اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

کاپیتان؛ شریف، کودکانه و بی ادعا/ تشویق بچه زرنگ جشنواره

کاپیتان؛ شریف، کودکانه و بی ادعا/ تشویق بچه زرنگ جشنواره
سینمایی «کاپیتان» فیلمی است که با موضوع کودکان سرطانی و آرزوهای آنها ساخته شده است؛ فیلمی شریف، انسانی، جمع و جور و بدون ادعا که حمزه ای با استفاده از بازیگران کودک آن را ساخته و به جشنواره آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حمزه ای بازیگری در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی را علاوه بر دستیاری کارگردانی فیلم های سینمایی و تلویزیون در کارنامه دارد. او بعد از ساخت فیلم های بسیار کوتاه و تلویزیونی، فیلم سینمایی «آذر» را در سال 95 با بازی نیکی کریمی و هومن سیدی ساخت و حالا در دومین تجربه فیلم سازی خود با «کاپیتان» به جشنواره فیلم فجر آمده است.

«کاپیتان» با سرمایه گذاری فارابی ساخته شده و ماجرای این فیلم در بخش کودکان بیمارستان اطفال می گذرد؛ پسر بچه ای به نام عیسى که رؤیاى فوتبالیست شدن دارند، قصد دارد قبل از آخرین عمل سنگین بیماری دیگر، دور از چشم پزشکان و پرستاران به رویای خود دست یابد؛ پژمان بازغی و پانته آ پناهی ها از جمله بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «کاپیتان» فیلمی است که با موضوع کودکان سرطانی و آرزوهای آنها ساخته شده است؛ فیلمی شریف، انسانی، جمع و جور و بدون ادعا که حمزه ای با استفاده از بازیگران کودک آن را ساخته و به جشنواره آورده است؛ بازی گرفتن از کودکان در سینما سختی بسیاری دارد و بدون اغراق حمزه ای از پس این کار برآمده است. گروه بازیگران کودک فیلم سینمایی «کاپیتان» از عیسی گرفته تا یاران همراه او، از دختری که بعدتر به این گروه اضافه می شود تا آن پسر بچه آبادانی که با حضور خود شیرینی این فیلم را دوچندان می کند، همه در خدمت قصه این فیلم نقش آفرینی کرده اند.

معمولا در فیلم هایی با این موضوع، بیشتر بر روی درد و رنجی که کودکان سرطانی با آن مواجه اند، زوم می شود اما حمزه ای با گذر از این موضوع و بخش رئیالیستی این ماجرا، کودکانی را به تصویر کشیده که در دنیای پاک و معصوم کودکی خود، بیشتر به فکر همدیگر هستند و مراقب اند تا در این بیمارستان به کسی بد نگذرد و حسابی هوای همدیگر را دارند تا جایی که حاظراند برای برآورده شدن آرزوی دوست خود هر کاری بکنند.

فیلم «کاپیتان» در کارنامه هنری حمزه ای یک گام به جلو به شمار می آید و می شود براحتی نتیجه تجربه این سال های او در عالم سینما را دید؛ سینمای کودک و نوجوان یکی از مهمترین حوزه های پولساز، مهم و شریف سینماست که دیدن تجربه های موفق این حوزه در جشنواره می تواند اندک امید به این حوزه را همچنان زنده نگه دارد.

 بچه زرنگ جشنواره

علاوه بر فیلم سینمایی «کاپیتان» که با موضوع کودک و نوجوان راهی جشنواره 41 فجر شده است، خالق انیمیشن های «فیلشاه» و «شاهزاده روم» این بار با قصه ای دیگر، انیمیشنی راهی جشنواره کرده که بدون شک یکی از آثار پرفروش اکران خواهد بود.

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» با دوبله ای که سعی کرده از لهجه های مختلف ایران زمین استفاده کند و همین باعث شده تا شیرینی تماشای این کار را چند برابر کند، در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد تشویق منتقدین و اصحاب رسانه قرار گرفت.

حامد جعفری به عنوان تهیه کننده و محمدجواد جنتی و بهنود نکویی کارگردانان این پروژه سینمایی بودند که با سرمایه گذاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت انیمیشن سازی پویا با بودجه یک میلیون دلاری ساخته شده است.

«بچه زرنگ» علاوه بر توجه به محیط زیست، دنیای حیوانات، اهمیت خانواده و رگه های مذهبی و دینی، محور اصلی کار خود را بر پایه یک ابرقهرمان پایه گذاری کرده است و تولیدکنندگان این انیمیشن بر اساس موفقیت های آثار قبلی این کار را با دو ورژن برای انتشار درکشورهای مسلمان و غیر مسلمان تولید کرده اند.

علی هدایت فر

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه