اخبار داغ

پورمحمدی در خبرگزاری فارس:

مشارکت سبب اقتدار ملی خواهد بود/ دلیلی نمی بینم به نفع کسی کنار بروم

مشارکت سبب اقتدار ملی خواهد بود/ دلیلی نمی بینم به نفع کسی کنار بروم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: همه فارغ از سلایق و نوع نگاهمان باید مشارکت را رقم بزنیم. مشارکت سبب اقتدار ملی خواهد بود و ایجاد همبستگی و احساس پیوند و محبت ملی را برجسته می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری مصطفی پورمحمدی کانديدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این نشست پورمحمدی ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: ان‌شاءالله نظام ما منطبق با حکمرانی علوی باشد. شهید رئیسی، شهید جمهور از دست ما رفت و یادگارهای جاودانه‌ای برای ما به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی سنت بسیار ارزشمندی بر جای گذاشت که این راه باید با قوت ادامه پیدا کند، افزود: نظام بر اساس تعهدات خود یعنی قانون و مقررات و اصول ثابت خود پیش برود، اینکه طبق برنامه در موعد ۵۰ روزه باید انتخابات به اتمام برسد و رئیس جمهور جدید مشخص شد، یک رویکرد بسیار ارزنده در مدیریت کشور است. خوشحالیم این اتفاق به صورت روشن و برنامه‌ریزی شده رخ داد و تلاش زیادی هم برای معرفی نامزدها، گفتگوها و بیانیه‌ها انجام شد، هرچند که انتظار بیش از این است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه فکر می‌کنم نظام توانمندی خودش را برای اداره کشور نشان داد، ادامه داد: طبق تأیید شورای نگهبان به صحنه آمدیم و تمام تلاش خودمان را برای آگاهی بخشی به جامعه انجام دادیم تا جامعه بتواند انتخاب روشن و شایسته‌ای داشته باشد. امروز در ساعات آخر تبلیغات انتخاباتی هستیم و باید همه تلاش خود را به یک موضوع مهم معطوف کنیم و آن مشارکت است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: همه فارغ از سلایق و نوع نگاهمان باید مشارکت را رقم بزنیم. مشارکت سبب اقتدار ملی خواهد بود و ایجاد همبستگی و احساس پیوند و محبت ملی را برجسته می‌کند. مشارکت، کشور را در برابر بیگانگان و بدخواهان توانمند می‌سازد و مشارکت بالا مدیران را در حل مشکلات کشور تواناتر می‌کند. از این جهت همه با هم تلاش می‌کنیم تا بر مشارکت بیفزاییم و این را به عنوان رسالت مشترک و همگانی خود قرار دهیم.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت عدم موفقیت برای کسب آرا در انتخابات ریاست جمهوری واکنش شما چه خواهد بود و برخی از الان خودشان را رئیس جمهور می‌دانند، گفت: حس خودم را پس از رأی گیری خواهم گفت، اما اگر انتخابات پرشور برگزار شود فوق العاده خوشحال می‌شوم و چه رأی بیاورم و چه رأی نیاورم بی‌نهایت خدا را سپاسگزار خواهم شد. طبیعی است اگر رأی آوردم فکر می‌کنم کشور دارای یک تحول مدیریتی و یک اتفاق مثبت فوق العاده در دسترسی به هدف‌ها خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا نظرسنجی‌ها را قبول دارید، گفت: نظرسنجی‌ها توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود و آنها اعتبار خودشان را خراب نمی‌کنند، من نمی‌خواهم آنها را رد کنم اما بخش زیادی از سوال کنندگان نظر خود را ابراز نکردند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: درباره من هم خیلی‌ها گفتند که وی را نمی‌شناسیم و این هفت هشت سالی که نبوده است شناسنامه‌ای نداشته و از افکار عمومی غایب بوده است، بسیاری هم تقاضای معرفی بیشتر داشتند. در این فرصت کم امکانش میسر نبود و برخی از نامزدها در دوره‌های قبل هم نامزد بودند و بیشتر معرفی شدند. من هم انتظار نداشتم که سبد رأی وسیعی داشته باشم البته انتخابات هم یک راه صاف و قابل پیش‌بینی نیست، هر لحظه ممکن است اتفاقات غیر قابل پیش بینی در آن رخ دهد.

پورمحمدی اظهار کرد: اینکه بخواهم به نفع کسی کنار بروم این طور نیست؛ من نماینده نظریه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه اولیه و جدی آن هستم. مهم می‌دانم که مجدداً و بعد از ۴۵ سال گفتمان انقلاب اسلامی را بر اساس اصول اساسی آن بازگویی و بازنگری و تکرار کنم. گفتمان انقلاب اسلامی را به مدار اصلی آن برگردانیم، انتخابات این فرصت را به من می‌دهد که آنچه را که می‌اندیشم و تمام عمر زندگی خود را برای آن گذاشته‌ام، به منصه عملی برسانم. هر جا از عقلانیت فاصله بگیریم، یعنی از انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم.

انتخابات به دور دوم می‌کشد و آنجا تکلیف شفاف‌تر می‌شود

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به نفع کاندیدایی انصراف می‌دهید، گفت: گفتمان‌های دیگر را ناقص می‌دانم و خودم را گفتمان جامع می‌دانم و دلیلی نمی‌بینم به نفع کسی کنار بروم. انتخابات به دور دوم می‌کشد و آنجا تکلیف شفاف‌تر می‌شود.

وی گفت: طبیعی است که اشخاص حق دارند حمایت کنند و حمایت هم می‌کنند و امروز هم شاهد بیانیه‌هایی بودیم و هستیم و شاید ادامه پیدا کند. آنچه در نامزدها می‌بینیم، آنها ابتدا به عنوان یک جریان نیامدند و بعد جریان‌ها حمایت کردند و از آنها اعلام پشتیبانی کردند. دو سه نفر از دوستان ما از جریان اصولگرا هستند، ما در جناح اصولگرایی اتفاق نظر نداریم و در جریان اصلاح طلبی اجماع دارند.

پورمحمدی ادامه داد: در حال حاضر دوستانی که در جبهه اصولگرا کاندیدا هستند، تیم بندی‌ها، ستادها و شبکه‌های ارتباطی و روزنامه‌ها و عوامل پشتیبان آنها از قبل تعریف شده است و به سرعت خود را سامان دادند. اصلاح طلب‌ها هم سال‌های سال است که حرف دارند و با اعتدالیون یا کارگزاران یکی شوند. من جدای از اینکه سابقه عملیات تبلیغی و ستاد انتخاباتی نداشتم، تردید ندارم که گفتمان اول امروز نامزدهای کشور هستم.

دولت را برای ملت می‌شناسم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من در هر دولتی که کار کردم، دولت را به شخص رئیس جمهور نشناختم و دولت را برای ملت می‌شناسم و در هر دولتی که دعوت شدم، به شرط اینکه امکان تلاش و فعالیت مثبت و سازنده به ما می‌دادند من استقبال کردم.

پورمحمدی گفت: من اصلاً نوع اصطکاک با دولت‌ها رو از اینکه گروکشی کنیم، نمی‌پسندم. روش سیاسی ما مشکل دارد ما به یک دولت رأی می‌دهیم و شش ماه بعد با آن مشکل پیدا می‌کنیم و همه علیه او می‌شویم در صورتی که وقتی به او رأی می‌دهیم، باید تا پایان دوره از او پشتیبانی کنیم.

وی متذکر شد: من در سازمان بازرسی پرونده‌های بزرگی را پیگیری کردم. دیدم مستندی به نام زالو تهیه شده و در حال پخش آن هستند. دوستان دقت نکردند در همین مستند آمده است که در سازمان بازرسی و نماینده سازمان بازرسی قوی‌ترین و دقیق‌ترین گزارش را هم به دادگاه‌ها داده‌ایم و هم به محافل بین المللی و هم در جلسه محاکمه بین‌المللی علیه کرسنت نماینده سازمان بازرسی رفته و اجازه نداده است جمهوری اسلامی محکوم شود و طرف مقابل رئیس کرسنت از جمهوری اسلامی عذرخواهی کرده و اسنادی را داده است که در دادگاه ایران استفاده کردیم. من احساس می‌کنم داستان‌هایی مثل کرسنت نباید دیگر در کشور تکرار شود، این داستان دو طرف دارد و باید حل شود یا این طرف مقصر است یا آن طرف. کرسنت موضوع مهم مملکتی است و پرونده فساد و رشوه به دادگاه رفته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه