش حضرت زینب(س) «مارایت الاجمیلا» می‌شود. پس مانعی ندارد و باید تحمل کرد. البته منظور این نیست که ما به عنوان یک مسئول در کشور، خود را مبرا کنیم و اگر کمکی از دستمان برآید آن را انجام ندهیم؛ چون فشارها وسختی‌های آن تبعاتی خواهد داشت.

,

بدانیم همه ما در پیشگاه خداوند متعال مسئولیم. البته اگر مسائل مالی به موقع تزریق می‌شد، می‌توانستیم کاری به مراتب از لحاظ فنی زیباتر و در مدت کمتری بین 2 تا 3 سال ارائه دهیم. البته برای اینکه ریتم فیلم تندترشود ومخاطبین خسته نشوند تغییراتی را در مونتاژ آن انجام دادیم و با احتساب تیتراژ، زمان آن را به 90 دقیقه کاهش دادیم که البته مشاور تدوین آن هم جناب آقای شهریار بحرانی بود که باید از ایشان تشکر و قدردانی کنم که با سعه صدر ما را در این بخش یاری کردند.

,

 

, ,

*بیش از ۵۰ نفر، ۴ سال و نیم روی «عطر ولایت» کار کردند

, *بیش از ۵۰ نفر، ۴ سال و نیم روی «عطر ولایت» کار کردند,

البته تمامی این مشکلات یک طرف وکمبود شدید مالی هم ازطرف دیگر ما را تحت فشار قرار می‌داد. چرا که تولید این چنین انیمیشن‌هایی با حال و هوای دفاع مقدس بسیار سنگین و حجیم است و زمان زیادی طول می‌کشد تا این پروژه به اتمام برسد.

,

خود ساخت چنین پروژهایی مشکلات فراوانی را در طول کار ایجاد می‌کند که تا هر فردی درگیر آن نشود. شاید متوجه کلام بنده نشوید. مثلا تولید این چنین انیمیشنی با این حجم ومدت 5/4 سال و با  این تعداد نفرات یعنی بیش از 50 نفرکه هر کسی در بخشی از این فیلم فعالیت می‌کند وهمچنین مشکلاتی که در طول پروژه برای رایانه‌ها رخ می‌دهد واقعا بسیارسخت وسنگین است که بتوانیم چنین پروژه‌ایی را به اتمام برسانیم.

,

البته امیدوارم مسئولین به این مسئله توجه داشته باشند که فعالیت در حوزه انیمیشن خصوصاً در زمینه دفاع مقدس و مباحث فرهنگی بسیار سخت و هزینه‌های سنگینی را در بردارد. بیاییم به این مسئله اهمیت بدهیم واین پروژه‌ها را با پروژه‌های دیگر نسنجیم.

,

داناـ آیا واقعا ساختن این نوع انیمیشن‌ها مقرون به صرفه است؟

, داناـ آیا واقعا ساختن این نوع انیمیشن‌ها مقرون به صرفه است؟,

واقعا خیر! چون اصلا صرفه اقتصادی ندارد بلکه در بسیاری از موارد باعث نابودی وورشکستی نفرات می‌گردد. نمی‌دانم چرا به این حوزه‌ها توجه خاص نمی‌شود. ببینید تا خود شما وارد تولید نشوید مشکلات، سختی‌ها و مسائلی که باعث می‌شود تا دائما در استرس باشید را درک نمی‌کنید وآن را درنمی‌یابید.

,

تازه مشکلات کار یک طرف وبحث مالی هم از یک طرف. آن هم نه یک ماه یا دو ماه بلکه چند ماه. خب چند نفر سعی می‌کنند تا به این عرصه نزدیک شوند. اگر یک بار این تجربه تلخ را خصوصا در زمینه دفاع مقدس انجام بدهند دیگر رقبتی به انجام آن ندارند. به یاد دارم شخصی می‌گفت ساخت انیمیشن کاری ندارد فیلمنامه که هست رایانه هم به وفور یافت می‌شود.

,

 

, ,

*اگر موضوعش برایم اهمیت نداشت پای کار نمی‌ایستادم

, *اگر موضوعش برایم اهمیت نداشت پای کار نمی‌ایستادم,

اگر این کار از لحاظ اعتقادات و باورها و اندیشه‌های دوران دفاع مقدس و خصوصا بحث مهم ولایت  برای بنده از اهمیت برخوردار نبود، شاید آن را به اتمام نمی‌رساندم ولی من از مسئولین خواهش می‌کنم به افرادی که این چنین تولیداتی دارند کمک کنند و نگذارند که این پروژه‌ها ضربه بخورد.

,

واقعا نمی‌توان از عواملی که بیش از چند ماه هزینه خود را دریافت نکرده‌اند بخواهیم کار انجام دهند. این پروژه‌ها با پروژه‌های فانتزی یا هر نوع دیگر متفاوت است. نوعی انگیزه و عشق می‌خواهد. حالا اگر مبلغی هم پرداخت نشود فکر می‌کنید چند نفر حاضر شوند به این پروژه‌ها ورود کنند ؟ این فیلم‌ها کارتون‌های مخرب هالیوودی نیست. به هر حال این نباشد که به علت سهل‌انگاری، فردای قیامت نتوانیم جوابگوی شهدا باشیم.

,

ببینید ورود به بحث دفاع مقدس وفیلم سازی در این حوزه، بحث سودآوری نیست بلکه بحث فرهنگسازی است نباید فکر کنیم به عنوان مسئولین فرهنگی با ده ریال هزینه در این حوزه 15 ریال باید کسب درآمد کنیم. البته بعضی‌ها اینچنین رفتار می‌کنند بلکه باید در حوزه فرهنگ هزینه کنیم چرا که بحث فرهنگی به فردای این کشور و اسلام مربوط است.

,

دانا ـ عوامل و دست‌اندرکاران تولید این اثر را معرفی بفرمایید.

, دانا ـ عوامل و دست‌اندرکاران تولید این اثر را معرفی بفرمایید.,

اگربخواهیم درمورد نفرات صحبت کنیم شاید بتوان گفت ازابتدای شروع پروژه تابه حال بیش از50 نفردراین پروژه فعالیت داشته‌اند. ازطراح، نویسنده، مشاورتولید آقای برهان‌آزاد، ابجکت‌سازان، مدل سازان، مدل سازان فضا، طراحان کاراکترها، تکسچرسازان، ریگ کاران، انیمت‌کاران، رندرکاران، نورپردازان، صداگذار، تدوینگر، مشاور تدوین، مدیر تولید، آرشیو، پشتیبانی فنی و دوبلورها، صداگذاران و آهنگساز تا بنده حقیر و کارشناسان نظامی ومشاوران معارفی و.. همه در این کار مشارکت داشتند که اسامی آنها زیاد است اما لازم است از مشاور تدوین، آقای شهریار بحرانی، تدوینگر آقای هومن منصوری، آهنگساز آقای بهنام صبوحی، صداگذار آقای آرش اسحاقی، مد یر تولید خانم مهین نعمتی، مشاور تولید آقای ناصر برهان‌آزاد سرپرست انیمیشن‌سازها آقای مالک جعفری، مدیر دوبلاژ آقای سعید مقدم‌منش و دستیاران کارشناسان معارفی فیلم آقای سیدعلی سجاسی و حجت‌الاسلام اصفهانیان و همه نفراتی که ما را در ساخت این فیلم یاری کرده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

,

همچنین آقای حبیب بهمنی، آقای حمید بهمنی، آقای نادر طالب‌زاده و دیگر کارگردانانی که بعد از دیدن این فیلم آن را اثری زیبا و انشالله اثرگذار معرفی کردند، تشکر و قدردانی نمایم. امیدوارم این کار جزء باقیات والصالحات همه یاری‌کنندگان و مشوقین باشد. انشاءالله

,

 

, ,

داناـ  نکته‌ایی را قبل از مصاحبه در مورد مدیر دوبلاژ این فیلم گفتید، می‌توانید مجدداً آن را مطرح کنید؟

, داناـ  نکته‌ایی را قبل از مصاحبه در مورد مدیر دوبلاژ این فیلم گفتید، می‌توانید مجدداً آن را مطرح کنید؟,

البته دوست داشتم این نکته را از مدیر دوبلاژ فیلم جناب آقای سعید مقدم‌منش می‌پرسیدید چون شنیدن از زبان ایشان بسیار بهتر از آن است که بنده مطرح کنم.

,

*ماجرای گریه‌های عوامل «عطر ولایت»

, *ماجرای گریه‌های عوامل «عطر ولایت»,

داناـ البته به سراغ ایشان هم می‌رویم ولی اول دوست داریم که از زبان خودتان بشنویم.

, داناـ البته به سراغ ایشان هم می‌رویم ولی اول دوست داریم که از زبان خودتان بشنویم.,

ببینید نکته جالب در این پروژه این بود که نفرات فعال در این پروژه به نوعی به این فیلم دعوت می‌شدند اینکه چطورایشان به پروژه دعوت شدند را از خودشان بپرسید اما نکته جالب این بود با دیدن این فیلم  گریه می‌کرد و اینکه چه اثری بر ایشان گذاشته است را باز از خودش بپرسید، اما می‌گفت «فلانی! من احساس می‌کنم خداوند این محبت را به من کرده که بتوانم این فیلم را دوبله کنم و برای کسب انرژیی مضاعف دائماً سعی می‌کنم کار را ببینم و از کار اثر بگیرم» جالب است که این حس در وجود صداگذار هم بود.

,

آقای اسحاقی صداگذار فیلم به بنده می‌گفت «هر وقت می‌خواهد کار را شروع کنم، ابتدا صحنه شهادت درون فیلم را می‌بینم و انرژی می‌گیرم و بعد کارم را شروع می‌کنم». این همان نور وعشق به ولایت است که این چنین بر این دوستان اثر می‌گذارد. خیلی دوست داشتم شما در صحنه دوبلاژ فیلم هم حضور داشتید ببینید فیلم در اواخر دهه محرم دوبله شد. به اذعان اکثر دوبلورها این کار برایشان حس وحال خاصی داشت و حتی در این که در چنین شب‌هایی که شب عزاداری است، مشغول دوبله هستیم اصلاً احساس گناه نمی‌کنیم؛ بلکه حس حسینی بودن و در کاروان امام حسین (ع) بودن بیشتر به ما دست می‌دهد. اگر بخواهم تمام ماجرا را مطرح کنم خسته کننده می‌شود.

,

 

, ,

داناـ این انیمیشن در جشنواره‌های مختلف چه جوایزی را به دست آورده است؟

, داناـ این انیمیشن در جشنواره‌های مختلف چه جوایزی را به دست آورده است؟,

برای بنده گرفتن جایزه مطرح نیست. بلکه بیشتر اثرگذاری و خاصیت داشتن آن در راستای ظهور مولایمان  در جامعه مهم است. اگر بتوانیم با فیلم‌مان مرحمی بر دغدغه‌های  حضرت آقا قرار دهیم ولبخند رضایت بر لبان ایشان بنشانیم، مطمئن باشید قلب امام زمانمان (عج) شاد کردیم وشادی قلب مبارک ایشان یعنی رضایت خداوند متعال. فکر می‌کنم این بالاترین جایزه باشد که خداوند محبت کرده وبه ما می‌دهد. (انشالله)- اما مختصرا عرض کنم فیلم سینمایی انیمیشن سه بعدی «عطر ولایت» به لطف خداوند ومحبت اهلبیت (ع) موفق به دریافت جایزه و لوح تقدیر درجشنواره فجر سال 90 به عنوان اولین اثر سینمایی انیمیشن  دفاع مقدس، جایزه و لوح تقدیر همایش فیلمسازان هنر ولایی ، جایزه و لوح تقدیردر کنگره سرداران و4000 شهید سپاه و جایزه و لوح تقدیردر سومین یادواره شهدای  مبعث و همچنین  در سومین جشنواره فیلم عمار موفق به کسب فانوس زرین و دریافت جایزه ویژه منتخب هیئت داوران  شد.

, جشنواره فجر سال 90 به عنوان اولین اثر سینمایی انیمیشن  دفاع مقدس, همایش فیلمسازان هنر ولایی, کنگره سرداران و4000 شهید سپاه , سومین یادواره شهدای  مبعث, جشنواره فیلم عمار, فانوس زرین, فانوس زرین, جایزه ویژه منتخب هیئت داوران, جایزه ویژه منتخب هیئت داوران,

داناـ در طول اجرای پروژه لذت بخش‌ترین بخش آن کدام قسمت یا کدام زمان بود؟

, داناـ در طول اجرای پروژه لذت بخش‌ترین بخش آن کدام قسمت یا کدام زمان بود؟,

دیدار با حضرت آقا لذت‌بخش‌ترین بخش اجرای این پروژه بود. دیدار با حضرت آقا باعث شد تمام خستگی این سال‌ها از وجودمان خارج شود. چون این فیلم در جشنواره عمار منتخب هیئت داوران قرار گرفت. طی تماس تلفنی قرار شد تا برگزیندگان جشنواره با حضرت آقا دیدار کنند که یکی از بهترین وشیرین‌ترین و زیباترین لحظات زندگی‌مان بود. واقعا این دیدار غیر قابل وصف است و اینکه توانستم چفیه حضرت آقا را بگیرم خیلی جالب بود؛ اینکه حضرت آقا به جشنواره عمار نگاه خاصی داشتند و از کار آنها راضی بودند و سفارش کردند که جشنواره عمار با قوت به کارش ادامه دهد.

,

خداوند نصیبمان کند همه ما خدمت امام زمان (عج)برسیم و بهترین سرباز ولایت وبا خاصیت‌ترین باشیم. انشالله و امید واریم قلب مادر مهربان حضرت فاطمه الزهرا (س) از همه ما خشنود وراضی باشد وبتوانیم بهترین خادم و سرباز، آنطور که مد نظر ایشان است برای ظهور فرزندش باشیم. انشالله رفتارمان فاطمی باشد از منظر نور فاطمه (س) نگاه کنیم و سبک زندگی‌مان فاطمی باشد. انشالله – چرا که هرچه داریم به برکت حضرت زهرا (س) است.

,

*جشنواره عمار فضای دفاع مقدس را زنده کرد

, *جشنواره عمار فضای دفاع مقدس را زنده کرد,

داناـ نظرتان درباره جشنواره فیلم «عمار» چیست؟

, داناـ نظرتان درباره جشنواره فیلم «عمار» چیست؟,

ببینید بنده فیلم را در لحظات آخر به جشنواره عمار رساندم چون اصلا نمی‌دانستم که این جشنواره فراخوان کرده است اما نکته جالب اینجاست وقتی فیلم را به جشنواره تحویل می‌دادم حس جالبی داشتم و فضای زیبایی بود. فضایی بسیار دلنشین که شما احساس می‌کردید بچه‌هایی آمده‌اند و کار جشنواره انجام می‌دادند که تنها دغدغه‌شان فقط فقط دغدغه‌های حضرت آقا در بحث فرهنگ بود. وقتی وارد آن فضا شدم احساس کردم در دوران زیبای دفاع مقدس هستم.

, تنها دغدغه‌شان فقط فقط دغدغه‌های حضرت آقا در بحث فرهنگ بود,

کسی به فکر خودش نبود همه یک شعار داشتند «باید برای نظام و ولایت حرکت کنیم». فضای روحانی و معارفی جالبی حاکم بود. فضایی همچون دفاع مقدس. فضای معطر به عطر مهدوی. واقعا دوست نداشتم انجا را ترک کنم. امید وارم این جشنواره در دنیا حرف اول را بزند واز مهمترین و جزء اولین جشنواره‌ها بشود؛ امیدوارم مسئولین به این جشنواره اهمیت زیادی بدهند.

, فضای روحانی و معارفی جالبی حاکم بود. فضایی همچون دفاع مقدس. ,

 

, ,

*طالب‌زاده گفت انیمیشن عطر ولایت برای هیئت داوران جالب بود

, *طالب‌زاده گفت انیمیشن عطر ولایت برای هیئت داوران جالب بود,

تنها نکته‌ایی که اهمیت نداشت فضای روشنفکری بود. بچه‌هایی از قلب این نظام با همه وجودشان در این مسیر پا گذاشته بودند. این را به جهت اینکه فیلم عطر ولایت منتخب شده، نمی‌گویم بلکه فضای حاکم بر آن برایم اهمیت داشت. فیلم عطر ولایت در جشنواره‌ها یا مکان‌هایی بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت که دغدغه اصلی‌شان ولایت بود. چون هدف داشتند، آنها می‌دانستند قرار است به کجا برویم؛ انقلاب را نقطه شروع انقلاب بزرگ امام (ع) می‌دانستند و راه رسیدن تنها از طریق اجرای فرامین حضرت آقا می‌دانستند.

,

آقای طالب‌زاده بنده را در اختتامیه دید و گفت این اثر برای هیئت داوران بسیار زیبا بود و از پرده سینما بیرون می‌‌زد و تعاریف دیگری که بهتر است از خودشان بپرسید. خدا را شاکرم که محبت فرمود و این فیلم را مورد توجه قرار داد. البته در جشنواره‌های دیگر این فیلم در حاشیه و خارج مسابقه قرارداده شد که اصلا قصد ندارم به آن بپردازم.

,

داناـ اخیرا کاری را از شبکه دو سیما از شما دیدم که هم عنوان وهم خود برنامه برایم  خیلی جالب بود و آن برنامه‌ایی بود تحت عنوان "اگر شما بودید چه می‌کردید؟" می‌توانید در خصوص آن هم برای مخاطبین توضیحاتی بدهید؟ (ظاهر مباحث آن با فیلم عطر ولایت خیلی نزدیک بود.) بطوریکه  قبل از دیدن تیتراژ حدس زدم که باید کار شما باشد.)   

, داناـ اخیرا کاری را از شبکه دو سیما از شما دیدم که هم عنوان وهم خود برنامه برایم  خیلی جالب بود و آن برنامه‌ایی بود تحت عنوان "اگر شما بودید چه می‌کردید؟" می‌توانید در خصوص آن هم برای مخاطبین توضیحاتی بدهید؟ (ظاهر مباحث آن با فیلم عطر ولایت خیلی نزدیک بود.) بطوریکه  قبل از دیدن تیتراژ حدس زدم که باید کار شما باشد.),

کاملا درست است؛ مبحث تبعیت از ولایت مبحثی بسیار مهم و حیاتی است. در این برنامه سعی کردیم این موضوع را مطرح کنیم که اگر شما در سپاه امام حسین (صلوات الله علیه) بودید از خود چه رفتاری نشان می‌دادید؟ این سوال بسیار مهمی است که باید از خود هر روز بپرسپم؟ واقعا باید چه می‌کردید که خدایی ناکرده همانند کسانی نباشیم که شب هنگام از تاریکی شب استفاده کردند و امام خود را تنها گذاشتند و صحنه را ترک کردند. که البته خود آنها ضرر کردند.

,

این تذکر مهمی است. نباید در دهه اول محرم جزء کسانی باشیم که از یک نقطه به ماجرای کربلا نگاه می‌کردند و فقط با شهادت امام  به سر وصورت  خود می‌زدند و بعد از عاشورا به دنبال کار خود می‌رفتند و منتظر محرم دیگری می‌شدند. بلکه باید هر روز خود را در کربلا و در کاروان امام (ع) ببینیم. نکته مهمی که حضرت آقا فرمودند را نباید فراموش کنیم و آن بصیرت است. بصیرت باعث می‌شود در فتنه‌ها در قلعه امن ولایت باشیم و اذیت نشویم. بصیرت باعث می‌شود از کاروان حسینی خارج نشوید. بصیرت باعث می‌شود انشالله در کاروان ظهور مولایمان قرار بگیریم. بصیرت باعث می‌شود همنشین امام خود باشیم. بصیرت نجات دهنده انسان است در شدائد و سختی‌ها است.

,

 در کاروان حسینی بودن توجه خاص به امام (ع) می‌خواهد آیا ما هم نسبت به امام زمان خود درست رفتار می‌کنیم؟ نکند خدایی نکرده در گفتار، شعار ولایت را بدهیم ودر عمل اینگونه نباشد که این باعث می‌شود در فتنه‌ها میدان را خالی کنیم.

,

 درواقع تمامی آیتم‌های این برنامه در حول محور این موضوعات بود و اینکه افقی را که حضرت امام (ره ) ترسیم کردند را همیشه در فضای کل ذهنمان قرار دهیم و تمام کارهایمان را از این منظر نگاه کنیم.

,

نکند، خدایی نکرده ازمسیر ولایت خارج شویم و فکر کنیم بدون توجه به نائب امام (ع) ولی امر مسلمین جهان می‌توانیم به امام (ع) دست یابیم. راه رسیدن به امام (ع) فقط تبعیت از حضرت آقاست. 

,

در واقع این برنامه در 6 قسمت از کاروان کربلا شروع و در پایان، به ظهور امام (ع) منجر شد و خدا را شکر در نزد مخاطبین بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ به طوری که از بسیاری شنیدم که برایشان نوعی دغدغه ایجاد کرده بود و این سوال دائما در ذهنشان متبادر می‌شد که این از برکت نور ولایت است. البته خیلی جا داشت که تعداد این برنامه افزایش یابد اما متاسفانه به دلیل مسائل مالی در همین تعداد متوقف شد. البته برنامه‌هایی در مورد همین موضوعات داریم که منتظریم منابع مالی آن تامین شود و آن را تولید و از شبکه‌های سیما پخش کنیم.

,

 

, ,

*رمز موفقیت در امر ولایت، حرف شنوی از مقام معظم رهبری است

, *رمز موفقیت در امر ولایت، حرف شنوی از مقام معظم رهبری است,

داناـ در پایان به عنوان حسن ختام اگر مطلبی هست بفرمایید؟

, داناـ در پایان به عنوان حسن ختام اگر مطلبی هست بفرمایید؟,

ازخداوند متعال خواستارم که به همه ما خاصیت و عزم در راستای ظهورمولایمان را بدهد. البته این را نباید فراموش کنیم که رمز موفقیت درامر ولایت، حرف شنوی و تبعیت از ولی زمان یعنی مقام معظم رهبری است. خداوند به ایشان طول عمری بلند در کمال عافیت، امنینیت، حسن، شادی وعزت تام عنایت کند و وجود پر برکتش را برای ما حفظ کند که اگر واقعا خداوند متعال این عنایت را به ما نداشت و وحضور پر برکت ایشان در میان ما نبود شاید این حوادث وفتنه‌های اخیر به این صورت در نطفه از بین نمی‌رفت.

, مقام معظم رهبری,

تبعیت وحرف شنوی از مقام معظم رهبری همان قلعه امن ولایت است. اگر می‌خواهیم میزان ولایت‌مدارای خود را بسنجیم، ببینیم بعد از هرصحبت مقام معظم رهبری چه واکنشی نسبت به فرمایشات ایشان نشان می‌دهیم؛ آیا منظر خود را با ایشان یکی می‌کنیم یا نه باید در این خصوص و صحت آن باید تحقیق و بررسی کنید. به هر اندازه بخواهید تحقیق کنید یک روز، دو روز، سه روز یا بیشتر از ولایت دور می‌شویم. به علم وسواد هم بستگی ندارد و واقعا خوشا بحال آنهایی که بعد از سخنرایی ایشان بلافاصله خط خود را نسبت به ولایت ایشان اعلام می‌کنند. یعنی کسانی که در اعمال، اخلاقیات، گفتار، امیال و نیات، خود را با ایشان منطبق کردند. البته باید همیشه مراقب اینگونه صحنه‌ها وحوادث باشیم.

,

داناـ از فرصتی که در اختیار بنده قرار دادید سپاسگزارم.

, داناـ از فرصتی که در اختیار بنده قرار دادید سپاسگزارم.,

انتهای پیام/خ

, انتهای پیام/خ]
آقای طالب‌زاده بنده را در اختتامیه دید و گفت این اثر برای هیئت داوران بسیار زیبا بود و از پرده سینما بیرون می‌‌زد و تعاریف دیگری که بهتر است از خودشان بپرسید.