اخبار داغ

تحلیل پیشکسوتان هندبال از رقابتهای جهانی

هندبال قهرمانی جهان| مربی و داور هندبال چه گفتند؟

هندبال قهرمانی جهان| مربی و داور هندبال چه گفتند؟
پیشکسوتان و مربیان هندبال درباره رقابتهای جهانی صحبت کردند.

در آستانه رقابتهای هندبال قهرمانی جهان پیشکسوتان هندبال درباره وضعیت تیم ایران در این رقابتها صحبت کردند.

 

بکماز: شانس پیروزی مقابل اسپانیا و مونته‌نگرو زیاد نیست

علی بکماز سرمربی تیم هندبال زاگرس اسلام آباد غرب در خصوص وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی مدت زیادی است که زیر نظر وسلین وویوویچ در حال تمرین هستند. او مربی بسیار سرشناسی در دنیا است و باید ببینیم نتیجه کار چه خواهد شد و چه اتفاقی برای تیم ملی می‌افتد تا بتوانیم نظر نهایی خودمان را بدهیم. ملی‌پوشان زمان زیادی تمرین کردند و با این اتفاق که 3 تیم از هر گروه صعود خواهند کرد، برد شیلی شاید خیلی دور از ذهن نباشد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله بتوانیم شیلی را ببریم و تاریخ‌سازی کنیم تا بتوانیم یک مرحله دیگر از این بازی‌ها را تجربه کنیم. این اتفاق خیلی بزرگی برای هندبال ایران خواهد بود. پس از کسب سهمیه جهانی و عناوین مختلف، صعود از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان، می‌تواند اتفاق بزرگتری باشد.

بکماز در خصوص دیدار با تیم‌های قدرتمند مونته‌نگرو و اسپانیا تصریح کرد: قطعا مربی‌ها برنامه‌های خوبی برای بازی مقابل مونته‌نگرو و اسپانیا دارند و با یک استراتژی خاص مقابل این تیم‌ها ظاهر خواهند شد. نمی‌توانیم بگوییم که بازی مقابل این دو تیم جنگ برابری است. اسپانیا و مونته‌نگرو تیم‌های صاحبنام و پرقدرتی هستند. شاید بازی مقابل این دو تیم تجربه خوبی برای تیم ملی ایران باشد.

سرمربی تیم هندبال زاگرس اسلام آباد غرب در پایان گفت: باید هدف اصلی ما بازی مقابل شیلی باشد تا بتوانیم از گروه خود به مرحله بعد صعود کنیم. شانس برد ما مقابل اسپانیا و مونته‌نگرو زیاد نیست و باید واقع‌بین باشیم اما در خصوص تیم شیلی می‌توانیم امیدوار باشیم. پیروزی مقابل این تیم، گام جدیدی برای هندبال ایران خواهد بود.

 

کافی: کسب 8 سهمیه جهانی در یک سال بی‌نظیر است

عبدالله کافی پیشکسوت هندبال ایران با اشاره به حرکت رو به رشد هندبال ایران طی سال‌های اخیر اظهار داشت: هندبال نسبت به دیگر ورزش‌های توپی جدیدتر است. فعالیت رشته هندبال از طریق آموزش و پرورش آغاز و در دهه ۵۰ فدراسیون هندبال رسما تشکیل شد. فدراسیون‌های مختلفی آمدند و رفتند؛ هر کدام هم به اندازه خودشان خدمت کردند اما به هیچ عنوان در تمام این سال‌ها، موفقیت‌هایی که در حال حاضر تیم‌های ملی یا باشگا‌هی هندبال در سطح آسیایی و جهانی دارند را  کسب نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: نه تنها در تاریخ رشته هندبال، حتی در رشته‌های توپی دیگر هم به این شکل نبوده که طی یک سال یک رشته موفق شود هشت سهمیه جهانی کسب کند.

پیشکسوت هندبال ایران با ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده هندبال کشور افزود: هندبال یک رشته تقریبا آموزشگاهی است. اگر در آموزش و پرورش فعالیت در این رشته انجام نشود نتایج آن در باشگاه‌ها دیده نمی‌شود. متاسفانه چندین سال است ورزش در آموزش و پرورش کمرنگ شده است. رشته هندبال نیز که ریشه در آموزش و پرورش دارد در این حوزه کمرنگ شده و فدراسیون هندبال باید جور عدم فعالیت آموزش و پرورش را نیز بکشد. با این وجود ما در رده‌های سنی توانستیم افتخاراتی را در سطح آسیا و جهان کسب کنیم که بسیار ارزشمند است.

نخستین داور بین‌المللی هندبال ایران ضمن اشاره به موفقیت‌های هندبال کشور در دو سال گذشته خاطرنشان کرد: علیرضا پاکدل خودش از جنس هندبال است. او توانست این رشته را مدیریت کرده و با ایجاد هماهنگی در زیرمجموعه‌های فدراسیون به این موفقیت‌ها دست پیدا کند. البته سهم هیات‌ها و باشگاه‌ها نباید فراموش شود. شهرستان‌های ما هم در پیشرفت هندبال ایران تاثیر بسیاری داشتند. موقعیت هندبال کشور در حال حاضر، موقعیت بسیار مناسبی بوده و توجه مسئولان کشوری را به خود جلب کرده است. ان‌شاءالله این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

پیشکسوت هندبال ایران در پایان با تاکید بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از فدراسیون هندبال، گفت: ارگان‌هایی که بالاتر از هیات‌ها و فدراسیون هستند باید کمک کنند تا فدراسیون هندبال از نظر مالی مشکلی نداشته باشد. این موضوع را باید وزارت ورزش و جوانان یا مجلس پیگیری کند. یکی از مشکلات ما کمبود سالن‌های اختصاصی در شهرستان‌ها است که البته در سال‌های اخیر این موضوع به صورت جدی از سوی فدراسیون در حال پیگیری بوده و امیدوارم دیگر مسئولان نیز یاری کنند تا این مشکلات برطرف شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه