اخبار داغ

حسین حسین‌زاده در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت/ گام‌های مؤثری در حوزه دیپلماسی انرژی برداشته شده است

اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت/ گام‌های مؤثری در حوزه دیپلماسی انرژی برداشته شده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به گام‌های مؤثر برداشته شده در حوزه دیپلماسی انرژی گفت: اهمیت توسعه میادین نفتی و گازی کشور و تأمین هزینه این اصلاحات حتی فراتر از ۱۴.۵ درصد، مستلزم اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت است.
[

حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره دیپلماسی دولت در راستای تولید و زیرساخت‌های انرژی برای اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت، اظهار کرد: رابطه مالی بین شرکت ملی نفت با دولت دچار درهم‌تنیدگی است و شرکت ملی نفت ایران با روی کار آمدن دولت انقلابی و در دست گرفتن سکان کنترل نفت در دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های قبل هم باید پاسخگو و هم نظارت‌پذیرتر باشد.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, دیپلماسی دولت در راستای تولید و زیرساخت‌های انرژی,

مجلس خواستار اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت شد

, مجلس خواستار اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت شد, مجلس خواستار اصلاح رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت شد,


وی ادامه داد: در همین راستا کمیسیون انرژی مجلس طی درخواستی از دولت خواستار مطرح‌شدن موضوع اصلاح دیپلماسی انرژی و رابطه مالی دولت با شرکت ملی نفت در هیئت دولت شده است که خوشبختانه در ماه گذشته این مسئله در هیئت دولت تصویب شد و در مرحله باز طراحی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:
دیپلماسی فعال دولت سبب عبور از بحران‌های اقتصادی خواهد شد/ ایران؛ کانون توجهات قدرت های جهانی

وی توضیح داد: در خصوص درآمدهای نفتی و تخصیص ۱۴.۵ درصد منابع حاصل از فروش نفت به شرکت ملی نفت، با توجه به این که ما در صنعت نفت نیاز به سرمایه‌گذاری عظیمی داریم و به گفته وزیر نفت، نیاز به ۱۶۰ میلیارد دلار منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مثل فشارافزایی پارس جنوبی، توسعه میادین نفتی و گازی، نوسازی تجهیزات و ناوگان فرسودة صنعت نفت نیاز جدی داریم.

حسین‌زاده افزود: منابع توسعه میادین نفتی و گازی کشور باید از محل درآمدهای حاصل از فروش نفت تأمین بشود، حتی اگر مقدار آن از ۱۴.۵ درصد فراتر برود؛ بنابراین اصلاح رابطه مالی ابتدای مسیر سرمایه‌گذاری‌های عظیم در بخش نفت و گاز است.

,
, دیپلماسی انرژی,
,
, بیشتر بخوانید:,
, دیپلماسی فعال دولت سبب عبور از بحران‌های اقتصادی خواهد شد/ ایران؛ کانون توجهات قدرت های جهانی,
,
,
,
,

کمبود نقدینگی در حوزه انرژی از طریق بانک‌ها و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأمین می‌شود

, کمبود نقدینگی در حوزه انرژی از طریق بانک‌ها و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأمین می‌شود, کمبود نقدینگی در حوزه انرژی از طریق بانک‌ها و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأمین می‌شود,


این نماینده مجلس ادامه داد: درآمدهای نفتی کشور باید صرف توسعه صنعت نفت و توسعه کشور شود که در راستای این موضوع، تفاهم‌نامه‌هایی بین بانک‌ها و مؤسساتی مثل ستاد اجرایی فرمان امام، نیز امضا شده تا کمبود نقدینگی در این حوزه را به طور کامل جبران کنند.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به موضوع اولویت یافتن صادرات منابع نفت و گاز بعد از جنگ روسیه و اوکراین گفت: با توجه به جنگ روسیه و اکراین توسعه در صنایع نفت و گاز کشور را افزایش دادیم، خصوصاً در حوزه گاز تا بتوانیم بازار ازدست رفتة روسیه در اروپا را به‌صورت نیابتی تأمین کنیم.

,
,
,
,

گام‌های بسیار مؤثری در حوزه دیپلماسی انرژی برداشته شده

, گام‌های بسیار مؤثری در حوزه دیپلماسی انرژی برداشته شده, گام‌های بسیار مؤثری در حوزه دیپلماسی انرژی برداشته شده,


حسین‌زاده افزود: دولت گام‌های بسیار مؤثری در حوزه دیپلماسی انرژی برداشته است و قراردادهای مختلفی با ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و خود روسیه منعقد کرده و یا تفاهم‌نامه‌هایی نوشته شده است و دولت در حال پیگیری منعقد شدن این قراردادها است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: بنده به‌عنوان یک متخصص حوزه نفت عرض می‌کنم این دولت به‌دور از هرگونه جناح‌بندی، ظرفیت دیپلماسی انرژی را فعال کرده است. این امر تا کنون بی‌سابقه بوده، نمونه آن قراردادهای بسیاری خوبی که با کشورهای حوزه امریکای لاتین بسته شده است بوده که کنار هم قرارگرفتن همه این اقدامات امید روزهای خوبی را برای اقتصاد جمهوری اسلامی در بر دارد.

 

,
, دیپلماسی انرژی,
,
, دیپلماسی انرژی,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه