اخبار داغ

برنامه‌های مفصل فدراسیون شمشیربازی برای مسابقات

چکاچک شمشیرها؛ از لیگ تا رنکینگ کشوری

چکاچک شمشیرها؛ از لیگ تا رنکینگ کشوری
فدراسیون شمشیربازی در دوران جدید خود برنامه های مفصلی برای رقابتهای شمشیربازی داخلی در نظر گرفته تا این مسابقات با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ فدراسیون شمشیربازی در دوره جدید خود قصد دارد رقابتهای داخلی از لیگ برتر تا رنکینگ کشوری را با پویایی و برنامه ریزی بهتری احیا و برگزار کند.

لیگ برتر شمشیربازی کشور در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود. این مسابقات در نیمه دوم بهمن و اسفندماه برگزار شده و تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشور در مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

فدراسیون ششمیربازی اما برنامه جدیدی برای برگراری لیگ برتر از فصل آینده دارد. از سال آینده بازی‌های لیگ برتر شمشیربازی را از مهرماه شروع خواهد تا مسابقات به روزهای آخر سال منتهی نشود؛ بلکه در بازه زمانی مناسب برگزار شده و تیم‌ها و بازیکنان با استرس کمتری روی مسابقات متمرکز شوند.

همچنین از سال آینده، لیگ‌های رده‌های پایه را در نیمه اول سال برگزار می‌شود. فدراسیون شمشیربازی توجه ویژه‌ای به رده‌های پایه دارد زیرا این بازیکنان آینده‌سازان رشته شمشیربازی هستند.

فدراسیون برنامه‌ریزی منسجم و منظمی برای برگزاری مسابقات در رده‌های مختلف به‌خصوص در لیگ برتر انجام داده‌ و قصد دارد این مسابقات را با شکل و شمایلی جدید و جذاب و منظم برگزار کند. به ویژه اینکه لیگ محل بروز استعدادهای پیدا و پنهان و زمینه‌ای برای رشد و پیشرفت رشته شمشیربازی و در نهایت تیم ملی محسوب می شود.

 

احیای مسابقات رنکینگ کشوری

رقابت های رنکینگ کشوری مهمترین رویداد داخلی در هر رشته به منظور تعیین شرایط ورزشکاران و رده بندی میان آنها به حساب می آید. این رویداد اما طی سال های اخیر در شمشیربازی برگزار نشد و همین مسئله وضعیت نابسامان شمشیربازان را از در این زمینه موجب شده است.

بر همین اساس فدراسیون شمشیربازی در نظر دارد تا برای نخستین بار رقابت های رنکینگ کشوری در هر اسلحه سابر، فلوره و اپه را برگزار کند. این رقابت ابتدا در بخش مردان برگزار می شود سپس در بخش بانوان هم پیگیری خواهد شد.

برگزاری رقابت های رنکینگ کشور از دو سه هفته آینده و در اسلحه اپه آغاز می شود سپس برنامه زمان بندی آن برای دو اسلحه دیگر هم نهایی می شود.

فدراسیون شمشیربازی قصد دارد از ورزشکاران این رشته در سراسر کشور برای برگزاری رقابت های رنکینگ کشوری استفاده کند تا به ارزیابی دقیقی از شرایط آنها و وضعیت شان نسبت به یکدیگر دست یابد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه