سرپرست امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد؛
رونق کشت حبوبات در خراسان شمالی
پژمان شهابی با بیان اینکه کشت حبوبات در استان رونق گرفته است، گفت: امسال ۱۵ هزار و ۴۴۶ هکتار حبوبات در سطح مزارع استان کشت شد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان شهابی، سرپرست اداره امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: با افزایش قیمت حبوبات در سال های اخیر، سطح زیر کشت این نوع محصول در استان افزایش یافته است.
شهابی گفت: سطح زیر کشت حبوبات در نیمه نخست امسال ۱۵ هزار و ۴۴۶ هکتار بوده است.
وی افزود: از این میزان سطح زیرکشت ۱۳ هزار و ۳۲۳ هکتار آن به کشت دیم حبوبات اختصاص یافته است.
شهابی بیان کرد: امسال بخش عمده ای از کشتزارهای حبوبات خراسان شمالی را کشت عدس با سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار، کشت نخود با سطح چهار هزار و ۶۰۰ هکتار و کشت لوبیا با سطح دو هزار هکتار تشکیل دادند.
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه