رئیس شورای شهر اراک:

پرداخت اضافه‌کاری‌های نامتعارف در شهرداری اراک یک بدعت است/نگاه شورا حمایت از کسانی است که درآمد کمتری دارند

پرداخت اضافه‌کاری‌های نامتعارف در شهرداری اراک یک بدعت است/نگاه شورا حمایت از کسانی است که درآمد کمتری دارند
میرنظامی گفت: پرداخت اضافه‌کاری‌های نامتعارف در شهرداری اراک یک بدعت است که از قبل گذاشته‌شده، پرداخت ۱۷۵ ساعت اضافه‌کاری به همه عدالت نیست چراکه دریافتی افراد با توجه به ضرایب و پایه حقوق از ۱.۵ تا ۸ میلیون تومان است که دارای اختلافی بسیار فاحش است و شکاف طبقاتی را تشدید می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ در پاسخ به این سؤال که «شفافیت در مدیریت شهری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: شفافیت عنصر اصلی مبارزه با فساد است و ما تا رسیدن به شفافیت مطلوب در مدیریت شهری فاصله‌داریم چون نظام ساختار شهرداری از گذشته طوری طراحی‌شده که عملکردها در اتاق شیشه‌ای نیست و در منظر دید مردم قرار ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

میرنظامی تصریح کرد: یکی از راه‌های تحقق شفافیت ایجاد سامانه‌هایی است که مراجعات مردم را به شهرداری کم کند یا به صفر برساند، باید برای حداقل مفسده‌ها هم به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم و تا اجرایی شدن این سامانه در ساختار اداری کشور خیلی فاصله‌داریم.

وی افزود: نرخ فساد در کشور ما به نسبت سایر کشورها چندان بالا نیست اما این مقدار برای ما که دایه عدالت داریم در حد کم هم خوب نیست.

پرداخت اضافه‌کاری‌های نامتعارف در شهرداری اراک یک بدعت است/ رویه فعلی بی عدالتی است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در پاسخ به سوالی دیگر در رابطه با پرداخت اضافه‌کاری‌های نامتعارف در شهرداری اراک (اینجا) نیز گفت: این پرداخت‌ها بدعتی است که از قبل گذاشته‌شده، متأسفانه تعدد قراردادها در شهرداری اراک زیاد است و از حقوق ۴ میلیونی تا ۲۵ میلیونی را در شهرداری داریم که باعث شده مدیران سابق شهرداری اضافه‌کار را به اسم‌ترمیم حقوق کسانی که حقوق سطح پایین دارند در نظر بگیرند اما این عدالت نیست به این جهت که ۱۷۵ ساعت اضافه‌کاری به همه پرداخت می‌شود در حالی که تفاوت دریافتی افراد با توجه به ضرایب برای کسی که ۴ میلیون حقوق می‌گیرد با کسی که پایه حقوق ۱۸ میلیونی دارد بسیار فاحش است.

میرنظامی ادامه داد: اضافه‌کار کسی که پایه حقوق ۴ میلیونی دارد ۱.۵ میلیون در ماه است اما اضافه‌کار کسی که حقوق ۱۸ میلیونی دارد ۸ میلیون است که این مسئله خود شکاف طبقاتی را تشدید می‌کند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: این نوع پرداخت همچنین ظلمی است که به صندوق‌های بیمه‌ای و سایر بیمه پردازان می‌شود، وقتی این ۱۷۵ ساعت اضافه‌کاری پرداخت می‌شود روی حقوق افراد می‌نشیند و وقتی بازنشسته می‌شوند آن صندوق ملزم است به‌تناسب آن حقوق بپردازد.

میرنظامی با تأکید بر اینکه رویه فعلی در شهرداری بی‌عدالتی است عنوان کرد: صندوق‌های بیمه‌ای از تمام اعضای صندوق دریافتی حق بیمه دارند و این درست نیست که با این مکانیسم غلط اقشار دیگر آسیب ببینند چراکه با این حال در یک صندوق فردی با حقوق ۵ میلیونی بازنشسته می‌شود و فردی دیگر صرفاً با این نحوه پرداخت اضافه‌کار با حقوق ۲۰ میلیون تومانی بازنشسته خواهد شد.

از جلو در تا بالای شهرداری به همه ۱۷۵ ساعت اضافه کاری پرداخت می شود!/ نگاه شورا حمایت از کسانی است که درآمد کمتری دارند

وی افزود: اگر شهردار بودم از بندهای رفاهی برای کمک به کسانی که دریافتی کمتری دارند کمک می‌گرفتم و حتماً این معضل را برطرف می‌کردم نه اینکه از جلوی در تا بالای شهرداری به همه ۱۷۵ ساعت اضافه‌کاری پرداخت شود؛ این عدالت نیست.

میرنظامی تصریح کرد: این پرداخت ها از لحاظ شرعی هم ایراداتی دارد چون فرد رأس ساعت ۲ بعدازظهر درب اتاق کارش را می‌بندد و می‌رود و با این حال ۱۷۵ ساعت اضافه‌کاری دریافت می‌کند اما در بسیاری از دستگاه‌ها حتی با وجود کار اضافه مزایایی به کارمندان تعلق نمی‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: وقتی ما این بحث را مطرح می‌کنیم برخی عنوان می‌کنند که شورای جدید به دنبال کاهش حقوق‌هاست، در صورتی که نگاه ما حمایت از کسانی است که درآمد کمتری دارند و آسیب پذیر هستند.

وی ادامه داد: این نحوه پرداخت اضافه‌کاری در شهرداری اراک بدعتی است که هر شهرداری آن را ادامه بدهد باری را بر دوش گرفته، اضافه‌کار باید معنادار شود و کسانی که کار انجام می‌دهند حق اضافه‌کاری دریافت کنند و اگر نیاز نیست نباید شخصی اضافه‌کاری کند یا بدون حضور در محل کار اضافه کاری بگیرد اما متأسفانه این روش الآن در شهرداری اراک به یک‌رویه ثابت تبدیل‌شده است.

انتهای پیام/
,

میرنظامی تصریح کرد: یکی از راه‌های تحقق شفافیت ایجاد سامانه‌هایی است که مراجعات مردم را به شهرداری کم کند یا به صفر برساند، باید برای حداقل مفسده‌ها هم به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم و تا اجرایی شدن این سامانه در ساختار اداری کشور خیلی فاصله‌داریم.

,

وی افزود: نرخ فساد در کشور ما به نسبت سایر کشورها چندان بالا نیست اما این مقدار برای ما که دایه عدالت داریم در حد کم هم خوب نیست.

,

پرداخت اضافه‌کاری‌های نامتعارف در شهرداری اراک یک بدعت است/ رویه فعلی بی عدالتی است

, پرداخت اضافه‌کاری‌های نامتعارف در شهرداری اراک یک بدعت است/ رویه فعلی بی عدالتی است, پرداخت اضافه‌کاری‌های نامتعارف در شهرداری اراک یک بدعت است/ رویه فعلی بی عدالتی است,

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در پاسخ به سوالی دیگر در رابطه با پرداخت اضافه‌کاری‌های نامتعارف در شهرداری اراک (اینجا) نیز گفت: این پرداخت‌ها بدعتی است که از قبل گذاشته‌شده، متأسفانه تعدد قراردادها در شهرداری اراک زیاد است و از حقوق ۴ میلیونی تا ۲۵ میلیونی را در شهرداری داریم که باعث شده مدیران سابق شهرداری اضافه‌کار را به اسم‌ترمیم حقوق کسانی که حقوق سطح پایین دارند در نظر بگیرند اما این عدالت نیست به این جهت که ۱۷۵ ساعت اضافه‌کاری به همه پرداخت می‌شود در حالی که تفاوت دریافتی افراد با توجه به ضرایب برای کسی که ۴ میلیون حقوق می‌گیرد با کسی که پایه حقوق ۱۸ میلیونی دارد بسیار فاحش است.

, اینجا, اینجا,

میرنظامی ادامه داد: اضافه‌کار کسی که پایه حقوق ۴ میلیونی دارد ۱.۵ میلیون در ماه است اما اضافه‌کار کسی که حقوق ۱۸ میلیونی دارد ۸ میلیون است که این مسئله خود شکاف طبقاتی را تشدید می‌کند.

,

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: این نوع پرداخت همچنین ظلمی است که به صندوق‌های بیمه‌ای و سایر بیمه پردازان می‌شود، وقتی این ۱۷۵ ساعت اضافه‌کاری پرداخت می‌شود روی حقوق افراد می‌نشیند و وقتی بازنشسته می‌شوند آن صندوق ملزم است به‌تناسب آن حقوق بپردازد.

,

میرنظامی با تأکید بر اینکه رویه فعلی در شهرداری بی‌عدالتی است عنوان کرد: صندوق‌های بیمه‌ای از تمام اعضای صندوق دریافتی حق بیمه دارند و این درست نیست که با این مکانیسم غلط اقشار دیگر آسیب ببینند چراکه با این حال در یک صندوق فردی با حقوق ۵ میلیونی بازنشسته می‌شود و فردی دیگر صرفاً با این نحوه پرداخت اضافه‌کار با حقوق ۲۰ میلیون تومانی بازنشسته خواهد شد.

,

از جلو در تا بالای شهرداری به همه ۱۷۵ ساعت اضافه کاری پرداخت می شود!/ نگاه شورا حمایت از کسانی است که درآمد کمتری دارند

, از جلو در تا بالای شهرداری به همه ۱۷۵ ساعت اضافه کاری پرداخت می شود!/ نگاه شورا حمایت از کسانی است که درآمد کمتری دارند, از جلو در تا بالای شهرداری به همه ۱۷۵ ساعت اضافه کاری پرداخت می شود!/ نگاه شورا حمایت از کسانی است که درآمد کمتری دارند,

وی افزود: اگر شهردار بودم از بندهای رفاهی برای کمک به کسانی که دریافتی کمتری دارند کمک می‌گرفتم و حتماً این معضل را برطرف می‌کردم نه اینکه از جلوی در تا بالای شهرداری به همه ۱۷۵ ساعت اضافه‌کاری پرداخت شود؛ این عدالت نیست.

,

میرنظامی تصریح کرد: این پرداخت ها از لحاظ شرعی هم ایراداتی دارد چون فرد رأس ساعت ۲ بعدازظهر درب اتاق کارش را می‌بندد و می‌رود و با این حال ۱۷۵ ساعت اضافه‌کاری دریافت می‌کند اما در بسیاری از دستگاه‌ها حتی با وجود کار اضافه مزایایی به کارمندان تعلق نمی‌گیرد.

,

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: وقتی ما این بحث را مطرح می‌کنیم برخی عنوان می‌کنند که شورای جدید به دنبال کاهش حقوق‌هاست، در صورتی که نگاه ما حمایت از کسانی است که درآمد کمتری دارند و آسیب پذیر هستند.

,

وی ادامه داد: این نحوه پرداخت اضافه‌کاری در شهرداری اراک بدعتی است که هر شهرداری آن را ادامه بدهد باری را بر دوش گرفته، اضافه‌کار باید معنادار شود و کسانی که کار انجام می‌دهند حق اضافه‌کاری دریافت کنند و اگر نیاز نیست نباید شخصی اضافه‌کاری کند یا بدون حضور در محل کار اضافه کاری بگیرد اما متأسفانه این روش الآن در شهرداری اراک به یک‌رویه ثابت تبدیل‌شده است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه