اخبار داغ

تاکید مادورو تقویت و تحکیم همکاری‌های دو کشور

دیدار و گفتگوی امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزاری خارجه و نفت ونزوئلا

دیدار و گفتگوی امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزاری خارجه و نفت ونزوئلا
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور و و وزاری خارجه و نفت ونزوئلا دیدار و بر لزوم تقویت همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه به وقت محلی با "نیکلاس مادورو"،  رئیس جمهور ونزوئلا دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر نیکلاس مادورو به تهران و امضای سند همکاری جامع بعنوان نقطه عطف در روابط دوجانبه، اجرای سریع تفاهمات فیمابین در مسیر تقویت همکاری‌ها را امری مهم  دانست.

نیکلاس مادورو نیز  ضمن اشاره به تجربیات دو کشور در مواجهه با چالش‌های مشترک، بر لزوم تقویت و تحکیم همکاری‌ها تاکید کرد.

طرفین ضمن مرور  بر روند همکاری‌ها، تقویت و نظارت بر پروژه‌ها و شتاب بخشیدن به اجرای آنها و نیز هوشیاری در دفاع از منافع ملی خود در مقابل فشارهای خارجی را مورد تاکید قرار دادند.

طرفین همچنین از افزایش تماس‌ها و تبادل نظر میان مقامات دو کشور استقبال کردند.

در این ملاقات، مقامات عالی سیاسی و اقتصادی ونزوئلا از جمله خانم دلسی رودریگز معاون اجرائی و خانم خیمنس معاون علوم و فناوری رییس جمهور ، ویلمر کاست وزیر کشاورزی، رامون ولاسکز وزیر حمل و نقل و مسئول کمیسیون مشترک و برخی مقامات دیگر حضور داشتند.

نیکلاس مادورو در این دیدار سلام‌های گرم خود را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان ابلاغ کرد.

 

تاکید وزرای خارجه ایران و ونزوئلا بر ضرورت عملیاتی شدن توافقات فی‌مابین

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای ونزوئلایی خود ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که در دومین گام از سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین،  پس‌ از نیکاراگوا به ونزوئلا سفر کرده است، روز جمعه به وقت محلی در کاراکاس با "ایوان جیل پینتو" وزیر امور خارجه ونزوئلا  دیدار و در خصوص موضوعات مورد اهتمام دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تبریک مجدد به مناسبت انتصاب وزیر خارجه ونزوئلا، بر عزم کشورمان برای تقویت روابط با ونزوئلا در تمامی زمینه‌ها و بدون هرگونه محدودیتی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر خواست مقامات عالی دو کشور در زمینه تلاش هماهنگ و هم افزا برای بی اثر کردن تحریم‌های غیرعادلانه علیه ملت‌های دو کشور، ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات فی‌مابین را مورد تصریح قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان  از تلاش‌های منتهی به عملیاتی شدن برخی طرح‌های و پروژه‌های مورد نظر دو کشور ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به جنگ اوکراین، تحولات مرتبط با آن را نشانه‌ای از بهره برداری صرف برخی قدرت‌ها از حقوق بشر  و استفاده ابزاری از آن علیه برخی از دیگر کشورها دانست.

ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه جدید ونزوئلا نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا را دو شریک مهم در عرصه دو جانبه و بین‌المللی دانست.

وی همکاری دو کشور در چارچوب مجمع دوستان منشور را مهم ارزیابی کرد و تقویت آن را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را که اخیرا انجام شده است را موفق ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان و ایوان جیل پینتو در جریان این دیدار، تبادل هیئت‌های عالی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داده و در زمینه تمهیدات مربوط به آن نیز به گفتگو و رایزنی پرداختند.

 

ابراز تمایل وزیر نفت ونزوئلا بر همکاری‌های نزدیک با ایران در حوزه انرژی

طارق العیسامی وزیر نفت ونزوئلا در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان برای انتقال تجربیات ایران به ونزوئلا و همکاری نزدیک‌تر در حوزه نفت ابراز تمایل کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان ظهر روز جمعه به وقت محلی با طارق العیسامی معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر نفت ونزوئلا دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بر توسعه و تقویت همکاری‌ها با ونزوئلا، خصوصا اجرای تفاهمات تاکید کرد و خواستار رفع موانع و چالش‌ها و سرعت بخشیدن به روند همکاری‌ها  شد.

امیر عبداللهیان همچنین در ادامه ضمن اشاره به سفر نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزویلا به تهران در سال جاری، این سفر را نقطه عطفی در روابط فیمابین عنوان کرد.

وزیر نفت ونزوئلا ضمن اشاره به تجربیات فراوان ایران در حوزه انرژی و فنی، برای انتقال این تجربیات به ونزوئلا و همکاری نزدیک‌تر در حوزه نفت ابراز تمایل کرد و همکاری در این زمینه را موجب ارتقای جایگاه دو کشور در سطح جهان عنوان کرد.

طرفین همچنین سند راهبردی امضا شده در  سفر مادرو به تهران را به عنوان نقشه راه روابط ایران و ونزوئلا معرفی کردند و به سرعت بخشیدن اجرای تفاهمات گذشته و استفاده از فرصت ها تاکید کردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه