گفتوگوی صمیمی با یک راننده تاکسی؛
تلخیهای تاکسیرانی به شیرینیهایش میچربد/ شغلی که دخل و خرجش باهم نمیخواند
مهدی افشاری گفت: تاکسیرانی یک شغل راضی کننده نیست و خیلیها به اجبار این کار را انجام میدهند؛ مخصوصا که در چندسال اخیر با گرانی لوازم یدکی، کرایههای پایین و حضور مسافربران شخصی شرایط سختتر هم شده است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ "راننده تاکسی بودن بیش از هرچیز صبر میخواهد"؛ این را رانندهای میگوید که بیش از 20 سال است مسافران درون شهری قزوین را به مقصدهای خود میرساند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,مهدی افشاری تاکسیران خندهرویی است که با وجود تحصیلات دانشگاهی صبورانه مسافران را جا به جا میکند؛ به بهانه روز حمل و نقل با ما از دغدغهها و سختیهای شغل خود سخن میگوید.
چگونه و از چه سالی وارد این حرفه شدید؟
پدرم راننده تاکسی بود و من نیز در کنار او مسافرکشی میکردم؛ تا اینکه در سال 1377 یک تاکسی خریدم و این حرفه را به صورت مستقل ادامه دادم.
تحصیلات شما در چه زمینهای است؟
زمانی که وارد شغل تاکسیرانی شدم مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی داشتم و در همان حین که به مسافرکشی مشغول بودم مدرک کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقیام را نیز گرفتم.
چرا در زمینه رشته دانشگاهی خود مشغول به کار نشدید؟
برای استخدام در آموزش و پرورش اقدام کردم اما نشد؛ بنابراین به دلیل کمبود شغل در این رشته نتوانستم آنرا به عنوان یک حرفه دنبال کنم.
بنابراین چرا در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دادید؟
با اینکه امیدوارم بودم با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد اتفاقات خوبی برایم رقم بخورد اما بیشتر به دلیل علاقهام ادامه تحصیل دادم.
در کدام خط مشغول به کار هستید؟
در خط مرکزی میدان آزادی_شهیدبابایی_خیابان شهید سلیمانی(نوروزیان سابق) کار میکنم که یکی از شلوغترین خطهاست.
از سختیهای شغل تاکسیرانی برایمان بگویید.
راننده تاکسی بودن یکی از سختترین کارها است چون هرروز با انواع آدمها در ارتباط هستیم و باید نحوه برخورد با هرکدام را بدانیم؛ علاوه بر این ترافیک شدید قزوین، خرابی ماشین و هزینههای آن نیز بر سختیهای این حرفه میافزاید.
هیچگاه از این شغل خسته نشدید؟
تاکسیرانی یک شغل راضی کننده نیست و خیلیها به اجبار این کار را انجام میدهند؛ مخصوصا که در چندسال اخیر با گرانی لوازم یدکی، کرایههای پایین و حضور مسافربران شخصی شرایط سختتر هم شده است؛ بنابراین با این هزینههای سرسامآور مسافرکشی به صرفه نیست.
معمولا چند ساعت در روز کار میکنید؟
6 صبح از خانه بیرون میآیم و تا ظهر مشغول به کار هستم؛ دوباره بعد از یک استراحت 3 ساعته تا ساعت 8 شب در خط حضور دارم.
از شیرینیهای شغل تاکسیرانی بگویید.
وقتی صبح خود را با خرابی ماشین شروع کنید و درآمد یک ماه خود را برای تعمیر آن بپردازید؛ طبیعتا با من هم عقیده میشوید که تلخیهای این شغل بیشتر از شیرینیهایش است.

حرفه شما چقدر در ایام کرونا ضربه دید؟
تاجایی که میدانم حدود 20 نفر از همکاران خود را در اثر ابتلا به کرونا در ناوگان قزوین از دست دادیم این درحالی است که در ایام کرونا از رانندگان تاکسی حمایت خاصی صورت نگرفت و فقط یک وام 6 میلیون تومانی به تاکسیرانان پرداخت شد.
این حمایت در روزهای دیگر چگونه بوده است؟
غیر از تخصیص 250 لیتر بنزین و بیمه تاکسیرانان هیچ حمایت دیگری از ما نشده است.
رانندگان تاکسی با چه مشکلاتی مواجهاند؟
یکی از مشکلات ما این است، درحالی که سایت برای بعضی از رانندگان بسته است و هنوز نتوانستهاند بیمه شوند؛ برای بعضی دیگر از افراد که راننده تاکسی هم نیستند از سازمان تاکسیرانی بیمه رد میشود و شناسایی هم نمیشوند.
وارد شدن به این حرفه نیازمند چه روحیهای است؟
در این شغل باید صبور و خونسرد بود؛ زیرا روزانه با آدمهایی مواجه میشویم که شاید سادهترین آداب استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندانند؛ بنابراین من سعی میکنم نسبت به رفتارهایی مانند کثیف کردن ماشین یا محکم بستن در واکنش نشان ندهم.
آیا برای رسیدگی به وضعیت مسافرکشان شخصی هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟
اولین و بزرگترین مشکل رانندگان تاکسی، حضور مسافربران شخصی است؛ برای رسیدگی به این مشکل با سازمان تاکسیرانی بسیار رایزنی کردهایم اما چون این سازمان ابزارهای لازم را ندارد نمیتواند در این زمینه موفق باشد؛ بنابراین فکر میکنم فقط مامورین راهور میتوانند این افراد را اعمال قانون کنند.
باوجود اینکه تاکسیرانان از حضور مسافربران شخصی گله دارند اما در بعضی از مسیرها به سختی تاکسی عبور میکند یا اینکه تاکسیها خالی میروند؛ علت این اتفاق چیست؟
به دلیل اینکه بیشتر تاکسیها در خیابان اصلی کار میکنند مسیرهای فرعی را نمیروند؛ متاسفانه این اتفاق را در برخی از مسیرهای خلوت شهر شاهد هستیم و سازمان تاکسیرانی باید با رانندگان متخلف برخورد کند چراکه آنها باعث میشوند مسافر در نهایت سوار ماشین شخصی شود.
صحبت پایانی
تاکسیرانی شغل سخت و کم درآمدی است؛ بنابراین به کسی توصیه نمیکنم وارد این حرفه شود؛ اما امیدوارم برای من و همکارانم که مدتهاست در این حرفه مشغول به کار هستیم حمایتهایی در نظر بگیرند چون گرانی لوازم یدکی خودرو به حرفه ما بسیار ضربه وارد میکند و برای یک راننده تاکسی پرداخت هزینههای این چنینی بسیار دشوار است.
انتهای پیام/
تاجایی که میدانم حدود 20 نفر از همکاران خود را در اثر ابتلا به کرونا در ناوگان قزوین از دست دادیم این درحالی است که در ایام کرونا از رانندگان تاکسی حمایت خاصی صورت نگرفت و فقط یک وام 6 میلیون تومانی به تاکسیرانان پرداخت شد.
این حمایت در روزهای دیگر چگونه بوده است؟
غیر از تخصیص 250 لیتر بنزین و بیمه تاکسیرانان هیچ حمایت دیگری از ما نشده است.
رانندگان تاکسی با چه مشکلاتی مواجهاند؟
یکی از مشکلات ما این است، درحالی که سایت برای بعضی از رانندگان بسته است و هنوز نتوانستهاند بیمه شوند؛ برای بعضی دیگر از افراد که راننده تاکسی هم نیستند از سازمان تاکسیرانی بیمه رد میشود و شناسایی هم نمیشوند.
وارد شدن به این حرفه نیازمند چه روحیهای است؟
در این شغل باید صبور و خونسرد بود؛ زیرا روزانه با آدمهایی مواجه میشویم که شاید سادهترین آداب استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندانند؛ بنابراین من سعی میکنم نسبت به رفتارهایی مانند کثیف کردن ماشین یا محکم بستن در واکنش نشان ندهم.
آیا برای رسیدگی به وضعیت مسافرکشان شخصی هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟
اولین و بزرگترین مشکل رانندگان تاکسی، حضور مسافربران شخصی است؛ برای رسیدگی به این مشکل با سازمان تاکسیرانی بسیار رایزنی کردهایم اما چون این سازمان ابزارهای لازم را ندارد نمیتواند در این زمینه موفق باشد؛ بنابراین فکر میکنم فقط مامورین راهور میتوانند این افراد را اعمال قانون کنند.
باوجود اینکه تاکسیرانان از حضور مسافربران شخصی گله دارند اما در بعضی از مسیرها به سختی تاکسی عبور میکند یا اینکه تاکسیها خالی میروند؛ علت این اتفاق چیست؟
به دلیل اینکه بیشتر تاکسیها در خیابان اصلی کار میکنند مسیرهای فرعی را نمیروند؛ متاسفانه این اتفاق را در برخی از مسیرهای خلوت شهر شاهد هستیم و سازمان تاکسیرانی باید با رانندگان متخلف برخورد کند چراکه آنها باعث میشوند مسافر در نهایت سوار ماشین شخصی شود.
صحبت پایانی
تاکسیرانی شغل سخت و کم درآمدی است؛ بنابراین به کسی توصیه نمیکنم وارد این حرفه شود؛ اما امیدوارم برای من و همکارانم که مدتهاست در این حرفه مشغول به کار هستیم حمایتهایی در نظر بگیرند چون گرانی لوازم یدکی خودرو به حرفه ما بسیار ضربه وارد میکند و برای یک راننده تاکسی پرداخت هزینههای این چنینی بسیار دشوار است.
انتهای پیام/
مهدی افشاری تاکسیران خندهرویی است که با وجود تحصیلات دانشگاهی صبورانه مسافران را جا به جا میکند؛ به بهانه روز حمل و نقل با ما از دغدغهها و سختیهای شغل خود سخن میگوید.
چگونه و از چه سالی وارد این حرفه شدید؟
پدرم راننده تاکسی بود و من نیز در کنار او مسافرکشی میکردم؛ تا اینکه در سال 1377 یک تاکسی خریدم و این حرفه را به صورت مستقل ادامه دادم.
تحصیلات شما در چه زمینهای است؟
زمانی که وارد شغل تاکسیرانی شدم مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی داشتم و در همان حین که به مسافرکشی مشغول بودم مدرک کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقیام را نیز گرفتم.
چرا در زمینه رشته دانشگاهی خود مشغول به کار نشدید؟
برای استخدام در آموزش و پرورش اقدام کردم اما نشد؛ بنابراین به دلیل کمبود شغل در این رشته نتوانستم آنرا به عنوان یک حرفه دنبال کنم.
بنابراین چرا در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دادید؟
با اینکه امیدوارم بودم با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد اتفاقات خوبی برایم رقم بخورد اما بیشتر به دلیل علاقهام ادامه تحصیل دادم.
در کدام خط مشغول به کار هستید؟
در خط مرکزی میدان آزادی_شهیدبابایی_خیابان شهید سلیمانی(نوروزیان سابق) کار میکنم که یکی از شلوغترین خطهاست.
از سختیهای شغل تاکسیرانی برایمان بگویید.
راننده تاکسی بودن یکی از سختترین کارها است چون هرروز با انواع آدمها در ارتباط هستیم و باید نحوه برخورد با هرکدام را بدانیم؛ علاوه بر این ترافیک شدید قزوین، خرابی ماشین و هزینههای آن نیز بر سختیهای این حرفه میافزاید.
هیچگاه از این شغل خسته نشدید؟
تاکسیرانی یک شغل راضی کننده نیست و خیلیها به اجبار این کار را انجام میدهند؛ مخصوصا که در چندسال اخیر با گرانی لوازم یدکی، کرایههای پایین و حضور مسافربران شخصی شرایط سختتر هم شده است؛ بنابراین با این هزینههای سرسامآور مسافرکشی به صرفه نیست.
معمولا چند ساعت در روز کار میکنید؟
6 صبح از خانه بیرون میآیم و تا ظهر مشغول به کار هستم؛ دوباره بعد از یک استراحت 3 ساعته تا ساعت 8 شب در خط حضور دارم.
از شیرینیهای شغل تاکسیرانی بگویید.
وقتی صبح خود را با خرابی ماشین شروع کنید و درآمد یک ماه خود را برای تعمیر آن بپردازید؛ طبیعتا با من هم عقیده میشوید که تلخیهای این شغل بیشتر از شیرینیهایش است.

حرفه شما چقدر در ایام کرونا ضربه دید؟
تاجایی که میدانم حدود 20 نفر از همکاران خود را در اثر ابتلا به کرونا در ناوگان قزوین از دست دادیم این درحالی است که در ایام کرونا از رانندگان تاکسی حمایت خاصی صورت نگرفت و فقط یک وام 6 میلیون تومانی به تاکسیرانان پرداخت شد.
این حمایت در روزهای دیگر چگونه بوده است؟
غیر از تخصیص 250 لیتر بنزین و بیمه تاکسیرانان هیچ حمایت دیگری از ما نشده است.
رانندگان تاکسی با چه مشکلاتی مواجهاند؟
یکی از مشکلات ما این است، درحالی که سایت برای بعضی از رانندگان بسته است و هنوز نتوانستهاند بیمه شوند؛ برای بعضی دیگر از افراد که راننده تاکسی هم نیستند از سازمان تاکسیرانی بیمه رد میشود و شناسایی هم نمیشوند.
وارد شدن به این حرفه نیازمند چه روحیهای است؟
در این شغل باید صبور و خونسرد بود؛ زیرا روزانه با آدمهایی مواجه میشویم که شاید سادهترین آداب استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندانند؛ بنابراین من سعی میکنم نسبت به رفتارهایی مانند کثیف کردن ماشین یا محکم بستن در واکنش نشان ندهم.
آیا برای رسیدگی به وضعیت مسافرکشان شخصی هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟
اولین و بزرگترین مشکل رانندگان تاکسی، حضور مسافربران شخصی است؛ برای رسیدگی به این مشکل با سازمان تاکسیرانی بسیار رایزنی کردهایم اما چون این سازمان ابزارهای لازم را ندارد نمیتواند در این زمینه موفق باشد؛ بنابراین فکر میکنم فقط مامورین راهور میتوانند این افراد را اعمال قانون کنند.
باوجود اینکه تاکسیرانان از حضور مسافربران شخصی گله دارند اما در بعضی از مسیرها به سختی تاکسی عبور میکند یا اینکه تاکسیها خالی میروند؛ علت این اتفاق چیست؟
به دلیل اینکه بیشتر تاکسیها در خیابان اصلی کار میکنند مسیرهای فرعی را نمیروند؛ متاسفانه این اتفاق را در برخی از مسیرهای خلوت شهر شاهد هستیم و سازمان تاکسیرانی باید با رانندگان متخلف برخورد کند چراکه آنها باعث میشوند مسافر در نهایت سوار ماشین شخصی شود.
صحبت پایانی
تاکسیرانی شغل سخت و کم درآمدی است؛ بنابراین به کسی توصیه نمیکنم وارد این حرفه شود؛ اما امیدوارم برای من و همکارانم که مدتهاست در این حرفه مشغول به کار هستیم حمایتهایی در نظر بگیرند چون گرانی لوازم یدکی خودرو به حرفه ما بسیار ضربه وارد میکند و برای یک راننده تاکسی پرداخت هزینههای این چنینی بسیار دشوار است.
انتهای پیام/
تاجایی که میدانم حدود 20 نفر از همکاران خود را در اثر ابتلا به کرونا در ناوگان قزوین از دست دادیم این درحالی است که در ایام کرونا از رانندگان تاکسی حمایت خاصی صورت نگرفت و فقط یک وام 6 میلیون تومانی به تاکسیرانان پرداخت شد.
این حمایت در روزهای دیگر چگونه بوده است؟
غیر از تخصیص 250 لیتر بنزین و بیمه تاکسیرانان هیچ حمایت دیگری از ما نشده است.
رانندگان تاکسی با چه مشکلاتی مواجهاند؟
یکی از مشکلات ما این است، درحالی که سایت برای بعضی از رانندگان بسته است و هنوز نتوانستهاند بیمه شوند؛ برای بعضی دیگر از افراد که راننده تاکسی هم نیستند از سازمان تاکسیرانی بیمه رد میشود و شناسایی هم نمیشوند.
وارد شدن به این حرفه نیازمند چه روحیهای است؟
در این شغل باید صبور و خونسرد بود؛ زیرا روزانه با آدمهایی مواجه میشویم که شاید سادهترین آداب استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندانند؛ بنابراین من سعی میکنم نسبت به رفتارهایی مانند کثیف کردن ماشین یا محکم بستن در واکنش نشان ندهم.
آیا برای رسیدگی به وضعیت مسافرکشان شخصی هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟
اولین و بزرگترین مشکل رانندگان تاکسی، حضور مسافربران شخصی است؛ برای رسیدگی به این مشکل با سازمان تاکسیرانی بسیار رایزنی کردهایم اما چون این سازمان ابزارهای لازم را ندارد نمیتواند در این زمینه موفق باشد؛ بنابراین فکر میکنم فقط مامورین راهور میتوانند این افراد را اعمال قانون کنند.
باوجود اینکه تاکسیرانان از حضور مسافربران شخصی گله دارند اما در بعضی از مسیرها به سختی تاکسی عبور میکند یا اینکه تاکسیها خالی میروند؛ علت این اتفاق چیست؟
به دلیل اینکه بیشتر تاکسیها در خیابان اصلی کار میکنند مسیرهای فرعی را نمیروند؛ متاسفانه این اتفاق را در برخی از مسیرهای خلوت شهر شاهد هستیم و سازمان تاکسیرانی باید با رانندگان متخلف برخورد کند چراکه آنها باعث میشوند مسافر در نهایت سوار ماشین شخصی شود.
صحبت پایانی
تاکسیرانی شغل سخت و کم درآمدی است؛ بنابراین به کسی توصیه نمیکنم وارد این حرفه شود؛ اما امیدوارم برای من و همکارانم که مدتهاست در این حرفه مشغول به کار هستیم حمایتهایی در نظر بگیرند چون گرانی لوازم یدکی خودرو به حرفه ما بسیار ضربه وارد میکند و برای یک راننده تاکسی پرداخت هزینههای این چنینی بسیار دشوار است.
انتهای پیام/
مهدی افشاری تاکسیران خندهرویی است که با وجود تحصیلات دانشگاهی صبورانه مسافران را جا به جا میکند؛ به بهانه روز حمل و نقل با ما از دغدغهها و سختیهای شغل خود سخن میگوید.
چگونه و از چه سالی وارد این حرفه شدید؟
پدرم راننده تاکسی بود و من نیز در کنار او مسافرکشی میکردم؛ تا اینکه در سال 1377 یک تاکسی خریدم و این حرفه را به صورت مستقل ادامه دادم.
تحصیلات شما در چه زمینهای است؟
زمانی که وارد شغل تاکسیرانی شدم مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی داشتم و در همان حین که به مسافرکشی مشغول بودم مدرک کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقیام را نیز گرفتم.
چرا در زمینه رشته دانشگاهی خود مشغول به کار نشدید؟
برای استخدام در آموزش و پرورش اقدام کردم اما نشد؛ بنابراین به دلیل کمبود شغل در این رشته نتوانستم آنرا به عنوان یک حرفه دنبال کنم.
بنابراین چرا در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دادید؟
با اینکه امیدوارم بودم با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد اتفاقات خوبی برایم رقم بخورد اما بیشتر به دلیل علاقهام ادامه تحصیل دادم.
در کدام خط مشغول به کار هستید؟
در خط مرکزی میدان آزادی_شهیدبابایی_خیابان شهید سلیمانی(نوروزیان سابق) کار میکنم که یکی از شلوغترین خطهاست.
از سختیهای شغل تاکسیرانی برایمان بگویید.
راننده تاکسی بودن یکی از سختترین کارها است چون هرروز با انواع آدمها در ارتباط هستیم و باید نحوه برخورد با هرکدام را بدانیم؛ علاوه بر این ترافیک شدید قزوین، خرابی ماشین و هزینههای آن نیز بر سختیهای این حرفه میافزاید.
هیچگاه از این شغل خسته نشدید؟
تاکسیرانی یک شغل راضی کننده نیست و خیلیها به اجبار این کار را انجام میدهند؛ مخصوصا که در چندسال اخیر با گرانی لوازم یدکی، کرایههای پایین و حضور مسافربران شخصی شرایط سختتر هم شده است؛ بنابراین با این هزینههای سرسامآور مسافرکشی به صرفه نیست.
معمولا چند ساعت در روز کار میکنید؟
6 صبح از خانه بیرون میآیم و تا ظهر مشغول به کار هستم؛ دوباره بعد از یک استراحت 3 ساعته تا ساعت 8 شب در خط حضور دارم.
از شیرینیهای شغل تاکسیرانی بگویید.
وقتی صبح خود را با خرابی ماشین شروع کنید و درآمد یک ماه خود را برای تعمیر آن بپردازید؛ طبیعتا با من هم عقیده میشوید که تلخیهای این شغل بیشتر از شیرینیهایش است.
,
,
, چگونه و از چه سالی وارد این حرفه شدید؟, چگونه و از چه سالی وارد این حرفه شدید؟,
,
,
,
, تحصیلات شما در چه زمینهای است؟, تحصیلات شما در چه زمینهای است؟,
,
,
,
, چرا در زمینه رشته دانشگاهی خود مشغول به کار نشدید؟, چرا در زمینه رشته دانشگاهی خود مشغول به کار نشدید؟,
,
,
,
, بنابراین چرا در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دادید؟, بنابراین چرا در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دادید؟,
,
,
,
, در کدام خط مشغول به کار هستید, در کدام خط مشغول به کار هستید,
,
,
,
, از سختیهای شغل تاکسیرانی برایمان بگویید., از سختیهای شغل تاکسیرانی برایمان بگویید.,
,
,
,
, هیچگاه از این شغل خسته نشدید؟, هیچگاه از این شغل خسته نشدید؟,
,
,
,
, معمولا چند ساعت در روز کار میکنید؟, معمولا چند ساعت در روز کار میکنید؟,
,
,
,
, از شیرینیهای شغل تاکسیرانی بگویید., از شیرینیهای شغل تاکسیرانی بگویید.,
,
,

,
,
,
,
,
حرفه شما چقدر در ایام کرونا ضربه دید؟
تاجایی که میدانم حدود 20 نفر از همکاران خود را در اثر ابتلا به کرونا در ناوگان قزوین از دست دادیم این درحالی است که در ایام کرونا از رانندگان تاکسی حمایت خاصی صورت نگرفت و فقط یک وام 6 میلیون تومانی به تاکسیرانان پرداخت شد.
این حمایت در روزهای دیگر چگونه بوده است؟
غیر از تخصیص 250 لیتر بنزین و بیمه تاکسیرانان هیچ حمایت دیگری از ما نشده است.
رانندگان تاکسی با چه مشکلاتی مواجهاند؟
یکی از مشکلات ما این است، درحالی که سایت برای بعضی از رانندگان بسته است و هنوز نتوانستهاند بیمه شوند؛ برای بعضی دیگر از افراد که راننده تاکسی هم نیستند از سازمان تاکسیرانی بیمه رد میشود و شناسایی هم نمیشوند.
وارد شدن به این حرفه نیازمند چه روحیهای است؟
در این شغل باید صبور و خونسرد بود؛ زیرا روزانه با آدمهایی مواجه میشویم که شاید سادهترین آداب استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندانند؛ بنابراین من سعی میکنم نسبت به رفتارهایی مانند کثیف کردن ماشین یا محکم بستن در واکنش نشان ندهم.
آیا برای رسیدگی به وضعیت مسافرکشان شخصی هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟
اولین و بزرگترین مشکل رانندگان تاکسی، حضور مسافربران شخصی است؛ برای رسیدگی به این مشکل با سازمان تاکسیرانی بسیار رایزنی کردهایم اما چون این سازمان ابزارهای لازم را ندارد نمیتواند در این زمینه موفق باشد؛ بنابراین فکر میکنم فقط مامورین راهور میتوانند این افراد را اعمال قانون کنند.
باوجود اینکه تاکسیرانان از حضور مسافربران شخصی گله دارند اما در بعضی از مسیرها به سختی تاکسی عبور میکند یا اینکه تاکسیها خالی میروند؛ علت این اتفاق چیست؟
به دلیل اینکه بیشتر تاکسیها در خیابان اصلی کار میکنند مسیرهای فرعی را نمیروند؛ متاسفانه این اتفاق را در برخی از مسیرهای خلوت شهر شاهد هستیم و سازمان تاکسیرانی باید با رانندگان متخلف برخورد کند چراکه آنها باعث میشوند مسافر در نهایت سوار ماشین شخصی شود.
صحبت پایانی
تاکسیرانی شغل سخت و کم درآمدی است؛ بنابراین به کسی توصیه نمیکنم وارد این حرفه شود؛ اما امیدوارم برای من و همکارانم که مدتهاست در این حرفه مشغول به کار هستیم حمایتهایی در نظر بگیرند چون گرانی لوازم یدکی خودرو به حرفه ما بسیار ضربه وارد میکند و برای یک راننده تاکسی پرداخت هزینههای این چنینی بسیار دشوار است.
انتهای پیام/
, حرفه شما چقدر در ایام کرونا ضربه دید؟, حرفه شما چقدر در ایام کرونا ضربه دید؟, تاجایی که میدانم حدود 20 نفر از همکاران خود را در اثر ابتلا به کرونا در ناوگان قزوین از دست دادیم این درحالی است که در ایام کرونا از رانندگان تاکسی حمایت خاصی صورت نگرفت و فقط یک وام 6 میلیون تومانی به تاکسیرانان پرداخت شد.
این حمایت در روزهای دیگر چگونه بوده است؟
غیر از تخصیص 250 لیتر بنزین و بیمه تاکسیرانان هیچ حمایت دیگری از ما نشده است.
رانندگان تاکسی با چه مشکلاتی مواجهاند؟
یکی از مشکلات ما این است، درحالی که سایت برای بعضی از رانندگان بسته است و هنوز نتوانستهاند بیمه شوند؛ برای بعضی دیگر از افراد که راننده تاکسی هم نیستند از سازمان تاکسیرانی بیمه رد میشود و شناسایی هم نمیشوند.
وارد شدن به این حرفه نیازمند چه روحیهای است؟
در این شغل باید صبور و خونسرد بود؛ زیرا روزانه با آدمهایی مواجه میشویم که شاید سادهترین آداب استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندانند؛ بنابراین من سعی میکنم نسبت به رفتارهایی مانند کثیف کردن ماشین یا محکم بستن در واکنش نشان ندهم.
آیا برای رسیدگی به وضعیت مسافرکشان شخصی هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟
اولین و بزرگترین مشکل رانندگان تاکسی، حضور مسافربران شخصی است؛ برای رسیدگی به این مشکل با سازمان تاکسیرانی بسیار رایزنی کردهایم اما چون این سازمان ابزارهای لازم را ندارد نمیتواند در این زمینه موفق باشد؛ بنابراین فکر میکنم فقط مامورین راهور میتوانند این افراد را اعمال قانون کنند.
باوجود اینکه تاکسیرانان از حضور مسافربران شخصی گله دارند اما در بعضی از مسیرها به سختی تاکسی عبور میکند یا اینکه تاکسیها خالی میروند؛ علت این اتفاق چیست؟
به دلیل اینکه بیشتر تاکسیها در خیابان اصلی کار میکنند مسیرهای فرعی را نمیروند؛ متاسفانه این اتفاق را در برخی از مسیرهای خلوت شهر شاهد هستیم و سازمان تاکسیرانی باید با رانندگان متخلف برخورد کند چراکه آنها باعث میشوند مسافر در نهایت سوار ماشین شخصی شود.
صحبت پایانی
تاکسیرانی شغل سخت و کم درآمدی است؛ بنابراین به کسی توصیه نمیکنم وارد این حرفه شود؛ اما امیدوارم برای من و همکارانم که مدتهاست در این حرفه مشغول به کار هستیم حمایتهایی در نظر بگیرند چون گرانی لوازم یدکی خودرو به حرفه ما بسیار ضربه وارد میکند و برای یک راننده تاکسی پرداخت هزینههای این چنینی بسیار دشوار است.
انتهای پیام/
,
,
,
,
, این حمایت در روزهای دیگر چگونه بوده است؟, این حمایت در روزهای دیگر چگونه بوده است؟,
,
,
,
, رانندگان تاکسی با چه مشکلاتی مواجهاند؟, رانندگان تاکسی با چه مشکلاتی مواجهاند؟,
,
,
,
, وارد شدن به این حرفه نیازمند چه روحیهای است؟, وارد شدن به این حرفه نیازمند چه روحیهای است؟,
,
,
,
, آیا برای رسیدگی به وضعیت مسافرکشان شخصی هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟, آیا برای رسیدگی به وضعیت مسافرکشان شخصی هیچ اقدامی صورت نگرفته است؟,
,
,
,
, باوجود اینکه تاکسیرانان از حضور مسافربران شخصی گله دارند اما در بعضی از مسیرها به سختی تاکسی عبور میکند یا اینکه تاکسیها خالی میروند؛ علت این اتفاق چیست؟, باوجود اینکه تاکسیرانان از حضور مسافربران شخصی گله دارند اما در بعضی از مسیرها به سختی تاکسی عبور میکند یا اینکه تاکسیها خالی میروند؛ علت این اتفاق چیست؟,
,
,
,
, صحبت پایانی, صحبت پایانی,
,
,
,
]
ارسال دیدگاه