اخبار داغ

ولز صفر - ایران ۲؛

جام جهانی فوتبال| پیروزی بزرگ در بازی حیاتی؛ تیم ملی گل کاشت و به جام برگشت!

جام جهانی فوتبال| پیروزی بزرگ در بازی حیاتی؛ تیم ملی گل کاشت و به جام برگشت!
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ولز و ایران با برتری ۲ گله تیم ملی پایان یافت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از قطر؛ تیم‌های ملی فوتبال ولز و ایران در چارچوب دومین بازی گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه بین‌المللی احمدبن‌علی شهر الریان قطر در برابر یک‌دیگر قرار گرفتند.

,

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از شکست سنگین ۶ بر ۲ مقابل تیم ملی فوتبال انگلستان، در دومین مسابقه مقابل تیمی دیگر از بریتانیا قرار گرفت. ایرانی‌ها برای زنده ماندن شانس صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ۲۰۲۲، محکوم به کسب حداقل یک امتیاز و یا برتری مقابل این تیم اروپایی بودند که کمی از زهر بدترین شکست تاریخ تیم ملی کاسته شود.

, شکست سنگین ۶ بر ۲ مقابل تیم ملی فوتبال انگلستان,

کارلوس کی‌روش پس از انتخاب یک ترکیب عجیب و بحث‌برانگیز در بازی گذشته، تیم ملی ایران را با ۵ تغییر برای مصاف با اژدهایان ولزی به میدان فرستاد که طی آن ترکیب یوزهای پارسی هم تحولاتی داشت. ولزی‌ها هم با تغییراتی نسبت به بازی قبلی خود پا به میدان مبارزه با ایرانی‌ها گذاشتند.

,

سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان که روز گذشته با پروازی خودش را به قطر رسانده بود، در کنار مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با حضور در جایگاه ویژه ورزشگاه الریان قطر، دیدار تیم ملی فوتبال ایران با ولز را به نظاره نشست.

,

, ,

نیمه نخست؛ نمایش پرشور و پرحسرت

, نیمه نخست؛ نمایش پرشور و پرحسرت, نیمه نخست؛ نمایش پرشور و پرحسرت,

یوزهای سپیدپوش پارسی نیمه نخست را با هیجان و شور بسیار بالا آغاز کردند و تا ۱۰ دقیقه ابتدایی توپ و میدان را به کلی در اختیار داشتند که ظرف همین مدت توانستند بارها خط دفاعی و دروازه‌بان ولز را به زحمت بیاندازند اما به مرور زمان و با عبور از یک ربع آغازین، اژدهایان اروپایی ابتکار عمل و مالکیت توپ را در دست گرفته و قصد در مدیریت بازی به منظور ایجاد موقعیت روی دروازه حسینی داشتند.

,
با این حال شاگردان کارلوس کی‌روش بلافاصله پس از بازپس‌گیری توپ، تیم را در حالت ضدحمله قرار می‌دادند و این امر در یک موقعیت به گل علی قلی‌زاده روی پاس سردار آزمون انجامید که به علت حضور وینگر تیم ملی در موقعیت آفساید، شادی ملی‌پوشان راه به جایی نداشت و داور گل تیم ملی را نپذیرفت.
,
 
,
در ادامه ولزی‌ها هم سعی در تهدید دروازه تیم ملی داشتند و ملی‌پوشان ایران هم موقعیت‌هایی را روی دروازه رقیب دوم خود در جام جهانی ایجاد کردند اما تا پایان ۴۵ + ۴ دقیقه، هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و بازی در این نیمه با تساوی بدون گل پایان یافت.
,
 
,
, ,
 
,
نیمه دوم؛ تیرک لعنتی و گل‌های لحظه آخری!
, نیمه دوم؛ تیرک لعنتی و گل‌های لحظه آخری!, نیمه دوم؛ تیرک لعنتی و گل‌های لحظه آخری!,
 
,
روند تهاجمی تیم ملی فوتبال ایران در نیمه دوم هم ادامه یافت و پسران کی‌روش مثل نیمه اول تلاش به پیروزی داشتند. پس از یک توپ‌ربایی و ضدحمله موفق، سردار آزمون روبه‌روی دروازه توپ را به تیرک کوبید و سپس روی ریباند هم ضربه فنی و زیبای علی قلی‌زاده از پشت محوطه جریمه باز به تیرک برخورد کرد. ضربه پایانی از سوی سردار را هم گلر ولزی‌ها گرفت.
,
 
,
بازیکنان دو تیم در اکثر دقایق بازی بسیار پراشتباه و عجول ظاهر می‌شدند؛ هم ولزی‌ها پاس‌های اشتباه زیادی می‌دادند و عجله داشتند و هم تیم ملی ایران موقعیت‌های بسیاری می‌ساخت اما هیچ اهتمامی در به ثمر رساندن گل نداشت. در این نیمه کریم انصاری‌فرد به جای سردار آزمون وارد زمین شد و ایران بارها و بارها خط تدافعی تیم ملی ولز را تحت فشار می‌گذاشت.
,
 
,
روی یک ضدحمله پس از موقعیت‌سازی ولزی‌ها که با واکنش مناسب سیدحسین حسینی وارد دروازه ایران نشد، مهدی طارمی به شکلی عجیب توسط ین هنسی، دروازه‌بان تیم ملی ولز سرنگون شد و پس از تصمیم VAR، او از زمین بازی اخراج شد و سپس آرون رمزی بیرون کشیده شد و دنی وارد در زمین حضور یافت.
,
 
,
در ادامه با وجود ۹ دقیقه زمان تلف شده گرفته شده از سوی داور ال‌سالوادوری، شدت حملات تیم ملی ادامه یافت تا در لحظات پایانی، روزبه چشمی باشد که دروازه تیم ولز را با شوتی زیبا از پشت محوطه باز می‌کند و ایران را به جام برمی‌گرداند. رامین رضائیان هم دو دقیقه بعد از این گل توانست دومین گل ایران را بزند تا وضعیت بد تفاضل گل را بهبود بخشد. جهان‌بخش هم یک کارت زرد گرفت و مقابل ولز ۱۰ نفره، از بازی بعدی محروم شد.
,
 
,
جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 , جام جهانی قطر , تیم ملی فوتبال ایران , تیم ملی فوتبال ولز , روزبه چشمی , رامین رضاییان , بازیکنان برتر جام جهانی 2022 قطر ,
, جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 , جام جهانی قطر , تیم ملی فوتبال ایران , تیم ملی فوتبال ولز , روزبه چشمی , رامین رضاییان , بازیکنان برتر جام جهانی 2022 قطر , ,
 
,
روزبه چشمی، مدافع گلزن تیم ملی و ناجی فوتبال ایران هم در پایان بازی، جایزه بهترین بازیکن زمین را در دست گرفت.
,

ولز صفر
گل: -

, ولز صفر, ولز صفر,
,

ایران ۲
گل: روزبه چشمی - ۹۶، رامین رضاییان - ۹۸

, ایران , ایران , ۲,
,

ترکیب تیم ملی ایران: سیدحسین حسینی، احسان حاج‌صفی (مهدی ترابی - ۷۷)، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی (علی کریمی - ۸۲)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده (علی‌رضا جهان‌بخش - ۷۷)، سیدمجید حسینی، سردار آزمون (کریم انصاری‌فرد - ۶۸)، احمد نوراللهی (روزبه چشمی - ۷۷) و رامین رضاییان.
ترکیب تیم ملی ولز: ین هنسی، نکو ویلیامز، بن دیویس، کریس مفام، جو رودون، هری ویلسون، آرون رمزی، گرت بیل، کیفر مور، کونور روبرتس و اتان آمپادو.

,
,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, , کی‌روش: ۲ بازی و ۶ امتیاز دیگر مانده و باید بجنگیم/ امیدوارم فردا برای ولز سورپرایزی داشته باشیم!, کی‌روش: ۲ بازی و ۶ امتیاز دیگر مانده و باید بجنگیم/ امیدوارم فردا برای ولز سورپرایزی داشته باشیم!,
 
, , طارمی: بازی با انگلیس اصلاً فوتبال نبود/ صحبت‌هایم را تحریف کردند؛ دیگر حرف سیاسی نمی‌زنم!, طارمی: بازی با انگلیس اصلاً فوتبال نبود/ صحبت‌هایم را تحریف کردند؛ دیگر حرف سیاسی نمی‌زنم!]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه