اخبار داغ

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دانش بنیان شدن تولید ضامن بقا در بازارهای جهانی خواهد بود

دانش بنیان شدن تولید ضامن بقا در بازارهای جهانی خواهد بود
زاهدی وفا گفت: دانش بنیان شدن تولید صرفا یک شعار لوکس نیست بلکه ضمانت بقای ما در بازارهای جهانی خواهد بود که اگر نتوانیم در بازار خارجی رقابت کنیم در آینده بازار داخلی را هم به تولیدات خارجی واگذار خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با اشاره به شعار تولید دانش بنیان اظهار داشت: حلقه ی مفقوده ای در نظام تولیدی کشور داریم و آن هم انباشت دانش فنی در حوزه های تخصصی ماست، تعداد زیادی کارخانه داریم اما هیچ تشکیلاتی برای تحقیق و توسعه در این واحد ها در نظر نگرفته ایم و ایجاد هسته های ارائه خدمات فنی و مهندسی و مراکز تحقیق و توسعه یکی از وظایف بخشی خصوصی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
زاهدی وفا اظهار کرد: دانش بنیان شدن تولید صرفا یک شعار لوکس نیست بلکه ضمانت بقای ما در بازارهای جهانی خواهد بود که اگر نتوانیم در بازار خارجی رقابت کنیم در آینده بازار داخلی را هم به تولیدات خارجی واگذار خواهیم کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه نقدینگی از ۴۸۰ هزار میلیارد تومان سال ۹۲ به ۵۱۰۰ هزار میلیارد رسیده که رشد تقریبا ۱۰ برابری را نشان می‌دهد اما این رشد نقدینگی نتوانسته در تولید موثر دخیل باشد افزود: متوسط رشد اقتصادی کشور در ۱۰ سال گذشته تقریبا صفر بوده که در عین حال تورم ۵۸.۲ درصدی در پایان شهریور سال گذشته تجربه شد.
,
 
,
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بررسی ها نشان می دهد تامین سرمایه از سوی بانک ها به تولید نینجامیده لذا باید به سمت تجهیز منابع از سمت بازار سرمایه حرکت کنیم که در این راستا به دنبال تاسیس شرکت های سرمایه گذاری در استان ها هستیم که بتوانند نقشی در تامین مالی لازم برای سرمایه گذاری های بخش خصوصی ایفا کنند.
,
 
,
زاهدی وفا اظهار کرد: در حال حاضر تامین منابع مالی از مرکز به استان ها انجام میگردد که اگر بخواهیم این قاعده را عوض کنیم باید بتوانیم شرکت های سرمایه گذاری استانی را ایجاد کنیم تا استان ها نیاز به تامین منابع مالی از مرکز نباشند که طرح این تعاونی های سرمایه گذاری که امکان ارائه به بورس را داشته باشند با نام تعاونی های پیشرفت ایران در حال تهیه است.
,
 
,
وی یکی از مشکلات در سطح کلان را مسائل مرتبط با صندوق های بازنشستگی و ناترازی این صندوق ها عنوان کرد و افزود: ضریب وابستگی در صندوق های بازنشستگی که باید ۷ به یک باشد به کمتر از ۷ رسیده و این موضوع در صندوق های تامین اجتماعی، فولاد و صندوق بازنشستگی کشور اتفاق افتاده است.
,
 
,
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حکمرانی داده محور از جمله برنامه هایی است که دولت سیزدهم بنا دارد آن را به سرانجام برساند چراکه گام بلندی در راستای تسهیل تصمیم گیری های دولت و بهبود روابط دولت و مردم است.
,
 
,
انتهای پیام 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه