اخبار داغ

کاهش قیمت مرغ در هفته های آینده

کاهش قیمت مرغ در هفته های آینده
در حالی که قیمت مرغ در روزهای اخیر به زیر نرخ مصوب خود رسیده و هر کیلوگرم از این محصول به طور قالب ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور پیش بینی کرد قیمت این محصول طی هفته‌های آینده دوباره کاهش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدا و سیما، در حالی که قیمت مرغ در روزهای اخیر به زیر نرخ مصوب خود رسیده و هر کیلوگرم از این محصول به طور قالب ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور پیش بینی کرد قیمت این محصول طی هفته‌های آینده دوباره کاهش می‌یابد.

در صورتجلسه کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور با دستور جلسه بررسی روند تولید گوشت مرغ، مدیریت تولید جوجه یک روزه گوشتی در آذرماه، بررسی راهکارهای تأمین جوجه یک روزه گوشتی مورد نیاز در دی و بهمن مباحث ذیل مطرح شد.

امینی مدیرکل دفتر امور طیور در این جلسه گزارشی از روند تولید گوشت مرغ تا پایان سال ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ و همچنین میزان تولید جوجه یک روزه در آبان، آذر، دی و بهمن و تأثیر آن بر میزان تولید گوشت مرغ پایان سال و ابتدای سال آتی و همینطور ماه مبارک رمضان سال بعد ارائه کرد.

مصوبات کارگروه برنامه‌ریزی تولید گوشت مرغ کشور به شرح زیر است.

۱- در راستای تولید جوجه مورد نیاز دی و بهمن سال جاری و همچنین تأمین گوشت مرغ ایام پایان سال ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان، انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه به نحوی برنامه‌ریزی نمایند تا تولیدکنندگان این بخش با انتقال خواباندن ۱۰- ۲۰ درصد از تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار تولیدی به هفته‌های بعد، تأمین جوجه یک روزه مورد نیاز ماه‌های دی و بهمن را فراهم نمایند.

۲- در راستای برنامه‌ریزی برای تولید و حفظ تولید پایدار در ماه‌های آتی، حذف مزارع و مرغ مادر گوشتی در هر سنی صرفاً پس از موافقت دفتر امور طیور امکانپذیر بوده و در صورتی که به هر دلیل از جمله افت تولید و … نگهداری گله اقتصادی و مقرون به صرفه نباشد، معاونت‌های بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها پس از اخذ مجوز از دفتر امور طیور نسبت به تولک بری اقدام نمایند. در ضمن حذف گله‌ها پس از ۱۱۰ هفتگی نیاز به اخذ مجوز نخواهد داشت.

۳- با توجه به اینکه کاهش قیمت گوشت مرغ برای هفته‌های آتی قابل پیش‌بینی است، به منظور حفظ تداوم تولید، شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی خرید گوشت مرغ مازاد بازار را داشته باشد.

۴- اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران و انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه نسبت به عقد تفاهم فی ما بین برای قیمت و میزان مورد نیاز جوجه یک روزه گوشتی در ماه‌های آتی به گونه‌ای اقدام نمایند که هیچیک از حلقه‌ها متضرر نگردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه