اخبار داغ

بیانیه‌ وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان:

تاکید بر تقویت صلح و ثبات در افغانستان/ دولت فراگیر تشکیل شود

تاکید بر تقویت صلح و ثبات در افغانستان/ دولت فراگیر تشکیل شود
وزرای خارجه ایران، پاکستان، روسیه و چین در نشستی در دوشنبه بر لزوم شکل گیری آشتی ملی در افغانستان و تشکیل دولت فراگیر جهت تامین منافع تمامی نیروهای سیاسی و قومی این کشور تأکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی پاکستان در حاشیه اجلاس شانگهای و پیمان امنیت دسته جمعی در تاریخ شانزده سپتامبر ۲۰۲۱ در شهر دوشنبه به منظور بحث و بررسی وضعیت افغانستان با یکدیگر دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وزرای امورخارجه بار دیگر بر اراده خود نسبت به تقویت صلح، امنیت و ثبات در افغانستان و کل منطقه تاکید کردند.
,
 
,
وزرای امور خارجه ضمن تاکید بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان، بار دیگر بر رعایت اصل پایه‌ای «به رهبری افغان‌ها، در مالکیت افغان‌ها» تصریح و بر ادامه احترام به حق برخورداری از صلح، ثبات، توسعه و رفاه مردم افغانستان تاکید کردند
,
 
,
وزرای امور خارجه بر ضرورت مرتبط ماندن با کشورهایی که دارای مسئولیت اولیه بازسازی اجتماعی، اقتصادی دوران پس از جنگ در افغانستان می‌باشند به منظور فراهم نمودن کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه اضطراری، تصریح کردند.
,
 
,
وزرای امور خارجه بر لزوم شکل گیری آشتی ملی در افغانستان و تشکیل دولت فراگیر جهت تامین منافع تمامی نیروهای سیاسی و قومی کشور تاکید کردند.
,
 
,
وزرای امور خارجه با امعان نظر به چالش‌های امنیتی با منشا قلمرو افغانستان، بر ضرورت هماهنگی تلاش‌ها جهت مقابله با تهدیدات از جمله گسترش تروریزم و قاچاق مواد مخدر، با هدف تضمین ثبات منطقه‌ای و پاسخگویی به نگرانی‌های مشروع کشورهای همسایه و منافع آنها تاکید کردند.
,
 
,
وزرای امور خارجه نگرانی خود از وضعیت شکننده انسانی، اجتماعی و اقتصادی در افغانستان و نیز خطرات بوجود آمدن یک موج آوارگان در منطقه را بیان داشتند.
,
 
,
وزرای امور خارجه بر ضرورت احیای زندگی مسالمت آمیز و بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرده و از جامعه بین‌المللی برای استمرار کمک‌های بشردوستانه اضراری به افغانستان دعوت به عمل آوردند.
,
 
,
وزرای امور خارجه توافق کردند تا هماهنگی‌های بین چهار کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان در مورد افغانستان ادامه یافته و دیدارها در سطوح وزرا، نمایندگان ویژه و سفرا در زمان‌های تعیین شده را برگزار کنند.
,
انتهای پیام؛ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه