اخبار داغ

در نشست خبری «هایپاور» مطرح شد؛

این فیلم را به همه عزیزان پدافند هوایی تقدیم می کنیم/ شبیه فیلم منصور نیستیم

این فیلم را به همه عزیزان پدافند هوایی تقدیم می کنیم/ شبیه فیلم منصور نیستیم
نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «هایپاور» امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «هایپاور» امروز چهارشنبه ۱۹ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

در نشست خبری فیلم سینمایی «هایپار»، هادی محمدپور (کارگردان)، اباذر جوکار و مهدی عظیمی (تهیه‌کنندگان)، امیر شایان‌مهر (نویسنده)، عارف نامور (تصویربردار)، سعید خیلی (مدیر جلوه‌های ویژه بصری)، محمدرضا مرتضایی (صدابردار)، اتابک نادری، فرزاد حسنی و مجید پتکی از جمله بازیگران این فیلم هستند که در این نشست حضور داشتند.

هادی محمدپور کارگردان این اثر گفت: نوزدهم بهمن سالروز نیروی هوایی است و این روز را به نیروی هوایی و پدافند هوایی تبریک می گوییم و این فیلم و رویداد رسانه ای را به این عزیزان تقدیم می کنیم.
تهیه کننده این فیلم‌ درباره پرداختن به یک قهرمان در هایپاور گفت: قهرمان فیلم یکی از برجسته ترین فاکتورهای است که در سینما با مخاطب ارتباط برقرار کند و حالش را خوب کند و قهرمان یکی از ضروریت های سینماست در دفاع مقدس و هشت سال دفاع قهرمانان بسیاری دارد که خیلی هایشان شناخته نشده اند. شناختن این قهرمانان برای جوانان مهم و ضروری است.
کارگردان فیلم «هایپاور» بیان کرد: معتقد هستم که اگر اهل رسانه و پوشش خبری خبرنگاران نباشد، هیچ فیلمی به نتیجه نخواهد رسید. من به عنوان برادر شما از شما خواهش می‌کنم، اگر ارزش قائل هستید برای مردم شهرم (خوی) در فضای مجازی پست و یا مطلب جمع‌آوری کمک‌های مردمی را منتشر کنید.
وی افزود: درست است که درباره شهید ستاری فیلم ساخته شده بود اما ما سعی کردیم از بُعد دیگری فیلم را بسازیم. ساخت «هایپاور» برای ما بسیار دشوار بود. در کنار سختی‌های مشکلات فنی، همواره من باید به فضای هنری فیلم هم اهمیت می‌دادم‌.
امیر شایان‌مهر نویسنده فیلم در ادامه ذکر کرد: کارگردان فیلم به من ایده‌ای را پیشنهاد داد و من هم استقبال کردم‌. فیلم  «هایپاور» در ژانر بیوگرافی نیست بلکه ما کاراکتر به نام امانی خلق کردیم و به شهید ستاری اشاره کردیم.
امیرحسین شایان مهر نویسنده بیان داشت: ما یک شخصیتی را انتخاب کرده که تاریخ به آن اشاره ای کردیم به خاطر همین شخصیت امانی خلق شد و توانستی با آن در روایت فیلم به تاریخ وفادار باشیم.
من بعضی وقت ها کار سفارشی می گیرم فکر می کنم نویسنده هستم و توانمندی آن را دارم. ولی در این بار سخت بود چون هر چی تخیل می کردیم دوستان می گفتند این واقعیت ندارد.
اتابک نادری از جمله بازیگران این فیلم درباره نقش خود عنوان کرد: من اکنون سر پروژه‌ای هستم که در بیابان‌های اطراف ورامین فیلمبرداری می‌شود و خودم را به نشست خبری رساندم تا انجام تکلیف کرده باشم. من بازیگری را ابتدا در شهر خودم یعنی اردبیل با عشق آغاز کردیم و جایزه برای من اولویت نداشته است‌. خانه من سینما و تئاتر است، اینجا خانه اول و آخر ماست و حتی اگر دلخور هم باشیم هیچ‌گاه خانه‌مان را ترک نخواهیم کرد. ما تا آخر پای کار هستیم.
وی افزود: من به عنوان فرزند آذربایجان، باید بگویم که در شرایط حادی هستیم. ما داغدار هم‌وطنانمان هستیم و فکر نکنند که آن‌ها را تنها گذاشته‌ایم. از طرف عوامل فیلم «هایپاور» بگویم که ما آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت. دست امثال پرویز پرستویی را می‌بوسم که پای کار است و به زلزله‌زدگان کمک می‌کند. این تکلیف انسانی بر دوش همه ماست.
فرزاد حسنی بازیگر این فیلم در ادامه افزود :  بسیار خرسندم شما را بعد از چند روز خستگی می بینم. در این فیلم، چون بحث دفاع مقدس و ارتش جمهوری اسلامی بود بدون اینکه یک نه بگویم کار را قبول کردم. ان‌شالله این کار باقی الصالخات من باشد.
باید و امیدوارم  در مورد تمام این ستاره ها نه تنها شهید ستاری فیلم ساخته شود.
تهیه‌کننده در پاسخ به برخی انتقادها به محتوای فیلم بیان کرد: پدافند هوایی، ۸۸ فروند در یک عملیات را منحل کرده است و دانستن همین پیام برای مخاطب کافی‌ست که احساس قدرت کند.
نادری عنوان کرد: در پروژه «منصور» حضور داشتم و نقش آیت‌الله رفسنجانی را بازی کردم که در تدوین حذف شد. ما اصلا نباید فیلم‌ها را با هم قیاس کنیم. تصویرهای مختلف، روایت‌های مختلف دارد. برای مثال کاراکترهای رضا شاه را چندین بازیگر بازی کرده‌اند؛ مهم این است چه روایتی شود. شهید ستاری در فیلم «هایپاور» به گونه ای نشان داده شده که او را مرد عمل ببیند و به شدت با فیلم «منصور» تفاوت دارد.
وی افزود: من جزئی از خانواده نیروی هوایی هستم و زمانی که من را برای نقش شهید اردستانی برای سریال «شوق پرواز» انتخاب کردند، به آن‌ها گفتم که من شبیه او نیستم. یدالله صمدی به من گفت مهم شباهت تو با ایشان نیست؛ بلکه مهم روایتی است که ما این افراد می‌کنیم.
حسنی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیگری را تفننی را انتخاب می‌کنید یا خیر، بیان کرد: بازیگری برای من تفننی نیست و من چند ماه پیش هم یک تئاتر روی صحنه داشتم. البته نقشی که در این فیلم دارم کوتاه است و کوتاه یا بلند بودن نقش برای من اهمیت ندارد. برای بازی در «هایپاور» احساس مسئولیت کردم و تصمیم به ایفای نقش آن گرفتم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه