معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد:
شهروندان شرایط آلودگی هوای اردکان و میبد را درک کنند/ توصیههای بهداشتی در زمان آلودگی هوا
میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد به بیان توصیههای بهداشتی در شرایط آلودگی هوای اردکان و میبد پرداخت.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص آلودگی هوای شهرهای اردکان و میبد، گفت: میزان کیفیت هوای شهرهای اردکان و میبد در شرایط ناسالم برای گروههای حساس و در بعضی ساعات اولیه روز در شرایط ناسالم برای عموم جامعه قرار میگیرد که نیاز به رعایت برخی از توصیههای بهداشتی توسط مردم دارد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,وی با بیان اینکه به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا بر سلامت جامعه رعایت برخی از موارد باید از سوی مردم انجام گیرد تا کمترین مشکل به وجود آید، اظهار داشت: شهروندان در اردکان و میبد تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بیمورد در معابر شهری خودداری کنند.
,میرزایی با تاکید بر اینکه بیماران قلبی و تنفسی، مبتلایان به آسم، کودکان و سالمندان در فضاهای باز فعالیت نکنند، اظهار داشت: این افراد به واسطه شرایط حساسی که دارند تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری و در منزل استراحت کنند.
,معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد، افزود: کلیه ورزشکاران و شهروندان از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیادهروی در این شرایط در هوای باز خودداری کنند زیرا شرایط موجود حتی برای ورزشکاران که دارای بدن آماده هم هستند خیلی مناسب نیست.
,وی با بیان اینکه حتیالمقدور در شرایط آلودگی هوا، کودکان در منزل نگه داشته شوند، گفت: ضمن نگهداری کودکان در منزل، درها و پنجرهها را بسته نگاه دارند و در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع حضور داشته باشند.
,میرزایی با اشاره به اینکه هنگام آلودگی هوا، از میوهها و سبزیجات تازه بیشتر استفاده شود، ادامه داد: افرادی که مجبورند در فضای باز فعالیت داشته باشند از ماسکهای استاندارد و مناسب استفاده کنند.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه