اخبار داغ

در عین مخالفت‌های صریح مدیرعامل باشگاه خوزستانی؛

بازی عجیب رئیس فدراسیون فوتبال با شأن تیم ملی/ خبری از حضور نکونام در جام جهانی نیست!

بازی عجیب رئیس فدراسیون فوتبال با شأن تیم ملی/ خبری از حضور نکونام در جام جهانی نیست!
رئیس فدراسیون فوتبال به‌نظر بازی عجیبی را در تخریب شأن نیمکت تیم ملی آغاز کرده است.
[
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پیش از بازگشت کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران و در روزهای پایانی حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی، از جواد نکونام و یکی، ۲ گزینه دیگر به عنوان جانشین‌های ایرانی احتمالی سرمربی کروات یوزهای پارسی یاد می‌شد که به‌نظر سرمربی تیم فوتبال فولاد از سایر گزینه‌ها شانس بیش‌تری داشت.
,
 
,
با انتخاب پیرمرد پرتغالی از سوی فدراسیون فوتبال به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی، باز هم شانس نکونام کم نشد و کی‌روش در اولین اقدام، از شاگرد و کاپیتان محبوب سابق خود به عنوان اولین و تنها گزینه دستیاری‌اش در جام جهانی ۲۰۲۲ – قطر و احتمالاً جام ملت‌های ۲۰۲۳ در همین کشور یاد کرد.
,
 
,
با این حال تاکنون هیچ پیشرفتی در روند مذاکرات فدراسیون فوتبال با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه اهوازی حاصل نشده اما مهدی تاج به عنوان رئیس فوتبال ایران، در هر مصاحبه‌ای از تکمیل شدن روند مذاکرات و قطعی شدن حضور نکونام روی نیمکت تیم ملی در حالی یاد کرده که این اظهارنظرها با موضع‌گیری قاطع حمیدرضا گرشاسبی همراه بوده است.
,
 
,
مدیرعامل باشگاه فولاد بارها صراحتاً اعلام کرده که به هیچ عنوان حاضر به آزادسازی سرمربی تیم خوزستانی حتی به‌شکل پاره‌وقت و موقت برای پیوستن نکونام به نیمکت تیم ملی نیست و خودِ جواد هم این مسئله را به انحای متفاوت اعلام کرده اما مشخص نیست که اظهارنظرهای خلاف‌واقع تاج به چه علت رخ می‌دهد.
,
 
,
شب گذشته هم برای بار چندم حمیدرضا گرشاسبی عنوان داشت: " کارلوس کی‌روش این رفتار را می‌بیند چه فکری با خودش می‌کند؟! دیشب هم با نکونام صحبت کردم که او گفت در فولاد می‌ماند و ما هم مخالف حضور او در تیم ملی هستیم. "
,
 
,
به علت در پیش بودن مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و حضور تیم فوتبال فولاد به عنوان تنها نماینده فوتبال باشگاهی ایران در این دوره از مسابقات، گرشاسبی با پیوستن جواد نکونام به تیم ملی موافقت نکرده و حتی استفاده از واژه پاره‌وقت برای او را نوعی کسرشأن دانسته اما باز هم تاج بر این موضوع اصرار عجیبی دارد.
,

اصرار عجیب کی‌روش؛ بازیِ عجیبِ تاج

, اصرار عجیب کی‌روش؛ بازیِ عجیبِ تاج,
در این که فدراسیون می‌بایست درخواست‌های سرمربی تیم ملی آن هم در این برهه حساس را تمام و کمال پی‌گیری کند هیچ جای شکی نیست اما به‌نظر این صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال به نوعی خلاف واقعیت و بازی با شأن تیم ملی باشد؛ آن هم در شرایطی که چیزی تا جام جهانی باقی نمانده.
,
 
,
اگر چه سابق کی‌روش در استفاده از مربیان ایرانی کنار خودش در تیم ملی چندان روشن نیست و وی هرگز اعتقادی به این امر نداشته، شاید این گونه برداشت شود که پیرمرد باهوش پرتغالی با علم به یقین از این که نکونام مربی آزاد نیست و پیوستنش به تیم ملی عملاً غیرممکن خواهد بود، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده باشد.
,
 
,
با این حال اما نقش فدراسیون فوتبال در این مسئله حیاتی‌تر است و اگر باشگاه فولاد طبق قوانین تمایلی به رهاسازی سرمربی‌اش ندارد، دیگر نبایست به این مسئله دامن زد. تداوم این روند فرسایشی قطعاً به ضرر تیم ملی است که اکنون یک جایگاه بر روی نیمکتش خالی مانده و فرصتی هم برای پیاده‌سازی تفکرات مربی بعدی نیست.
,
 
,
از طرفی راجر ده‌سا، مربی موزامبیکی و مورداعتماد سی‌کیو اکنون به مرد شماره یک تاکتیکی تیم ملی تبدیل شده و تمام امور اعم از طراحی تمرین و مسائل فنی با نظارت کارلوس کی‌روش، در دست او قرار گرفته که با این تفاسیر هم دیگر حتی خود جواد نکونام راضی به حضور در تیم ملی آن هم با یک پست فرمالیته نیست.
,
 
,
جلسه مهم امروز هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم به گفته نایب‌رئیس دوم این فدراسیون در شرایطی برگزار خواهد شد که مسائل مالی و مدیریتی، دستور دومین جلسه تیم جدید هیأت رئیس هستند و لااقل توسط قنبرزاده هیچ اشاره‌ای به تعیین تکلیف صندلی بدون صاحب نیمکت تیم ملی نشده است.
,
 
,
شاید تاج در این میان برای دست‌یابی به اهداف فدراسیون و تیم ملی، به‌دنبال ایجاد یک بازی روانی در باشگاه فولاد باشد که البته با ۲ شکست پیاپی، ضرر آن به باشگاه اهوازی رسیده. شأن و قداست نیمکت تیم ملی هم تنها فاکتوری است که توسط رئیس فدراسیون نادیده گرفته شده و قطعاً این سناریو پایان خوشی نخواهد داشت.
,
 
,
بیشتر بخوانید؛
, بیشتر بخوانید؛,
 
, , , تاج: نمی‌توانیم مبلغ قرارداد نکونام با فولاد را پرداخت کنیم/ حذف تیم ملی از جام جهانی شدنی نیست, تاج: نمی‌توانیم مبلغ قرارداد نکونام با فولاد را پرداخت کنیم/ حذف تیم ملی از جام جهانی شدنی نیست,
 
, , تکذیب چندباره ادعای عجیب رئیس فدراسیون فوتبال/ نکونام از فولاد رفتنی نیست!, تکذیب چندباره ادعای عجیب رئیس فدراسیون فوتبال/ نکونام از فولاد رفتنی نیست!,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه