اخبار داغ

محمود کریمی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

تسهیل روند دریافت مجوزهای کسب‌وکار خانگی/ آنی شدن دریافت مجوز ۶۳۰ کسب‌وکار خانگی

تسهیل روند دریافت مجوزهای کسب‌وکار خانگی/ آنی شدن دریافت مجوز ۶۳۰ کسب‌وکار خانگی
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تسهیل روند دریافت مجوزهای کسب‌وکار خانگی گفت: ۳۵۰ عنوان شغلی در روزهای اخیر به کسب‌وکارهای خانگی افزوده شده و هم اکنون از طریق درگاه مجوزهای وزارت اقتصاد مجوز ۶۳۰ کسب‌وکار خانگی آنی شده است.
[

محمود کریمی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ده برابر شدن صدور مجوزهای کسب‌وکارهای خانگی به خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم مجوزهای کسب‌وکارهای خانگی تقریباً ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشید؛ ولی از دی‌ماه سال گذشته که در چهل و ششمین ستاد ساماندهی مشاغل خانگی مصوب کردیم که مجوزهای مشاغل خانگی به‌روز و آنی شود این روند تسهیل شد.

, صدور مجوزهای کسب‌وکارهای خانگی, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,

تسهیل روند دریافت مجوزهای کسب‌وکار خانگی

, تسهیل روند دریافت مجوزهای کسب‌وکار خانگی, تسهیل روند دریافت مجوزهای کسب‌وکار خانگی,

وی ادامه داد: در این جلسه بنابراین گذاشته شد که مجوز مشاغل خانگی وجود نداشته باشد که بیشتر از سه روز زمان برای صدور آن صرف شود.

وی ادامه داد: امروز از ۶۴۵ عنوان شغلی در مشاغل خانگی در حدود ششصد و ۳۰ مجوز از این مجوزها به‌صورت آنی صادر می‌شوند بدین معنا که هم اکنون هرکسی در دسته‌های مختلف این مشاغل خانگی درخواستی را ثبت نماید این مجوز در کمتر از ۳ روز کاری صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
دستگاه های متخلف در صدور مجوزهای کسب و کار باید مواخذه شوند

,
,
,
,
, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,
, دستگاه های متخلف در صدور مجوزهای کسب و کار باید مواخذه شوند,

۳۵۰ عنوان شغلی به کسب‌وکارهای خانگی افزوده شده

, ۳۵۰ عنوان شغلی به کسب‌وکارهای خانگی افزوده شده, ۳۵۰ عنوان شغلی به کسب‌وکارهای خانگی افزوده شده,

کریمی گفت: البته ۳۵۰ رشته شغل از این مجموع در همین چند روز اخیر به این مجموعه از مشاغل خانگی افزوده شده است و مردم از امروز می‌توانند با مراجعه به سایت مجوزهای کسب‌وکار مراجعه کنند و پس از ثبت اطلاعات خود در این سامانه بدون ارجاع به کارشناس مجوز بگیرند.  

این مقام مسئول وزارت کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: در درگاه یکپارچه مجوزهای وزارت اقتصاد برای صدور کلیه این مجوزهای کسب‌وکار خانگی بدین شکل عمل می‌شود که ۱۵ تا ۲۰ ساعت بعد از درخواست، مجوز صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این روند فقط برای مجوزهایی که در راستای سلامت و محصولاتی که سلامت‌محور هستند متفاوت است و این نوع فعالیت‌ها مستلزم تأیید کارشناسان سلامت شده‌اند که پس از طی روند تأیید مجوز این گروه از فعالیت‌ها هم صادر خواهد شد.

, سایت مجوزهای کسب‌وکار,
,
, کسب‌وکار خانگی,
,
,

صدور یک‌صد و ۳۰ هزار مجوز در ۷ماه

, صدور یک‌صد و ۳۰ هزار مجوز در ۷ماه, صدور یک‌صد و ۳۰ هزار مجوز در ۷ماه,

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که این اتفاق برای اولین‌بار در کشور رخ‌داده است و موجب شده تا صدور مجوز کسب‌وکارهای خانگی بیش از ۱۰ برابر سرعت بگیرد توضیح داد: تقریباً در یک سال اخیر ما یک‌صد و ۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر کردیم درحالی‌که در ۷ماهه اول سال قبل این عدد در حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار مجوز بوده است.

وی تصریح کرد: رشد قابل‌توجهی که در این زمینه اتفاق افتاده، بدین معنی است که مانع مجوز از سر راه کسب‌وکارهای خانگی برداشته شده و هر خانواده و شخصی که می‌تواند در یکی از این ۶۵۰ رسته فعالیت داشته باشد می‌توان درخواست خود را در سامانه ثبت و فوراً به‌صورت قانونی کسب‌وکار خود را آغاز نماید.
 

, مجوز کسب‌وکارهای خانگی,
,
, کسب‌وکارهای خانگی, کسب‌وکار,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه