در جلسه شورای پسماند کهگیلویه‌وبویراحمد مطرح شد؛

پسماندهای عفونی در دوپشته دشت روم بویراحمد تخلیه می‌شود

پسماندهای عفونی در دوپشته دشت روم بویراحمد تخلیه می‌شود
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به شرایط نامناسب رهاسازی زباله در دوپشته دشت روم اشاره کرد و گفت: رباله های عفونی نیز در این منطقه تخلیه می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، جلسه کارگروه پسماند صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
مدیر کل محیط زیست استان به برگزاری دومین جلسه پسماند اشاره کرد و گفت: در دوپشته روم پسماندهای عفونی تخلیه می شود.
,
 
,
هاشمی در این جلسه با بیان اینکه پسماندها به یک معضل تبدیل شده است، گفت: پسماند ویژه و عفونی در محل بیمارستان باید بی خطر سازی و عادی سازی شود و در نهایت دفع شود در این راستا دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را ندارد.
,
 
,
فروزان نماینده علوم پزشکی با اشاره به اینکه حوزه پسماند عفونی در قالب اخذ قرار داد در حال بی خطر سازی است، گفت: بیمارستان امام سجاد (ع) با اختیارات خود موضوع بی خطر سازی زباله های عفونی را انجام می دهد و مسئولیت های آن بر عهده آن بیمارستان است. 
,
 
,
, ,
 
,
معاونت عمرانی استاندار  به لزوم نظارت بر پسماندهای بیمارستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت در خصوص زباله های عفونی بیمارستان امام سجاد (ع) و دوپشته دشت روم تاکید کرد.
,
 
,
فروزان  نماینده علوم پزشکی به تسویه خانه بیمارستان امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: برای زباله های عفونی بیمارستان امام سجاد(ع) برنامه دستگاه های تفکیک پسماند وجود دارد از طرفی اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شده است. 
,
 
,
نماینده دانشگاه علوم پزشکی به مشکلات در  یاسوج و دهدشت در خصوص پسماند  اشاره کرد و گفت: شرکت های خصوصی در بیمارستان های یاسوج و دهدشت برای پسماند فعال است و یک شرکت دیگر متقاضی این موضوع است.
,
 
,
وی افزود : پسماندهای عفونی بعد از بی خطرسازی به سایت دوپشته انتقال داده می شود. 
,
 
,
معاون شهردار در این جلسه با اشاره به اینکه  پسماندهای عفونی توسط بیمارستان ها بی خطر سازی انجام می شود، گفت: در دوپشته روم با حفر گودال پسماندهای بی خطر شده دفن می شود. 
,
 
,
شهامت مدیر کل امور شهری با بیان اینکه هرگونه پسماند و دفن آن باید تحت مدیریت شهرداری باشد، گفت: سایت باید جایگاه آن مشخص و همچنین جایگاه دفن آن مشخص شود.
,
 
,
معاون عمرانی استاندار به پروژه سایت دفن زباله در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در سالیان گذشته عملیات خاصی صورت نگرفته بود که با پیگری ها پیشرفت هایی حاصل شد و در فاز اول باید بسته بندی زباله ها مورد پیگری قرار گیرد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
معاون عمرانی استاندار به ضرورت جا به جایی زباله ها و پسماندها توسط دهیاری ها برای جلوگیری از ریختن زباله در حاشیه جاده ها تاکید داشت.
,
 
,
حاجی زاده به بهره‌برداری از فاز اول کارخانه بازیافت زباله دشت روم ظرف مدت ۱۵ روز  و تعیین و تکلیف زباله های سرگچینه، دوپشته روم و تل خسرو تاکید کرد.
,
 
,
 هاشمی در ادامه  به ماده قانونی برای مدیریت پسماندها در خارج از حوزه شهری اشاره کرد و گفت: مدیریت پسماندها در خارج از حریم شهر ها بر عهده بخشداران است.
,
 
,
احمدی کیش بخشدار سپیدار با بیان اینکه مدیریت و ساماندهی  پسماندها زمان بر است، گفت: دهیاران تجهیزات  کافی برای جمع آوری زباله ندارند حاجی زاده در واکنش گفت: مشکل اصلی از سرگچینه تا دوپشته روم تا تل خسرو از جمله ورودی ها مهم شهر است و باید زباله نباشد در این راستا کارخانه زباله از یک سو و از طرف دیگر استفاده از ظرفیت پلیس راه در ورودی ها برای جریمه متخلفین که زباله تخلیه می کنند در دستور کار قرار گرفته شود.
,
 
,
معاون عمرانی گفت: زباله ها و پسماندهای ورودی ها ظرف مدت ۱۵ روز باید تعیین و تکلیف شوند و اگر مشکلی در خصوص تجهیزات آن وجود دارد منعکس تا تدابیر لازم اتخاذ شود. 
,
 
,
هاشمی در ادامه به دستور کار دیگری از جلسه در خصوص  مدرسه ای در حوزه نجف آباد  که فاضلاب خاکستری در اطراف آن جاری شده و سبب خطر برای ساکنان شده است، اشاره کرد و گفت:  بازدیدی از این مدرسه و مشکلات آن صورت گیرد نماینده علوم پزشکی در این راستا بر بازدید از این مکان و درصورت عدم تعیین وضعیت نهایی بعد از ۱۰ روز به مراجع قضایی معرفی خواهد شد، تاکید کرد.
,
 
,
فرماندار دنا در این جلسه به مشکلات زلزله در این شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: ۲۰ هکتار زمین برای پسماندهای ساختمانی ناشی از زلزله  در روستای توت نده از طریق کسب مجوز محیط زیست و منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.
,
 
,
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه اگر زباله‌ها به درستی مدیریت نشود سبب بیماری خواهد شد، گفت: در مدیریت پسماند و مدیریت بهداشتی آن و همچنین نخاله های ساختمانی باید مدیریت علمی صورت گیرد.
حاجی زاده با اشاره به اینکه زباله های ساختمانی و کلینک های بیمارستان و زباله های خانگی به شیوه بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: اگر مدیریتی صحیحی در خصوص پسماند ها و زباله ها صورت نگیرد باید هزینه های سرسام آوری برای درمان صورت گیرد. 
 
وی به لزوم مدیریت و تصمیم در خصوص پسماندها تاکید داشت و افزود: نظافت و زیباسازی ورودی شهرها از جمله موضوعات مهم است در شرایط حاضر نگه داری ورودی ها و خروجی ها  سرشار از زباله است در این راستا دهیاری ها و حوزه امور شهری نظارتی ندارند و یکبار مشاهده نشد در این معابر نظافتی صورت گیرد.
 
این مسئول با ابراز گلایه از عدم نظافت ورودی شهرها اشاره کرد و گفت : رسالت اول مدیریت های شهری زیباسازی است از طرفی پاکیزگی محیط پیرامونی شهرها با نظارت مدیر کل امور شهری و همچنین مدیر کل امور روستایی صورت گیرد و‌  هرگونه کوتاهی اعمال  قانون صورت گیرد.
 
 
وی به بهره برداری از فاز اول کارخانه  بازیافت دشت روم و اینکه   توسط مدیر کل امور شهری در دستور کار قرار گیرد، گفت: برای زباله های عفونی و صنعتی با ایجاد سوله ها موافق هستیم.
 
حاجی زاده به لزوم ایجاد سایت های بازیافت زباله در شهرستان های گچساران و کهگیلویه اشاره کرد و گفت: شایسته نیست چهره طبیعت بکر  مرکز استان با زباله در معابر خدشه دار شود.
 
وی به لزوم مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی توسط رسانه ها برای مردم تاکید کرد و گفت: جدیت برای مدیریت پسماند باید در دستور کار قرار گیرد.
,
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه اگر زباله‌ها به درستی مدیریت نشود سبب بیماری خواهد شد، گفت: در مدیریت پسماند و مدیریت بهداشتی آن و همچنین نخاله های ساختمانی باید مدیریت علمی صورت گیرد.
,
حاجی زاده با اشاره به اینکه زباله های ساختمانی و کلینک های بیمارستان و زباله های خانگی به شیوه بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: اگر مدیریتی صحیحی در خصوص پسماند ها و زباله ها صورت نگیرد باید هزینه های سرسام آوری برای درمان صورت گیرد. 
,
 
,
وی به لزوم مدیریت و تصمیم در خصوص پسماندها تاکید داشت و افزود: نظافت و زیباسازی ورودی شهرها از جمله موضوعات مهم است در شرایط حاضر نگه داری ورودی ها و خروجی ها  سرشار از زباله است در این راستا دهیاری ها و حوزه امور شهری نظارتی ندارند و یکبار مشاهده نشد در این معابر نظافتی صورت گیرد.
,
 
,
این مسئول با ابراز گلایه از عدم نظافت ورودی شهرها اشاره کرد و گفت : رسالت اول مدیریت های شهری زیباسازی است از طرفی پاکیزگی محیط پیرامونی شهرها با نظارت مدیر کل امور شهری و همچنین مدیر کل امور روستایی صورت گیرد و‌  هرگونه کوتاهی اعمال  قانون صورت گیرد.
,
 
,
, ,
 
,
وی به بهره برداری از فاز اول کارخانه  بازیافت دشت روم و اینکه   توسط مدیر کل امور شهری در دستور کار قرار گیرد، گفت: برای زباله های عفونی و صنعتی با ایجاد سوله ها موافق هستیم.
,
 
,
حاجی زاده به لزوم ایجاد سایت های بازیافت زباله در شهرستان های گچساران و کهگیلویه اشاره کرد و گفت: شایسته نیست چهره طبیعت بکر  مرکز استان با زباله در معابر خدشه دار شود.
,
 
,
وی به لزوم مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی توسط رسانه ها برای مردم تاکید کرد و گفت: جدیت برای مدیریت پسماند باید در دستور کار قرار گیرد.
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه