اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

کمبود سرم و آنتی بیوتیک با توجه به شیوع زودهنگام آنفلوآنزا/چه کسی پاسخگوست؟!

کمبود سرم و آنتی بیوتیک با توجه به شیوع زودهنگام آنفلوآنزا/چه کسی پاسخگوست؟!
نبود آنتی‌بیوتیک و برخی اقلام دارویی همچون سرم این روزها موجب سرگردانی خانواده‌های مبتلا به آنفلوآنزا شده است،‌ به طوری که نمایندگان مجلس بارها نسبت به کمبود دارو به ویژه آنتی بیوتیک و سرم در داروخانه‌ها هشدار دادند، حال این سوال مطرح است که چه کسی مسئول رسیدگی به این موضوع است.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها شاهد شیوع زود هنگام بیماری‌های ویروسی واگیردار همچون آنفلوآنزا در کشور هستیم، به طوری که آمارها نشان دهنده روند صعودی ابتلا به این بیماری در بین خانواده ها هستیم. در واقع بین اغلب خانواده‌ها می‌توان بیمارانی با علائم مشابه کرونا مشاهده کرد، بیشتر این افراد از علائمی همچون بدن درد، گلو درد و آبریزش بینی گلایه داشته و ساعات طولانی را برای درمان در مراکز درمانی منتظر می‌مانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ویروسی واگیردار ,

 

,

اگرچه با گسترش واکسیناسیون، میزان ابتلا و مرگ‌ومیر به کرونا در بیشتر شهرهای ایران کاهش داشته، اما این روزها به نظر می‌رسد دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فراموشی سپرده شده و شهروندان از زدن ماسک در جامعه در راستای ابزار پیشگیری از ویروس خودداری می‌کنند. همچنین با بازگشایی مدارس و شیوع بیماری‌های واگیر همانند سرماخوردگی و آنفلوانزا، ابتلای دانش‌آموزان به این‌گونه بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

, گسترش واکسیناسیون,

متاسفانه نبود آنتی‌بیوتیک و برخی اقلام دارویی این روزها موجب سرگردانی خانواده‌ها شده است، برخی اقلام همچون سرم تنها در بیمارستان‌های دولتی موجود است و افراد برای دریافت آن باید ساعت‌ها در صف طولانی داروخانه‌ها منتظر بمانند.

, نبود آنتی‌بیوتیک,

کمبود آنتی بیوتیک و سرم در کشور

,

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد کمبود داروها بویژه آنتی بیوتیک و سرم در کشور اظهار داشت: در حال حاضر چرخه تامین دارو در کشور دارای نقص جدی است، چرا که بیماران با کمبود برخی دارو یا افزایش چند برابری قیمت داروهایشان مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کمبود برخی دارو, .,

وی در ادامه با بیان اینکه باید دارو به اندازه کافی در جامعه وجود داشته و بیماران به آن دسترسی داشته باشند، گفت: مسئولان مربوطه باید از طریق برآورد نیاز ۶ ماهه کشور، دارو به اندازه کافی دپو کنند تا با بروز هرگونه کمبود، بیماران دچار آسیب نشوند.

, .,

فاضلی با اشاره به اینکه برخی از این داروها متاسفانه بصورت آزاد و بدون نسخه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند،تصریح کرد: داروهایی همچون سرم یا آنتی بیوتیک‌ها که برای درمان عفونت دندان یا عفونت ریه در هنگام سرماخوردگی استفاده می‌شوند و به رغم تاکید مداوم جامعه پزشکی مبنی بر عدم استفاده بی‌رویه و بدون تجویز پزشک مردم همچنان این داروها را سرخود استفاده می‌کنند که این امر عاملی برای کمبود دارو در سطح کشور به ویژه شهرستان‌های کوچک‌تر شده است.

,

, ,

تداوم کمبود سرم و دارو در ۳۰ استان کشور

,

 

,

همچنین حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان نبز در گفتگویی با انتقاد از اینکه کمبودهای دارویی ادامه دارد و رفع نشده است، گفت: در حال حاضر کودکان و افراد مسن در معرض آنفلوآنزا و سرماخوردگی قرار دارند و این بیماری‌ها در حال افزایش است اما با کمبود آنتی‌بیوتیک به ویژه برای کودکان در ۳۰ استان کشور روبه‌رو هستیم.

, کمبود آنتی‌بیوتیک, .,

وی با انتقاد از تداوم کمبود سرم در کشور، قوانین بانکی و گمرکی، شرکت‌های بیمه‌ای، کمبود مواد اولیه، طلب شرکت‌های تولید دارو افزایش هزینه حمل و نقل و تعرفه‌های بازرگانی را از جمله دلایل مؤثر کمبودهای دارویی و سرم برشمرد.

, .,

شهریاری با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید داروی کشور در اختیار شرکت‌ها و بنگاه‌های شبه دولتی است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور بارها خطاب به مسئولان مربوطه تاکید کردند که قیمت دارو نباید افزایش یابد و کمبودهای دارویی و سرم باید رفع شود اما متاسفانه تاکنون در این رابطه اقدامی انجام نشده‌ است؛ مردم با کمبود دارو مواجه هستند چه کسی باید پاسخگوی آنها باشد.

, .,

وی با بیان اینکه در تابستان و بهار سال جاری در مورد کمبود دارو تذکر دادیم و تاکید کردیم که نباید اجازه داد این کمبودها به فصول پاییز و زمستان برسد، گفت: متاسفانه توجهی نشد البته وزارت بهداشت هم به‌ تنهایی قادر به حل مشکل کمبود دارو نیست و دولت، بانک مرکزی، گمرک و مجلس باید همکاری و تعامل مناسبی داشته باشند.

, .,

تامین و توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها به سرعت درحال انجام است

,

سجاد اسماعیلی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگویی درباره کمبود برخی اقلام دارویی و آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌ها اظهار داشت: تامین و توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها به سرعت درحال انجام است. فراخوان واردات مواد اولیه دارویی داده شده و با شرکت‌ها جلساتی درباره این موضوع داشته‌ایم تا از طریق واردات، کمبودها جبران شود و  به سرعت مواد اولیه موردنیاز کشور را وارد خواهیم کرد.

, مواد اولیه دارویی,

وی در ادامه با بیان اینکه برای روزهای سرد سال برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است تا دپوی لازم را داشته باشیم، گفت: گزارش‌هایی درباره احتکار مواد اولیه دارو و داروها در شرکت‌های تامین کننده و توزیع‌کننده به دست ما رسیده است که تیم‌های بازرسی با همکاری نهادهای مختلف تشکیل شده است و برخوردهای لازم با احتکارکنندگان صورت گرفته است.

, روزهای سرد, احتکار مواد اولیه,

, ,

رفع کمبود آنتی بیوتیک و سرم در داروخانه‌ها تا هفته آینده

,

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۵ مهر ماه درباره کمبود شربت آنتی بیوتیک و سرم گفت: به دلیل مصرف بالا در فصل تابستان با کمبود سرم و در فصول پاییز و زمستان با کمبود آنتی بیوتیک مواجه هستیم که برای رفع این کمبودها پیش بینی‌های لازم انجام شده و حدود یک هفته آینده به مقدار فراوان از هر دو محصول به داروخانه‌ها تحویل خواهد شد، به طوری که می توان گفت کمبود این دو محصول رفع خواهد شد.

, کمبود شربت آنتی بیوتیک و سرم, کمبود این دو محصول رفع خواهد شد.,

با توجه به اینکه نمایندگان مجلس بارها نسبت به کمبود دارو به ویژه آنتی بیوتیک و سرم  در داروخانه‌ها هشدار دادند، حال این سوال مطرح است که چه کسی مسئول رسیدگی به این موضوع است و آیا وعده وزیر بهداشت مبنی بر رفع کمبود آنتی بیوتیک و سرم در داروخانه‌ها تا هفته آینده عملی خواهد شد؟!

,

 

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,

افزایش آنفلوآنزا در کشور طی ماه‌های آینده!/ روند صعودی ابتلا به آنفلوآنزا در کودکان طی هفته‌های آینده

, افزایش آنفلوآنزا در کشور طی ماه‌های آینده!/ روند صعودی ابتلا به آنفلوآنزا در کودکان طی هفته‌های آینده, افزایش آنفلوآنزا در کشور طی ماه‌های آینده!/ روند صعودی ابتلا به آنفلوآنزا در کودکان طی هفته‌های آینده,

شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است

, شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است, شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است, شیوع زود هنگام آنفلوانزا در کشور نگران کننده است,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه