اخبار داغ

مردان از این هفته به استادیوم می آیند؛ زنان بعد از آماده شدن زیرساخت

قنبرزاده: از تخلفات مدارس فوتبال مشهد اطلاعی ندارم؛ ذهن مردم را مشوش نکنید!

قنبرزاده: از تخلفات مدارس فوتبال مشهد اطلاعی ندارم؛ ذهن مردم را مشوش نکنید!
نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: پرونده تخلفات مدارس فوتبال مشهد با توجه به اینکه ذهن مردم را مشوش می‌کند، نباید دامن زده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور قنبرزاده نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در حاشیه قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی درباره حضور تماشاگران در استادیوم‌ها اظهار داشت: بر بنا بر دستور ریاست فدراسیون فوتبال، کارگروه فرهنگی وساماندهی هواداران با توجه به حضور تماشاگران تشکیل شد، همه باشگاه‌ها و مردم از ما مطالبه داشتند که بازی‌ها با توجه به شرایط موجود با تماشاگر برگزار شود. جذابیت فوتبال با تماشاگر است و اگر هواداران نباشد فوتبال جذابیتی ندارد.

قنبرزاده افزود: با تمهیدات دستگاه‌های زیربط مقرر شد که بازی‌های لیگ از این هفته با حضور تماشاگران برگزار شود و جلسات متعددی در کارگروه فرهنگی و ساماندهی هواداران تشکیل شده تا حضور هواداران با شرایط مناسبی همراه باشد، استادیوم ها باید از نظر مسائل رفاهی استاندارادهای لازم را داشته باشند و ورزشگاه‌ها و باشگاه‌هایی که این استانداردها را دارند بازی‌هایشان با تماشاگر برگزار می‌شود.

وی درباره ظرفیت حضور تماشاگران هم تصریح کرد: ظرفیت حضور هواداران به وضعیت باشگاه‌ها برمی گردد. به عنوان مثال بازی استقلال و ملوان در استادیوم آزادی با ظرفیت ۳۰ درصد برگزار می‌شود، چون طبقه دوم و چند جایگاه پایین در دست بازسازی است و نزدیک به ۳۰ هزار نفر بازی برگزار می‌شود.

قنبرزاده خاطرنشان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا تاکید دارند که زیرساخت‌ها آماده باشد و برای حضور بانوان باید زیرساخت‌هایی که با فرهنگ عمومی ما همخوانی داشته باشد، باید مهیا باشد. به همین خاطر بازی‌های لیگ فعلا با حضور آقایان برگزار می‌شود و امیدواریم به سمتی برویم که بانوان نیز حضور داشته باشند.

نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال درباره محکومیت استقلال در کمیته تعیین وضعیت درباره بدهی ۲۶ میلیاردی به سازمان لیگ، خاطرنشان کرد: این مسائل حقوقی است و نمی‌خواهم زیاد صحبت کنم. با حضور فتح‌الله‌زاده در استقلال، وی نهایت همکاری با فدراسیون و سازمان لیگ را داشته. در مدیریت قبلی استقلال قراردادی با سازمان لیگ امضا می‌شود و ۸۰ درصد این بدهی مربوط به باشگاه‌ها است.

قنبرزاده ادامه داد: کمیته تعیین وضعیت که در این باره صلاحیت دارد، رایی را صادر کرده و ابلاغ شده است و سیکل حقوقی و قانونی را طی می‌کند. تلاش می‌شود تعامل شود و استقلال این بدهی را که بخش عمده آن متعلق به باشگاه‌ها هست را پرداخت کند.

نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال درباره اینکه معمولا نائب رئیس دوم به عنوان رئیس سازمان لیگ فعالیت می‌کند اما با حضور شما این اتفاق تاکنون نیفتاده، خاطرنشان کرد: مبنای ما اساسنامه است. اساسنامه فدراسیون می‌گوید نائب رئیس دوم، رئیس کمیته مسابقات است و در ادامه این بند آمده که که نائب رئیس دوم و رئیس کمیته مسابقات می‌تواند رئیس سازمان لیگ هم باشد، یعنی هم می‌تواند باشد و هم می‌تواند نباشد. با این حال راهبری، سازماندهی و برنامه‌ریزی سازمان لیگ با نائب رئیس دوم است و به همین دلیل ترجیح داده شده محمدرضا کشوری‌فرد که از قبل به عنوان سرپرست سازمان لیگ منصوب شده، به کارش ادامه بدهد و سیستم از وی راضی است.

قنبرزاده تاکید کرد: جلساتی را در سازمان لیگ با عنوان شورای مدیران داریم  و همه مسائل رصد می‌شود و همفکری می‌شود. نمونه آن ستاد سازماندهی فرهنگی و هواداران است. مشکل خاصی نیست و ترجیح من این است که همین طور باشد و منطبق بر قانون هم هست.

وی در ادامه درباره تخلفات اخلاقی صورت گرفته در یکی از مدارس فوتبال مشهد هم گفت: در این باره اطلاعی ندارم و گزارشی به هئیت رئیسه نیامده. این موضوع به کمیته اخلاق بر می‌گردد که با توجه به مستندات بررسی شود، متولی بررسی کمیته اخلاق است.

قنبرزاده اظهار داشت: این موضوع مهمی است اما با توجه به اینکه ذهن مردم را مشوش می‌کند، نباید دامن زده شود و اجازه داده شود در کمیته اخلاق و دادستانی بررسی شود و آنها نتیجه را اعلام کنند. اطلاعات زیادی نداریم و نمی‌توانیم بر اساس یک توئیت اظهار ونظر کنیم.

نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال درباره مجازات در نظرگرفته شده برای متخلفان این پرونده هم افزود: مجازات را کمیته اخلاق را مشخص می‌کند و در صورت اثبات تخلف به نهادهای قضایی ارجاع داده می‌شود. کمیته اخلاق شامل ۵ قاضی برجسته کشور هستند و بر اساس تخلف رای را صادر می‌کنند.

قنبرزاده درباره آخرین خبر درباره معرفی سرمربی تیم امید و بزرگسالان هم اظهار داشت: ریاست فدراسیون گزینه‌ها و روزمه‌شان را به هئیت رئیسه معرفی می‌کند تا هئیت رئیسه اعلام نظر کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه