اخبار داغ

اهمیت دربی بیش از 3 امتیاز است

ساپینتو: نقطه قوت پرسپولیس، تیمشان است، نه یک بازیکن/ ایران می‌توانست از گروهش در جام جهانی صعود کند

ساپینتو: نقطه قوت پرسپولیس، تیمشان است، نه یک بازیکن/ ایران می‌توانست از گروهش در جام جهانی صعود کند
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: نتیجه دیدار دربی بیش از سه امتیاز است، اما تعیین‌کننده قهرمانی نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دربی 99 اظهار داشت: زمانی که لیگ به خاطر جام جهانی تعطیل بود و قبل از اینکه مسابقات تعطیل شود ما شرایط خیلی خوبی داشتیم. در بازی آخر هم در سوپرجام پیروز شدیم و خیلی خوب بود. در طول تعطیلات خواستیم که برای اردو برنامه‌ریزی کنیم، ولی به خاطر شرایط مالی نتوانستیم این کار را انجام دهیم. ما باید خودمان را تقویت کنیم. ما در بازی‌های تدارکاتی مشکل داشتیم و همچنین مشکل زمین هم داشتیم. معمولاً بازی‌های تدارکاتی ما در زمین آرارات برگزار می‌شد، ولی زمین‌های مناسب در دسترس نبودند. بعضی وقت‌ها هم روی چمن مصنوعی تمرین می‌کردیم. این یکی از اولویت‌های ماست که یک زمین خوب داشته باشیم و روی آن تمرین و بازی تدارکاتی انجام دهیم، چون شرایط زمین مجموعه انقلاب خیلی مناسب نیست. امیدوارم هفته بعد زمین ما آماده شود و به شرایط مطلوب برگردیم. حتی با مشکلات خیلی زیادی در این مدت مواجه بودیم و خوشحال نبودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مشکلات مالی هم آنطور که باید حل می‌شد، نشد. برای بازیکنان هم سخت بود که تمرکز داشته باشند، ولی شجاع بودند و در چند هفته آخر سخت کار کردند. حتی با وجود اینکه ذهن‌شان تمرکز صد درصد را نداشت، گام به گام شرایط مالی در باشگاه ما بهتر بهتر می‌شود و برای ما هم شرایط خیلی خوبی است. مشکلات تمام نشده، ولی یک به یک در حال حل شدن است. امیدوارم شرایط برای همه بهتر شود.

,

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا از کمپ مرحوم حجازی بازدید داشته است یا خیر، عنوان کرد: دو بار این کمپ را دیدم و فکر می‌کنم هفته بعد آنجا تمرین کنیم. امکاناتش هنوز به نحو کامل تکمیل نشده، ولی فکر می‌کنم رختکن آماده شود. منطقه ریکاوری و بدنسازی آماده نشده است، اما مهمترین محوطه زمین تمرین است که آماده شده.

,

وی در واکنش به این پرسش که آیا امکان دارد حساسیت بازی منجر به این شود که استقلال محتاط بازی کند، گفت: ما 19 بازی دیگر پیش رو داریم و هنوز به میانه فصل هم نرسیدیم. هنوز 57 امتیاز دیگر مانده است. با حسابی که من کردم ما 43 امتیاز دیگر می‌خواهیم که قهرمان شویم. سال گذشته ما 68 امتیاز کسب کردیم، ولی با حساب سال‌های گذشته هر تیمی 65 امتیاز کسب کند، قهرمان می‌شود. یعنی 14 برد از 19 دیداری که پیش رو داریم. به نظرم این برای قهرمانی کافی است. هر بازی هم برای من مهم است. اگر فردا مساوی کنیم یا ببریم تعیین‌کننده قهرمان نیست، ولی ما اهمیت این بازی را می‌دانیم. این بازی نه تنها سه امتیاز بلکه بیشتر از آن برای ما اهمیت دارد. دربی برای ما یک بازی خاص است، بین دو تیم قَدَر. ما خودمان را خوب آماده کردیم و از تمرکز و اعتمادبه‌نفس بالایی برخورداریم. با احترامی که برای تیم حریف قائلیم و شهامتی که داریم، این بازی را می‌بریم.

,

ساپینتو در مورد غیبت یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته در مسابقه فردا اظهار داشت: بعضی وقت‌ها ما چیزهایی در کنفرانس‌ها می‌شنویم که روز بعدش خلاف آن ثابت می‌شود. لوکادیا و دیاباته بازیکنان خوب و مهمی هستند، ولی ما هم بازیکنان مهمی داریم که بازی‌های زیادی را از دست دادند. برای من نقطه قوت حریف تیم پرسپولیس است، نه یک بازیکن خاص. آنها راه‌های زیادی دارند و برای من فرقی ندارد، چه با لوکادیا و چه بدون لوکادیا. بازی خیلی سخت و خطرناکی خواهد بود. باید 90 دقیقه تمرکز کنیم و ۳ امتیاز را به دست بیاوریم.

,

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این پرسش که او در گذشته هم در دربی شکست و پیروزی داشته و آیا تفاوت دربی ایران را با آن دربی‌ها را می‌داند و چه حرفی با هواداران دارند،‌ تصریح کرد: پیام بزرگ من این است که ما اعتمادبه‌نفس و تمرکز بالایی داریم. این بهترین چیزی است که من می‌توانم به هواداران‌مان بگویم. متأسفانه از حضور هواداران‌مان برخوردار نیستیم؛ این چیزی است که من تا الان نفهمیدم. امیدوارم هواداران زودتر به استادیوم بازگردند، چون دربی و فوتبال بدون هواداران ارزشی ندارد.

,

وی در ادامه افزود: دربی یک بازی خاص است و به بازیکنانم گفتم که کنترل عاطفی زیادی داشته باشند. بازیکنان دو تیم از کیفیت یکسانی برخوردارند، اما تیمی که کنترل بیشتری دارد، مخصوصاً در ضربات ایستگاهی، دست بالاتری دارد. تیم پرسپولیس هم در ضربات ایستگاهی خوب کار می‌کند و می‌تواند ما را سورپرایز کند. ما نباید به حریف شانس بدهیم. اگر هر تیمی بتواند از این موقعیت‌ها استفاده کند خیلی موفق خواهد شد و باید از آن استفاده کنیم و تمرکز بالایی داشته باشیم.

,

ساپینتو در مورد اینکه او معتقد بود اگر دربی قبل از جام جهانی برگزار می‌شد به نفع تیمش بود و آیا همچنان همین عقیده را دارد، یادآور شد: الان گذشته است؛ آن حرفی که من آن موقع زدم، درست بود. الان هم زمان خوبی است. برای بازی مقابل یک تیم خوب مهم نیست چه زمانی باشد. تعطیلات هم خیلی عالی بود.

,

سرمربی پرتغالی تیم استقلال درباره ناکامی تیم ملی کشورش در جام جهانی 2022 و همچنین قهرمانی آرژانتین با مسی و ناکامی رونالدو در این مسابقات تصریح کرد: تفاوت رونالدو و مسی؟ الان فقط سن‌شان! برای من هر دو جزو بهترین بازیکنان دنیا هستند. برای من هر دو یکسان هستند. اینطور بازیکنان هر دو لایق این هستند که چنین القاب‌هایی را به دست بیاورند. باعث تأسف است که رونالدو نتوانست با تیم کشور من جام جهانی را به دست بیاورد، ولی زندگی همینطور است. شما گاهی برنده هستید و گاهی بازنده. به نظرم بهترین بازیکنی که پرتغال تا الان داشته، رونالدو بوده است.

,

ساپینتو در مورد غایبان تیمش و وضعیت ابوالفضل جلالی اظهار داشت: ما روی این موضوع شک داریم؛ فردا خواهیم دید.

,

وی در پاسخ به سؤالی در مورد عملکرد بازیکنان استقلال در جام جهانی گفت: آنها سخت کار کردند و خوب بودند. من به آنها افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم اگر تیم ایران از حمایت ایران برخوردار بود، می‌توانست از مرحله گروهی صعود کند. به نظرم اگر انرژی که به تیم می‌دادند، مثبت بود تیم ایران می‌توانست از گروهش صعود کند.

,

«آیا در دیدار فردا سورپرایزی خواهید داشت؟»، سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال تأکید کرد: چه سورپرایزی؟ چیزی که من برای بازی فردا می‌خواهم این است که ما بازی خوبی از ۳ تیم ببینیم؛ از داوران و دو تیم. شنیدم که این داور (محمدحسین زاهدی‌فرد) چند بازی است که هیچ دیداری را سوت نزده. امیدوارم فردا در بهترین شرایط ظاهر شود، هم فیزیکی و هم ظاهری و یک بازی خوب را برای دو تیم سوت بزند. امیدوارم فردا یک بازی خوب را شاهد باشیم و تیم داوری هم خوب کار کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه