اخبار داغ

دبیر جشنواره فیلم فجر در نشست خبری مطرح کرد؛

۶ فیلم اواسط جشنواره به جدول اکران می رسند/ انصرافی ها هم داوری می شوند

۶ فیلم اواسط جشنواره به جدول اکران می رسند/ انصرافی ها هم داوری می شوند
نشست خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در سینما ملت برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛نشست خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور مجتبی امینی دبیر جشنواره، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی و اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.


در ابتدای این نشست مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره با ادای احترام به همکاران رسانه‌ای که سال گذشته از میان ما رفته اند، یاد آن ها را گرامی داشت و افزود: امسال در روزهایی از جشنواره ۳فیلم و در روزهایی با اکران ۲فیلم مواجه ایم که از ساعت ۱۳ و یا ۱۶ این فیلم ها در پردیس سینمایی ملت و برج میلاد اکران خواهند شد.


در ادامه از پوستر جشنواره در بخش بین الملل با طرحی از آقای مغروری رونمایی شد.


مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اظهار همدردی با حادثه دیدگان زلزله مردم خوی افزود: خدا را شاکریم که شرایط برگزاری این جشنواره مهیا شد و انشاءالله در دوازدهم بهمن ماه جشن سینمای ایران برگزار خواهد شد.


امینی ادامه داد: در چند ماه گذشته به دلیل مشکلات و التهاباتی که کشور درگیر آن بود، روند تولید آثار سینمایی با قدرت تاخیر شروع شد و عوامل تولید فیلم ها با مشکلاتی مواجه بودند اما با همه این شرایط با بسته سینمایی خوبی روبه‌رو بودیم که به دبیرخانه رسیده بود. امسال مخاطبین سینما دوست با گرافیک ویژه‌ای از فیلم ها مواجه خواهند شد؛ فیلم هایی با لوکیشن های مختلف و تنوع اقلیمی و ژانرهای مختلفی که به نظر می‌رسد مخاطب را راضی نگه دارد و قطعاً با اکران خوبی در سال آینده روبرو هستیم و نوید کارهای خوبی را در جشنواره خواهیم داشت.


دبیر ۴۱امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ادامه داد: همه این فیلم های خوب نشان دهنده روح جدیدی در حوزه سینما که بیان می کند سینما مسیر خودش را به خوبی پیدا کرده است. ما امسال حدود ۳۰ فیلم خوب داشته و باید از آنها آثاری را به بخش رقابتی و سودای سیمرغ وارد می‌کردیم که جشنواره پویایی داشته باشیم که در نهایت به ۲۴ فیلم رسیدیم، البته امیدوارم کار آقای جعفری جوزانی نیز در زمان ایام جشنواره آماده اکران شود.


دبیر جشنواره با اشاره به اینکه از امروز ساعت ۱۰ صبح فروش بلیت های بخش مردمی آغاز شده، افزود: از ۱۷ بهمن ماه اکران های استانی آغاز خواهند شد و دو روز قبل از این اکران ها، فروش بلیت های مردمی در کشور شروع می شود. 


مجتبی امینی دبیر ۴۱ امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با ذکر این نکته که اتفاقات خوبی در بخش بین الملل افتاده، گفت: ۵۷۸ فیلم متقاضی حضور در این بخش بودند و از این تعداد ۲۶ فیلم از ۲۵ کشور به بخش نهایی و اکران انتخاب شده اند. 


امینی ادامه داد: ما امسال از ۲۸ کشور میهمان خارجی داریم که علاوه بر اکران فیلم ها در بخش بازار فیلم جشنواره نیز حضور دارند. 


دبیر جشنواره در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم اطلاع رسانی به موقع اخبار جشنواره تا معرفی هیات انتخاب و حتی معرفی فیلم ها گفت: بر اساس شرایط خاصی که کشور در چند ماه گذشته با آن مواجه شده طبیعی است که ما سعی کردیم با برنامه‌ریزی‌های خود با شرایط آرام‌تری پذیرای بخش بین‌الملل و ملی باشیم و امیدواریم رسانه‌ها نیز به ما حق دهند تا جشنواره با نشاط و انرژی خاص خودش به موقع برگزار شود؛ به دلیل اینکه خط تولید آثار سینمایی به کندی پیش رفت، ما نیز این موضوع را درک کردیم تا همه این پروژه ها به موقع به جشنواره برسند تا زحمات دوستان به خوبی دیده شود و به همین دلیل حدود شش فیلم از اواسط جشنواره به جدول اکران اضافه خواهند شد و همین باعث خواهد شد تا احتمالا امسال نیز سیمرغ مردمی جشنواره را نداشته باشیم.


امینی در ادامه افزود: جشنواره باید با سبک زندگی ایرانی اسلامی ما همراه باشد و نباید با الگو و فرهنگ کشور ها و جشنواره های خارجی جلو برویم؛ ما باید هنر والای خود را بر اساس فرهنگ غنی و اصیل خودمان پیش ببریم و دلیلی ندارد که ما نیز به روال جشنواره های خارجی فرش قرمز داشته باشیم البته که ماجرای فرش قرمز عملاً از دوره سی و ششم به بعد فراموش و حذف شده است.


دبیر جشنواره فیلم فجر در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه برخی هنرمندان فیلم ها از حضور در جشنواره به نحوی انصراف داده اند و با این شرایط آیا بازی و یا حرفه هنری آنها مورد داوری و ارزیابی قرار خواهد گرفت، جواب داد: تمام تلاش ما برای همدلی بیشتر اهالی سینماست، چون ما میهمان این عزیزان در این حوزه هستیم و صاحبخانه  اصلی خود اهالی سینما هستند و اگر حتی عزیز و هنرمند به دلایلی از حضور در جشنواره انصراف دهد، دلیلی نمی بینیم که از داوری‌ها نیز کنار برود.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه