اخبار داغ

امیر موسوی:

ارتقای عزت و اقتدار ما در فتح قله‌های دانایی و توانایی است

ارتقای عزت و اقتدار ما در فتح قله‌های دانایی و توانایی است
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: حفظ و ارتقای عزت و اقتدار ما در فتح قله‌های دانایی و توانایی و از جمله مقدمات و ملزومات رسیدن به کمال مطلوب، جهاد علمی و عملی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دولت؛ به نقل از روابط عمومی ارتش، متن پیام به شرح زیر است:

استادان و مربیان عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

تعلیم و تعلّم از سنن الهی و موهبت حق تعالی به پیامبران، اولیای دین و معلمانی است که به‌فرموده رهبر عزیزمان، آینده‌ی کشور متأثّر از همّت و حکمت آنان است.

روز معلم با یاد فیلسوف عالم و عامل شهید عالی مقام استاد مطهری، فرصت مناسبی است تا ضمن تبریک و خداقوت به تمامی عزیزانی که در جایگاه رفیع تعلیم و تعلم قرار دارند، مروری بر رسالت خطیر خود همسو با افق نگاه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم.

بدیهی است بزرگترین ثروت ما نیروی انسانی کارآمد و مومن است که با زیر ساخت های علمی، معرفتی و مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی توسط استادان، مربیان، فرماندهان، روحانیان و مجموعه وزین حوزه تربیت و آموزش، توفیقات ارتش در اجرای ماموریت مقدس حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام اسلامی را فراهم ساخته است.

امروز اگرچه اثربخشی آموزش‌ها مشهود و افتخارآمیز است؛ اما بر اساس راهبرد ترسیمی فرمانده معظم کل قوا، بهره‌مندی هر چه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت و فضیلت‌های اخلاقی، قوی‌تر از گذشته، همچنان نیاز پیش‌روی ما محسوب می‌شود.

نیک می‌دانیم حفظ و ارتقای عزت و اقتدار ما در فتح قله‌های دانایی و توانایی است و از جمله مقدمات و ملزومات رسیدن به کمال مطلوب، جهاد علمی و عملی با امید به جوانان، حرکت از واقعیات به سمت آرمان‌ها، پای ارزش‌های انقلابی ایستادن، تعمیم ارزش‌های معنوی و ارتقای توانمندی‌های علمی است و دراین چشم‌انداز، استادان و مربیان متصف به صفات پیامبران و اولیای الهی درجایگاه حساس تعلیم نسل جوان و آینده ساز، بسیار نقش آفریدند تا اندوخته‌های معنوی، علمی و اخلاقی را بر لوح جان متعلمان حک کنند.

امروز استادان و مربیان برجسته ما با اعتقاد به تاثیر تهذیب نفس و خودسازی های متبلور در گفتار و رفتار و منش خود، خوب می‌دانند مردان بزرگ و فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خودساخته، پرورش می‌یابند و با این نگاه، به تربیت و آموزش کارکنانی بصیر، عالم، مومن، ولایتمدار و مقاوم در برابر سختی‌ها، مبتکر درعبور از موانع و آماده در مقابله با تهدیدها و تحریم‌ها، اهتمام ورزیده و دریافته‌اند این نگاه با الهام از اندیشه عزت آفرین امام و مقتدایمان، سیره شهیدان والامقام، علوم دانشمندان، تجربیات فرماندهان و دانش طلایه‌داران اعتقادی، علمی و نظامی، ثمراتی ماندگار در قوی تر شدن و ارتقای قدرت ملی خواهد داشت.

از خدای متعال توفیق روزافزون یکایک استادان و مربیان خدوم در تعلیم و تحکیم گام‌های امید بخش آحاد کارکنان ارتش و تربیت رزمندگان انقلابی در تراز نظام اسلامی و شایسته ظهور، همچنین ارتقای توانمندی علمی و دفاعی ایران سربلند اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی را خواستارم، همراهی خانواده شایسته و صبور ارتش مقتدر را ارج می‌نهم و بقای وجود پر برکت رهبر عزیزمان را تا ظهور حضرت بقیه الله (الاعظم ارواحنا فداه) مسئلت دارم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه