اخبار داغ

راه‌اندازی سرویس Google Bard پاسخ محکم گوگل به ChatGPT

راه‌اندازی سرویس Google Bard پاسخ محکم گوگل به ChatGPT
گوگل قول داده است که سرویس آزمایشی هوش مصنوعی مکالمه خود را که توسط LaMDA پشتیبانی می‌شود، در هفته‌های آینده به‌طور گسترده‌تر در دسترس قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گوگل اکنون در حال آزمایش آخرین دستاورد خود در زمینه هوش مصنوعی است که نام آنرا  Google Bard قرار داده است. این رفتار مدیران گوگل گویا پاسخ محکمی به پروژه جدید ChatGPT-OpenAI است. ما همچنین اولین نگاه خود را به ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در جستجوی گوگل معطوف داشته ایم.

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل، از عرضه نرم افزار Google Bard به مجموعه ای از "تست کنندگان مورد اعتماد" خبر داد و با چند مثال نشان داد که این نسخه آزمایشی اولیه چگونه به نظر می رسد.

هر چند از ابتدا نیز مشخص بود که این اتفاق می‌افتد و ساندار پیچای نیز در آخرین تماس گوگل به آن اشاره کرده بود.

 

ویژگی‌های هوش مصنوعی گوگل در جستجو چگونه خواهد بود

بیایید ابتدا با آنچه که هوش مصنوعی به سبک ChatGPT در جستجوی گوگل به نظر می رسد شروع کنیم، زیرا این همان چیزی است که همه منتظر دیدن آن بودند.

نمایی از گوگل بارد در موبایل

در این اسکرین شات گوگل می‌توان دریافت که چگونه جستجوگر Google از هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به سؤالات طولانی با یک پاسخ طولانی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کند.

مدیرعامل گوگل پیرامون گوگل بارد نوشت: به زودی، ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در «جستجو» خواهید دید که اطلاعات پیچیده و دیدگاه‌های متعدد را در قالب‌های قابل هضم جداسازی می‌کند، بنابراین می‌توانید به سرعت تصویر بزرگ را درک کنید و از وب بیشتر بیاموزید.

واضح است که Google Bard جدا از جستجوی گوگل است. اسکرین شات بالا ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان می دهد که به زودی در جستجوی گوگل عرضه خواهند شد.

و اما گوگل بارد چگونه به نظر می آید؟

در اینجا یک اسکرین شات دیگر از Google قرار دارد که نشان می دهد Bard، سرویس مستقل آن به سبک ChatGPT، چگونه ممکن است به یک سوال پاسخ دهد.

نمایی از شکل گوگل بارد

چه اکتشافات جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز وب را می توانم به کودک ۹ ساله خود بگویم؟

در این مورد، بارد اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را برای یک کودک ۹ ساله به بیانی آسان و روان توضیح می دهد.

 

Google Bard چیست؟

گوگل توضیح می دهد که Bard یک سرویس هوش مصنوعی محاوره ای آزمایشی است که توسط LaMDA (مدل زبانی برای برنامه های گفتگو) پشتیبانی می شود.

LaMDA دو سال پیش، در سخنرانی اصلی Google I/O 2021، به‌عنوان نسل بعدی زبان و قابلیت‌های مکالمه گوگل معرفی شد و اکنون برای ایجاد این پاسخ ها برای کاربران استفاده می شود.

به گفته گوگل، Bard از نسخه سبک وزن LaMDA استفاده می کند که به قدرت محاسباتی بسیار کمتری نیاز دارد و گوگل نیز در ادامه آورده است که این مورد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کاربران بیشتری را مقیاس کنند و در عین حال بازخورد بیشتری را نیز دریافت کنند.

مدیرعامل گوگل همچنین در مطلبی دیگر عنوان کرده است که گوگل بارد به دنبال ترکیب وسعت دانش جهان با قدرت، هوش و خلاقیت مدل‌های بزرگ زبان ما است.

وی همچنین در توضیحی کامل‌تر نوشته است: سرویس بارد از اطلاعات وب استفاده می کند تا پاسخ های تازه و باکیفیت ارائه دهد؛ بارد همچنین می تواند خروجی خلاقیت و سکوی پرتاب کنجکاوی باشد و به شما کمک کند تا هرگاه اراده می‌کنید بتواند سوالاتی همچون اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را برای یک کودک ۹ ساله براحتی توضیح دهید و یا مثلا درباره بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال بیشتر بدانید و سپس تمرین کنید، تا مهارت های خود را بسازید.

اینکه چگونه گوگل ممکن است با ذکر منبع و استناد به ویژه در جستجو کار کند، موضوع جالبی است. گوگل سال‌هاست که از هوش مصنوعی برای نوشتن پانل‌های دانش استفاده می‌کند، به همین دلیل است که گوگل همیشه اسنادی را برای برخی از پانل‌های دانش نشان نمی‌دهد.

دیدن اینکه چگونه شرکت‌های جستجو و هوش مصنوعی پاسخ‌های پرسش و پاسخ انسان‌مانند را اضافه می‌کنند، شگفت‌انگیز است. با Bard، به نظر می‌رسد که گوگل تا کنون رویکردی مشابه ChatGPT در پیش گرفته است، اما هنوز برای قضاوت زود است و البته انتظار می‌رود که تجربه کاربر و رابط‌ها به سرعت تکامل پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

سرویس ChatGPT در گوگل چگونه کار می کند؟
 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه