اخبار داغ

سیدحسن خمینی:

نمایندگان به امیدآفرینی و نقاط قوت نظام توجه داشته باشند

نمایندگان به امیدآفرینی و نقاط قوت نظام توجه داشته باشند
تولیت حرم مطهر امام (ره) گفت: نمایندگان بیش از هر کسی می توانند مشکلات مردم را لمس کنند و باید علاوه بر تلاش به امیدآفرینی و نقاط قوت نظام توجه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق نمایندگان با آرمان های امام خمینی (ره) گفت: جا دارد در این موقعیت یادی کنیم از امام بزرگوارمان که پایه گذار این بنای مستحکم بودند و شهدای عظیم الشأن که امروز آسایش و آرامش ما مرهون خون پاک آنهاست و باید یادی کنیم از نمایندگانی که در طول 44 سال در این مکان حضور یافتند و امروز در بین ما نیستند.

وی ادامه داد: استضعاف به معنای فقر نیست بلکه به معنای مشکلات و فقر ناشی از ظلم است، فقری که از اجحاف پدید می آید و این ظلم مضاعفی که در رژیم ستم‌شاهی بود و در فاصله عمیق طبقاتی و نگاه و دست حاکمان به سرزمین های دیگر، به استضعاف سیاسی و فرهنگی و معیشتی انجامید، اما انقلاب دین خود را به طبقه محرومی که آن را به وجود آورد ادا کرد و طبقه فربه در سال های نخستین انقلاب برآمده از نگاه فقرستیز انقلاب بودند، روستاییانی که به مدد توجه انقلاب رشد کردند، البته دشمنان خارجی ما بیکار نبودند و تحریم ها وضع شد و روز به روز آن را توسعه می دهند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با یادآوری اینکه مجلس متصل ترین بخش حاکمیت به مردم است، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: در نظام اسلامی همه حق دارند و شما باید مراقب حقوق آنها باشید. مجلس دروازه ارتباط حکومت با مردم و همچنین دروازه ورود مردم به حکومت است، بنابراین حق دارند از شما بیش از هر کسی مطالبه کنند و محرومان که پایه گذاران این انقلاب هستند، بیش از هر کسی حق دارند که مطالبه داشته باشند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه در آستانه چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی، گردنه های سختی را پشت سر گذاشته ایم، تصریح کرد: در این دوران دشمنی ها و نابخردی های زیادی در پیش و پس ما وجود داشت و از آنها عبور کردیم و از رهبری معظم انقلاب تشکر می کنیم که این کشتی را از خطرات به سلامت عبور دادند.

وی با یادآوری اینکه جنگ اقتصادی امروزه مهمترین مشکل کشور است، گفت: نمایندگان بیش از هر کسی می توانند مشکلات مردم را لمس کنند و باید علاوه بر همت و تلاش، به امیدآفرینی و نقاط قوت نظام توجه داشته باشند و همت و تلاش خود را روز به روز افزایش دهند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه مسئولان باید خود را در اتاق شیشه ای قرار دهند، گفت: هر چه پرده ها کنار رود و شفاف سازی شود، فساد و خیانت کمتر می شود.

وی با بیان اینکه بُعد نظارتی مجلس دومین رکن رکین این جایگاه عظیم نظام اسلامی است، گفت: همه ما سر سفره مردم هستیم، بنابراین می طلبد اتاق ها را شیشه ای کنیم. البته مجلس تلاش های بسیار خوبی برای رفع مشکلات داشته و جا دارد از آن تقدیر و تشکر کنیم؛ بخش عمده مشکلات ناشی از دشمنی هاست و از مجلسِ امید و انتظار که عصاره فضائل ملت باید باشد و هست، بیش از این انتظار داریم.

بیشتر بخوانید:

رهروان امام کسانی هستند که از محرومین و مستضعفین حمایت می‌کنند

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه