اخبار داغ

مدیرعامل فولاد سنگان خواف خبر داد؛

ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون تن گندله و کنسانتره در فولاد سنگان خواف/ توسعه همه جانبه محور فعالیت‌ها است

ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون تن گندله و کنسانتره در فولاد سنگان خواف/ توسعه همه جانبه محور فعالیت‌ها است
امرایی گفت: صنعت فولادسازی در کشور هم‌اکنون به دوران بالندگی خود رسیده و شرکت فولاد سنگان نیز همسو با این مهم و با اهداف مختلفی همچون توسعه متوازن و پایدار صنعت فولاد، رفع نیاز صنایع داخلی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در زنجیره تولید فولاد، در تلاش است تا ضمن کاهش وابستگی خارجی، رونق تولید و ایجاد اشتغال را تحقق بخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان خواف در گفت و گو با صبح توس؛ در خصوص اهمیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای در صنعت فولاد، مطرح کرد: یکی از راهکارهای عمده توسعه اقتصادی، استفاده از مزیت‌های نسبی در هر کشور است و ایران با توجه به وجود مواد اولیه معدنی و انرژی که عوامل اصلی و موثر در رشد و توسعه صنعت فولاد است، از پتانسیل بالای تولید، صادرات و رقابت در بازارهای جهانی برخوردار است. از طرفی، صنعت فولاد به ‌عنوان صنعتی مادر نقش مهمی در توسعه اقتصادی ، صنعتی و همچنین ارزآوری ایفا می‌کند.برای حفظ توان تولید و رقابت در بازارهای جهانی، توسعه در ابعاد کمی و کیفی امری لازم است. با توجه به ورود صنعت به دوران انقلاب چهارم و جایگزینی فناوری‌های مدرن در بعد توسعه کیفی، استفاده از فناوری‌های روز دنیا که منجر به بهره‌وری بالاتر شود، اهمیت اساسی دارد. لازم به ذکر است اجرای طرح‌های توسعه علاوه بر مزیت‌های صنعتی و اقتصادی، دارای نقطه اثر اجتماعی است که می‌تواند با ایجاد اشتغال مضاعف به بهبود سطح کیفی جامعه نیز کمک کند.

وی در خصوص اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد سنگان، بیان کرد: صنعت فولادسازی در کشور هم‌اکنون به دوران بالندگی خود رسیده است و شرکت فولاد سنگان نیز همسو با این مهم و با اهداف مختلفی همچون توسعه متوازن و پایدار صنعت فولاد، رفع نیاز صنایع داخلی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در زنجیره تولید فولاد، در تلاش است تا ضمن کاهش وابستگی خارجی، رونق تولید و ایجاد اشتغال را تحقق بخشد.

وی ادامه داد: این شرکت با توجه به استراتژی‌های تدوین شده و البته با هدف توسعه صنعت فولاد و اعتلای نام ایران و ایرانی، پروژه‌های توسعه‌ای را به زودی کلنگ‌زنی خواهد کرد که با بهره‌برداری از آن، شاهد شکوفایی اقتصادی و صنعتی در استان و کشور خواهیم بود. این شرکت با هدف پیشـگامی در توسعه صنعت فولاد، اقدام به سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این حوزه کرده که امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها که شامل احداث کارخانه گلوله‌سازی به ظرفیت ١۵ هزار تن در سال، احداث کارخانه کنسانتره هماتیتی دو میلیون تنی، احداث کارخانه احیا مستقیم چهار میلیون تنی( دو خط دو میلیون تنی) و … است تا افق ۱۴۰۴، شاهد اعتلا و شکوفایی ویژه اقتصادی در استان خراسان رضوی و شهرستان خواف باشیم. صنعت فولاد از جمله صنایعی است که هم در صنایع بالادستی، میانی و پایین‌دستی، قادر به ایجاد اشتغال خوبی است؛ به طوری که از استخراج معدن تا در پایان تبدیل آن به محصول نهایی، می‌توان چشم‌انداز مناسبی برای اشتغالزایی برای جوانان مستعد و دارای مهارت‌های لازم را ترسیم کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان در ارتباط با ضرورت توسعه، عنوان کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه است که با سرمایه‌گذاری این شرکت، مجری و بهره‌بردار عظیم‌ترین کارخانجات تولید گندله و کنسانتره با ظرفیت تولید سالیانه ۱۰ میلیون تن در سال است و مسلما توسعه این سرمایه‌گذاری، نیازمند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای است که موجب تقویت و توان صنعت فولاد کشور خواهد شد و با عنایت به تمهیدات صورت گرفته، مجوزهای لازم اخذ شده است. استفاده از فناوری‌های روز دنیا در ساخت این طرح‌ها، کمک شایانی به بهینه‌سازی مصرف انرژی خواهد کرد. از طرفی نمی‌توان به دلیل مشکلات ناشی از کمبود انرژی در مقاطع مختلف سال، نسبت به طرح‌های توسعه بی‌تفاوت بود. بنابراین برای کاهش اثر مشکلات انرژی، باید به سمت حل مسئله با نگاهی راهبردی باشیم. خوشبختانه با تعامل خوب میان بخش صنعت و قانون‌گذار، مجوزات لازم به شرکت‌های صنعتی برای احداث نیروگاه برق تا حدود ۱۲ هزار مگاوات صادر شده است که می‌تواند گره از مشکل کمبود برق بگشاید.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه