دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست خبری مطرح کرد؛
ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی در نمایشگاه شهر خانواده
امامی از گشایش نمایشگاه شهر خانواده با تاکید بر سبک زندگی نسل آینده ایران از ۶ تا ۱۲ بهمن در تهران با مشارکت صندوق اعتباری هنر خبر داد.
به گزارش راه دانا، نشست خبری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران (شهر خانواده) عصر امروز دوشنبه ۳ بهمن با حضور سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و جمعی از مسئولان کارگروه مد و لباس و برگزارکنندگان این نمایشگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
مجید امامی عصر دوشنبه در این نشست خبری با اشاره به سیاست گذاری شورای فرهنگ عمومی و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با توجه و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی با تاکید بر محور خانواده و تشریح نمایشگاه شهر خانواده گفت: این نمایشگاه شبیه سازی نسبتا واقعی از چگونگی بکارگیری محصولات فرهنگی شخصیتهای ایرانی در درون خانواده است.
وی با اشاره به عرضه بیش از ۶۰ نوع محصول فرهنگی در این نمایشگاه افزود: این محصولات در حوزه های پویانمایی، اسباب بازی، عروسک، بازی رو میزی، نوشت افزار، بازی های ویدئویی، کتاب تعاملی، کتاب تصویری کودک و کتاب پی نما در زندگی واقعی فرزندان در اتاق های درون منزل و در تعامل با محله زندگی ارائه می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از اهداف نمایشگاه به معرفی برند شخصیت های بومی، ایرانی و اسلامی با بکارگیری تئاتر تعاملی، ارائه یک نمونه کاربردی از چیدمان محصولات فرهنگی در محیط های زندگی خانواده و فرزندان و ارزیابی از میزان جذابیت و کشش شخصیت های بومی، ایرانی و اسلامی برای مخاطبان نمایشگاه اشاره کرد.
به گفته وی، این نمایشگاه به نوعی شبیه سازی سبک زندگی خانواده ایرانی در درون منزل و محله زندگی شامل آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق کار و مطالعه، اتاق یادگیری و اتاق محله بازی است.
امامی گفت: این نمایشگاه به صورت تئاتر تعاملی اجرا می شود که گروه نمایش تعاملی با پذیرش مخاطبان نمایشگاه به صورت خانوادگی با بکارگیری محصولات فرهنگی شخصیت محور، ظرفیت ها و مزیت های شخصیت ها و عناصر را معرفی و ترویج می کند.
وی افزود: شهر خانواده نمایش دستاوردها و ظرفیت های فرهنگی و شخصیت پردازی ایرانی اسلامی است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین گفت: گله همیشگی مردم عدم دسترسی به پوشاک سالم، زیبا و عفیفانه بوده است که با کمک مصلی تهران امید است بتوانیم نمایشگاه دائمی و در مقاطع یک یا دو ماهه و یا با فاصله از هم، این ظرفیت برای دسترسی مردم به پوشاک و کالای حجاب با محوریت تولید کنندگان کوچک فراهم شود.
وی به این نکته هم اشاره کرد که صندوق اعتباری هنر به عنوان تنها صندوق تخصصی سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر حامی اصلی مالی و مشارکت کننده مادی و معنوی این نمایشگاه است که به مانند همیشه حضوری فعال و دائمی و همراه در فعالیت ها و نمایشگاه های فرهنگ، هنری دارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در عین حال به برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در بهار سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: با توجه به کثرت جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهمن ماه و ایام مبارک دهه فجر انقلاب
اسلامی افزود: با توجه به این کثرت و برگزاری نمایشگاه ملی شهر خانواده که خود نمودی از نمایش و معرفی مد و لباس و حجاب و عفاف است، دیگر ظرفیتی برای برگزاری جشنواره مد و لباس در این ایام باقی نمانده و از مهر ماه امسال شورای سیاست گذاری در جلسه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی هنری در بهار سال آینده موافقت کرد.
وی افزود: آیین نامه های جشنواره مد و لباس فجر متحول و مصوب شده و در آن صنایع پوشاک و توان تحول آفرینی و ارائه مد به خانواده ها افزایش یافته است.
امامی از سفر اخیر خود به کشور تونس هم خبر داد و گفت: یکی از مهمانان خاص دوازدهمین دوره جشنواره مد و لباس از هنرمندان و طراحان این کشورخواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: مضامین اساسی جشنواره دوازدهم تا آخر بهمن امسال اعلام می شود.
امامی این را هم اضافه کرد که پیگیری های خوبی در دولت انجام شده تا بن های تخصیصی به کارمندان تهران و کارکنان ستادی دولت برای نمایشگاه شهر خانواده باشد. ظاهرا قرار است تسهیلات خرید از فروشگاه های بزرگ مانند شهروند و رفاه در پایان سال از طریق شبکه بانکی کشور برای کل مایحتاج خانواده اختصاص داده شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به عرضه محصولات حوزه مد و لباس در مصلی تهران هم اشاره کرد و اظهار داشت: نحوه قیمت گذاری غرفه ها از طرف مصلی به نحوی است که بهانه ای برای کاهش قیمت نماند و ۱۵ درصد حاقل تخفیف بوده و تا ۳۰ درصد هم قابل افزایش است.
امامی در عین حال تاکید کرد: تسهیلات اقتصادی دولت وظیفه جدی آن است که از طریق صندوق اعتباری هنر وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود. کسر معینی از صندوق نوآوری و شکوفایی باید به حوزه صنایع فرهنگی و هنری اختصاص یابد و چون اصحاب فرهنگ و هنر و حجاب نمی توانند کارهای خود را به مرحله سرمایه پذیری برساند از این تسهیلات میلیاردی محروم مانده اند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین از پیگیری و پیشنهادات لازم برای تعیین روزی به عنوان روز لباس و فرهنگ و اقوام ایرانی در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت به زودی این مهم در جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی تصویب و نهایی می شود.
سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد نیز در ادامه گفت: اقدامات این مجموعه برای پرداختن به استارت آپ های حوزه سبک زندگی خلاق می توان اشاره کرد.
در ادامه سجاد لطفی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: نمایشگاه ملی شهر خانواده در راستا و با شعار تامین کالای فرهنگی خانواده است که با عرضه مستقیم از یازدهم بهمن تا پایان سال از ساعت ۱۳ تا ۲۰ برگزار می شود.
وی افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا پوشاک سالم، عفیفانه و ارزان را در این نمایشگاه داشته باشیم. کالاها حداقل با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار ارائه می شود. البته نمایشگاه های استانی نیز با همکاری کارگروه های استانی نیز برگزار می شود. شاید عمده محصولات برای خانم ها باشد اما اقلامی برای آقایان، کودکان و نوجوانان نیز ارائه خواهد شد.
لطفی ادامه داد: نظارت و شناسه شیما در این نمایشگاه در نظر گرفته شده و امکان ثبت نام برای غرفه دارانی که علاقه مند به ارائه محصول باکیفیت هستند فراهم است همچنین ما هم تسهیلاتی در قالب بن های خرید برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته ایم.
در پایان مهدی صفی آبادی هنرمند مجری شهر خانواده گفت: نمایشگاه شهر خانواده چیدمانی متفاوت دارد و به نوعی شبیه سازی سبک زندگی خانواده ایرانی در منزل است که با حضور خانواده ها و همراهی با چالش های مدنظر با محصولات و کاراکترها آشنا می شوند.
وی افزد: تئاتر تعاملی در این نمایشگاه خانواده ها را با کاراکترها آشنا می کند و سپس محصولات از اسباب بازی گرفته تا محصولات آشپزخانه به آنها ارائه می شود.
ارسال دیدگاه