اخبار داغ

واکنش شدید استکی به برکناری یک‌طرفه؛

کودتای بدون خونریزی در بوکس؛ سرمربی ۷۰ساله با قلب باز برگشت!

کودتای بدون خونریزی در بوکس؛ سرمربی ۷۰ساله با قلب باز برگشت!
تصمیم عجیب و یک‌طرفه شورای فنی فدراسیون بوکس برای تعیین سرمربی تیم ملی بوکس، واکنش سرمربی برکنار شده تیم ملی را هم به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ روز گذشته طی جلسه شورای فنی فدراسیون بوکس، اعضای این شورا بدون حتی یک رأی مخالف تصمیم به تعیین سرمربی جدید تیم ملی گرفتند تا حسین نهرودی، پیشکسوت ۷۰ ساله بوکس کشورمان بدون بحث و جدل خاصی به عنوان جانشین علی‌رضا استکی بر نیمکت تیم ملی قرار بگیرد.

در حالی نهرودی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد که در چند دور مختلف سرمربی تیم ملی بوده و به نتایج مناسبی هم نرسیده. از سوی دیگر تیم ملی بوکس ایران در سال آینده، مسابقات قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش خواهد داشت که با کسب نخستین مدال جهانی، انتظارها از این رشته رزمی بسیار بالاست.

نکته جالب؛ غیبت علیرضا استکی و رضا مهدی‌پور؛ سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان در سالن هتل ارم بود. شورای فنی بدون شنیدن صحبت‌های استکی و تنها برای رسمیت بخشیدن به رای‌گیری، نام استکی را کنار نهرودی روی تخته نوشت و در انتخابی حیرت‌انگیز بدون حتی یک رای مخالف، نهرودی را برگزید تا تصمیم عجیبی گرفته شود.

پرونده حضور ۴ ساله استکی در تیم ملی بعد از کسب نخستین مدال در مسابقات جهانی پس از ۸۶ سال، حضور ۲ نماینده در فینال مسابقات قهرمانی آسیا پس از ۹ سال و کسب ۲ سهمیه المپیک بسته شد و نهرودی بعد از ۱۱ سال به تیم ملی بازگشت. نهرودی در شرایطی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته که سال گذشته عمل جراحی قلب باز انجام داده است!

همین مسئله حالا باعث شده تا بسیاری از منتقدان و کارشناسان رشته بوکس، کودتا علیه استکی و برکناری یک‌طرفه وی حتی بدون یک مخالف را ناشی از تصمیم سرمربی سابق تیم ملی برای حمایت از رئیس پیشین این فدراسیون در جریان انتخابات ابتدای سال جاری بدانند و این تصمیم را فقط فنی تلقی نکنند.

از همین رو علی‌رضا استکی در گفت‌وگو با رادیو ایران، اظهار داشت: روح‌الله حسینی فکر می‌کند عالم و آدم دشمنش هستند. او ۲ بار در انتخابات به حسین ثوری باخت و این بار هم خیلی عجولانه به عنوان سرپرست قرارش دادند. من ۲ ماه پیش و بعد از قهرمانی آسیا قصد کناره‌گیری داشتم اما منتظر ماندم ببینم خودش من را برمی‌دارد یا مثل سال ۲۰۱۴ با یک لشکر می‌آید که حریف یک آدم‌ شود!

سرمربی سابق تیم ملی بوکس عنوان داشت: شورای فنی توسط حسینی چیده شده بود؛ همه علیه من مصاحبه کرده بودند و همه دنبال تعویض مربی بودند. با نهرودی به عنوان ورزشکار و دستیار کار کرده بودم ولی اگر به جای او بودم؛ قبول نمی‌کردم. این همه جوان شایسته مثل همایون امیری، مظاهری و اکبر احدی بودند و می‌شد از آن‌ها بهره گرفت.

استکی درباره اظهارات احسان روزبهانی هم گفت: او بعد از جدایی دیگر به تیم ملی احترام نگذاشت و الگوی خیلی از جوان‌ها بود که نتوانست خودش را به عنوان یک الگو ثابت کند. روزبهانی با کمال بی‌احترامی با یک شبکه ضدانقلاب علیه من، بچه من و مدال دانیال شه‌بخش صحبت کرده که این‌ها در شأن یک قهرمان نیست. من حتی کمکش کردم که مدال المپیک بگیرد ولی متأسفانه او نتوانست.

به گزارش دانا؛ به‌نظر می‌رسد تصمیم وزارت ورزش و جوانان بر سرپرستی حسینی در فدراسیون بوکس اکنون چالش‌ها و حاشیه‌هایی را به‌وجود آورده است و کار به جایی رسیده که بسیاری از پیشکسوتان این رشته هم دل خوشی از تصمیم شورای فنی نداشته باشند و فدراسیون را در آستانه نوعی اضمحلال ببینند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه