اخبار داغ

حسینی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

روند کنونی واردات خودرو مورد تأیید نمایندگان نیست/ واردات محدود مشکل بازار خودرو داخلی را حل نمی‌کند

روند کنونی واردات خودرو مورد تأیید نمایندگان نیست/ واردات محدود مشکل بازار خودرو داخلی را حل نمی‌کند
یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به اینکه واردات به شکل کنونی، مشکل بازار خودرو داخلی را حل نمی‌کند، گفت: روند واردات کنونی خودرو مورد تأیید نمایندگان نیست و ما معتقدیم نحوه واردات خودرو باید به‌گونه‌ای باشد که مشکلات انحصار و کیفیت تولیدات داخلی را حل نماید.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در روزهای اخیر با اشاره به‌سرعت گرفتن فرایند واردات خودرو به کشور، خبر از رسیدن برخی مدل‌ها به مرزهای کشور را داد و گفت: تبلیغات برای فروش این خودروها در روزهای آینده آغاز می‌شود.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, فرایند واردات خودرو,

آخرین اخبار واردات خودرو

, آخرین اخبار واردات خودرو, آخرین اخبار واردات خودرو,


سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه روند رشد تولید خودرو در ماه‌های اخیر رکورد پنج‌ساله خود را جابه‌جا کرده، از رشد ۳۸۰ درصدی تولید خودرو کامل از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته؛ یعنی روز ۹ آذرماه نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ را عنوان کرد.

قالیباف، درباره ‌واردات خودرو و شرکت‌های واردکننده افزود: بعد از اینکه آئین‌نامه واردات خودرو ابلاغ و متعاقب آن نام ۷ شرکت برای واردات خودرو اعلام شد.

بیشتر بخوانید:
۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال وارد کشور می شود

این مدیر وزارت صمت گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت‌های متقاضی واردات خودرو وجود ندارد و درصورتی‌که شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط موجود در آئین‌نامه را احراز کند به فهرست شرکت‌های وارد‌کننده اضافه می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت توضیح داد: شرکت‌های واردکننده خودرو اکنون به ۱۲ شرکت رسیده است ضمن اینکه این فهرست، همچنان باز است و به‌محض اینکه شرکتی شرایط  لازم را احراز کند به فهرست واردکنندگان اضافه می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه واردات خودرو از بین خودروهایی با برندهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی انجام می‌شود، گفت: باید بگویم که خودروهایی مانند، هیوندا اکسنت ام جی ۳ و ام جی ۶، میتسوبیشی میراژ، هیوندا ای ۱۰، سیتروئن ۳، چانگان سی اس ۳۵ و محصولی از شرکت فولکس‌واگن (سئات) در زمره مدل خودروهایی است که قرار است به کشور وارد شود که این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

,
,
,
, واردات خودرو , آئین‌نامه واردات خودرو,
,
,
, ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال وارد کشور می شود,
,
, واردات خودرو,
,
,
,
, واردات خودرو,

روند واردات کنونی خودرو مورد تأیید نمایندگان مردم نیست

, روند واردات کنونی خودرو مورد تأیید نمایندگان مردم نیست, روند واردات کنونی خودرو مورد تأیید نمایندگان مردم نیست,


سید کریم حسینی نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع به راه دانا اظهار کرد: دولت در ابلاغیه‌ای با شرایطی خاص نسبت به واردات خودرو اقدام نموده است، ولی این شرایط مورد قبول نمایندگان مجلس نیست، زیرا شرایط در نظر گرفته شده از نظر نمایندگان مردم بازهم منجر به انحصار خواهد شد.

وی ادامه داد: واردات به تعدادی شرکت خاص واگذار شده و این مسئله اصلاً صحیح نیست و این روند آنچه که مدنظر نمایندگان مجلس بوده را نیز محقق نکرده است.

وی با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی، افزود: واردات خودرو آن هم به شکل محدود گره‌ای از مشکلات کشور در بحث خودرو را باز نخواهد کرد و اثرگذاری آن بسیار کم خواهد بود درحالی‌که نظر مجلس این بود که با این کار تولیدکنندگان داخلی به‌خصوص دو شرکت بزرگ به رقابت و بالابردن کیفیت خودرو های خود ترغیب شوند.

,
, واردات خودرو,
,
,
,
, واردات خودرو,

واردات به شکل کنونی، مشکل بازار خودرو داخلی را حل نمی‌کند

, واردات به شکل کنونی، مشکل بازار خودرو داخلی را حل نمی‌کند, واردات به شکل کنونی، مشکل بازار خودرو داخلی را حل نمی‌کند,


وی با اشاره به هدف قانون‌گذار در خصوص صدور مجوز واردات خودرو گفت: از نظر ما اشخاص حقیقی هم باید اجازه واردات خودرو را داشته باشند تا مردم بتوانند خودرو به داخل کشور وارد کنند و نیازها در این زمینه تأمین شود.

حسینی گفت: اگر با نظر نمایندگان مجلس کار پیش می‌رفت این نوع واردات به تعادل قیمت خودروهای داخلی نیز کمک می‌کرد تا خودروسازان نتوانند هرچه می‌خواهند قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی را افزایش دهند.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان افزود: امید داریم تا واردات خودرو هرچند محدود، بتواند بازار خودرو کشور را سروسامان دهد و شاهد حل مشکلات مردم باشیم.

 

,
, واردات خودرو,
,
,
,
, واردات خودرو,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه