اخبار داغ

ابوالفضل خلخالی در گفت‌وگو با دانا؛

استفاده از پلتفرم های مشترک، موجب افزایش کیفیت خدمات پس از فروش می‌شود

استفاده از پلتفرم های مشترک، موجب افزایش کیفیت خدمات پس از فروش می‌شود
رئیس گروه فناوری و نوآوری در صنعت خودرو، وزارت صمت با اشاره به اهمیت موضوع خدمات پس از فروش در صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو برای افزایش کیفیت خدمات باید به‌سوی ایجاد هم‌افزایی بین تولیدکنندگان داخلی و افزایش تشابه بین قطعات خودروهای داخلی با وارداتی در چند پلتفرم مشترک باشد.
[

ابوالفضل خلخالی رئیس گروه فناوری و نوآوری در صنعت خودرو، وزارت صمت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در حاشیه نشست ساختار قیمت خودرو و نقش هم‌افزایی در پلتفرم مشترک خودرویی در پاسخ به سؤال نحوه این هم‌افزایی در خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی اظهار کرد: وزارت صمت در قانون واردات خودرو بخش‌های ویژه‌ای برای خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی دارد که تا زمانی که شرکت‌های واردکننده این استانداردها را نداشته باشند اجازه واردات به آنها داده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:
۷ پلتفرم جدید خودرویی جدید، رونمایی و در دستور کار قرار گرفت

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, پلتفرم مشترک خودرویی, خدمات پس از فروش, خدمات پس از فروش,
,
,
, ۷ پلتفرم جدید خودرویی جدید، رونمایی و در دستور کار قرار گرفت,

خدمات پس از فروش مورد تایید شرکت بازرسی، پیش‌شرط واردات خودرو است

, خدمات پس از فروش مورد تایید شرکت بازرسی، پیش‌شرط واردات خودرو است, خدمات پس از فروش مورد تایید شرکت بازرسی، پیش‌شرط واردات خودرو است,

وی ادامه داد: در قانون پیش‌بینی‌شده که هر تولیدکننده و یا واردکننده‌ای باید خدمات پس از فروشی را داشته باشد که مورد تأیید وزارتخانه باشد که با یک روش و دستورالعمل خاص این خدمات توسط شرکت بازرسی رسد می‌شوند و در تأییدیه خدمات پس از فروش را دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا این خدمات در عمل به‌صورت کامل و واقعی محقق نمی‌شود گفت: علت این عدم خدمات‌رسانی درست تعدد پلت فرم‌های وارد شده است که وزارت صمت در برنامه‌ای به دنبال افزایش تشابه پلت فرم‌های وارداتی است.
 

, خدمات پس از فروش,
,
,
,

هم‌افزایی، تشابه و تجمیع در پلتفرمهای وارداتی و خودروهای داخلی موجب افزایش کیفیت خدمات پس از فروش می‌شود

, هم‌افزایی، تشابه و تجمیع در پلتفرمهای وارداتی و خودروهای داخلی موجب افزایش کیفیت خدمات پس از فروش می‌شود, هم‌افزایی، تشابه و تجمیع در پلتفرمهای وارداتی و خودروهای داخلی موجب افزایش کیفیت خدمات پس از فروش می‌شود,

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: هم اکنون نیز مشاهده می‌کنیم که تعداد زیادی از خودروهای وارداتی از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی توربو، میتسوبیشی استفاده می‌کنند که این نوع تشابه در واردات موجب می‌شود تا چند واردکننده با تجمیع مراکز خدمات پس از فروش خدمات بهتر و گسترده‌تری را به خریداران ارائه کنند.

خلخالی گفت: از دیگر روش‌های برطرف‌شدن این مشکل حرکت به‌سوی ایجاد هم‌افزایی بین تولیدکنندگان و واردکنندگان و شرکت‌هایی که خودرو را به‌صورت سی کی دی وارد می‌کنند برویم تا این مجتمع‌های صنعتی محصولات داخلی و خارجی را روی چند پلت فرم مشترک وارد کنند.



وی در پایان گفت: هم اکنون در آیین‌نامه واردات نیز پیش‌بینی‌شده که اشتراک بین محصولات افزایش پیدا کند تا از مشکلات در خدمات پس از فروش نیز کاسته شود و با کاهش تنوع پلتفرم شاهد افزایش کیفی خدمات پس از فروش باشیم.

درباره این موضوع بیشتر بخوانید:
پلتفرم خودرویی مشترک بین چند کشور بزودی قابل‌دسترس نخواهد بود


 

, خدمات پس از فروش,
,
,
,
, ,
,
, خدمات پس از فروش,
,
, درباره این موضوع بیشتر بخوانید:,
, پلتفرم خودرویی مشترک بین چند کشور بزودی قابل‌دسترس نخواهد بود,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه