اخبار داغ

انگلیس ۶ - ایران ۲؛

جام جهانی فوتبال| پنجه خونین «سه‌شیر» بر صورت «یوز»؛ سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی!

جام جهانی فوتبال| پنجه خونین «سه‌شیر» بر صورت «یوز»؛ سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی!
دیدار تیم‌های ملی فوتبال انگلستان و ایران با شکست سنگین ملی‌پوشان کشورمان پایان یافت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از دوحه؛ تیم‌های ملی فوتبال انگلستان و ایران در چارچوب نخستین بازی گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه قطر در برابر یک‌دیگر قرار گرفتند.

,

بازیکنان تیم ملی ایران با تصمیم شگفتانه کارلوس کی‌روش، از همان ابتدا با ترکیب دفاعی و مشتمل بر حداقل ۸ بازیکن با قابلیت‌های تدافعی مقابل سه‌شیرهایی قرار گرفتند که برای بردن جام جهانی به خانه، از همان ابتدا اشتهایی سیری ناپذیر و ترکیبی بسیار هجومی و تکنیکی را در دستور کار قرار داده بودند.

, ترکیب,

نیمه نخست؛ یک تراژدی عجیب

, نیمه نخست؛ یک تراژدی عجیب, نیمه نخست؛ یک تراژدی عجیب,

دقایقی پس از سوت آغاز بازی روی یک حمله از سوی انگلیسی‌ها، برخوردی بین سیدمجید حسینی و علی‌رضا بیرانوند قرار گرفت که در این برخورد سنگربان تیم ملی پس از حداقل ۱۰ دقیقه مداوا و معطلی، دچار شکستگی و ورم شدید از ناحیه بینی شد و جای خود را به سیدحسین حسینی، دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال داد.

,

, ,

در ادامه شدت حملات سه‌شیرها روی دروازه تیم ملی ایران افزایش یافت و بازیکنان تکنیکی انگلیس مثل ساکا و بلینگ‌هام بارها نظم تدافعی تیم ملی را برهم زدند تا بالاخره نخستین گل این تیم روی یک ضربه سر توسط بلینگ‌هام به ثمر رسید. دقایقی پس از این گل نوبت به ساکا رسید تا مزد زحماتش را بگیرد و دروازه حسینی را به زیبایی باز کند.

,

در شرایطی که بازی به علت مصدومیت بیرانوند دقایق تلف شده زیادی داشت، بیش از ۱۴ دقیقه وقت اضافه توسط رافائل گراوس، داور برزیلی مسابقه درنظر گرفته شد که این اوقات هم برای انگلیسی‌ها یک گل به همراه داشت. استرلینگ روی از هم پاشیدگی تیم ملی دروازه را باز کرد و نیمه با نتیجه ۳ بر صفر پایان یافت.

,

, ,

نیمه دوم؛ مرگ رؤیای بازگشت

, نیمه دوم؛ مرگ رؤیای بازگشت, نیمه دوم؛ مرگ رؤیای بازگشت,

در نیمه دوم تیم ملی هم‌زمان ۳ تعویض انجام داد تا محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده در همان دقیقه ۴۶ برای یوزها به زمین بیایند. تیم ملی در ۱۵ دقیقه ابتدایی این نیمه فشار زیادی را متحمل نبود و قصد در پرس حریف داشت اما باز هم نوبت به ستاره تیم آرسنال رسید تا ساکا دومین گل خود را هم مقابل تیم ملی به ثمر برساند.

,
پس از این گل نوبت به مهدی ترابی رسید تا توسط کی‌روش وارد زمین شود. دقایقی پس از این تعویض مهدی طارمی روی پاس علی قلی‌زاده توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند اما بلافاصله مارکوس رشفورد که ۲ دقیقه بود به زمین آمده بود، توپ را برای بار پنجم درون دروازه حسینی کاشت.
,
 
,
, ,
 
,
در ادامه باز هم بازی مالکانه با تعداد پاس‌های بالا و مبتنی بر بازی زمینی در دستورکار شاگردان ساوت‌گیت قرار داشت و این بار نوبت به جک گریلیشی تازه به میدان آمده رسید تا دروازه سیدحسین حسینی را برای بار ششم باز کند. در دقیقه ۹۹ روی یک ضربه کرنر، جان استونز پیراهن مرتضی پورعلی‌گنجی را کشید که در این اتفاق کار به تصمیم VAR رسید و رافائل کلاوس رأی به پنالتی داد.
,
 
,
پشت این ضربه مهدی طارمی ایستاد که آن را به گل تبدیل کرد و بازی با نتیجه تحقیرآمیز و عجیب ۶ بر ۲ بالاخره پس از ۱۰ دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم پایان یافت.
,
 
,
در حالی که توسط مهدی تاج عنوان شده بود که کارلوس کی‌روش برای به ثمر رساندن نتایج آبرومندانه در جام جهانی به جای دراگان اسکوچیچ به نیمکت تیم ملی رسیده، در نخستین بازی مرحله گروهی جام جهانی این تیم ملی به بدترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی دست یافت.
,
 
,
انگلیس ۶
گل: جود بلینگ‌هام ۳۵ - بوکایو ساکا ۴۳ و ۶۲ - رحیم استرلینگ ۴۶ - مارکوس رشفورد ۷۱ - جک گریلیش ۹۰
, انگلیس ۶,
,

ایران ۲
گل: مهدی طارمی ۶۵ و ۹۹

, ایران ۲, ایران ۲,
,
ترکیب تیم ملی انگلیس: جردن پیکفورد، کیران تریپیه، جان استونز، هری مگوایر، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگام، میسون ماونت، باکایو ساکا، رحیم استرلینگ و هری کین.
,
 
,
ترکیب تیم ملی ایران: علی‌رضا بیرانوند (سیدحسین حسینی - ۱۷)، صادق محرمی، احسان حاجی‌صفی، میلاد محمدی (مهدی ترابی - ۶۳)، علی‌رضا جهان‌بخش (علی قلی‌زاده - ۴۶)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، روزبه چشمی (محمدحسین کنعانی‌زادگان - ۴۶)، علی کریمی (سعید عزت‌اللهی - ۴۶)، سیدمجید حسینی و احمد نوراللهی (سردار آزمون - ۷۵). 
,
 
,
بیشتر بخوانید؛
, بیشتر بخوانید؛,
 
, , , طوفان سرمربی سابق تیم ملی علیه باند طارمی، حاجی‌صفی و انصاری‌فرد/ اسکوچیچ: طارمی فکر می‌کند خداست!, طوفان سرمربی سابق تیم ملی علیه باند طارمی، حاجی‌صفی و انصاری‌فرد/ اسکوچیچ: طارمی فکر می‌کند خداست!,
 
, , تاج: ۶۰۰ ایرانی در استادیوم هوادار تیم ملی هستند/ مصدومی نداریم و به نتیجه امیدواریم, تاج: ۶۰۰ ایرانی در استادیوم هوادار تیم ملی هستند/ مصدومی نداریم و به نتیجه امیدواریم,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه