اخبار داغ

با اعلام رسانه‌های عربی و فدراسیون فوتبال عراق؛

برگزاری قطعی بازی دوستانه با رقیب سنتی در تهران؛ تیم ملی ایران بدون سرمربی مقابل عراق!

برگزاری قطعی بازی دوستانه با رقیب سنتی در تهران؛ تیم ملی ایران بدون سرمربی مقابل عراق!
در شرایطی که فدراسیون فوتبال هنوز برای تعیین سرمربی تیم ملی تصمیم نگرفته، رسانه‌های عراقی خبر از برگزاری بازی دوستانه با ایران در تهران خبر داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با در پیش بودن فیفادی ماه مارچ ۲۰۲۳ (اسفند تا فروردین ۱۴۰۲)، گمانه‌زنی‌ها درباره برگزاری بازی تدارکاتی بین تیم ملی فوتبال ایران و عراق توسط رسانه‌های عربی بالا گرفته؛ آن هم در شرایطی که تکلیف نیمکت تیم ملی هنوز مشخص نیست و فدراسیون فوتبال ایران هم تعجیلی در تصمیم‌گیری از خود نشان نداده است.

این مسئله اما در حد گزارشات رسانه‌ای نیست و واکنش احمد الموسوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق را هم به دنبال داشته. وی در این رابطه عنوان داشت: منتظر پاسخ ایران در مورد محل برگزاری بازی هستیم. هزینه برگزاری بازی برعهده ایران است چون فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد برگزاری بازی را داده است.

در شرایطی که تیم ملی ایران فعلاً سرمربی ندارد، الموسوی گفت: آن‌ها از ما خواستند به ایران برویم و بازی را آن‌جا برگزار کنیم. ایرانی‌ها گفتند همه هزینه‌های مربوط را پرداخت خواهند کرد اما ما پیشنهاد دادیم هزینه بازی را ما پرداخت می‌کنیم و در عوض بازی در بغداد برگزار شود.

حالا سایت معتبر «کوره» عراق از توافق فدراسیون این کشور با فدراسیون فوتبال ایران خبر داده و نوشته که پس از تایید کادر فنی به سرمربی‌گری خسوس کاساس، قرار شد بازی دوستانه با ایران برگزار شود. بازی دوستانه عراق با تایلند لغو شده و در ساعات آتی قرار است دیدار دوستانه‌ای در بغداد اعلام شود که مجموعه‌ای از گزینه‌های مختلف وجود خواهد داشت.

به گزارش دانا؛ جلسه روز گذشته هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال کشورمان در حالی برگزار شد که حتی بحث و بررسی خاصی درباره سرنوشت نیمکت تیم ملی در آن شکل نگرفت و به گفته مهدی تاج، فدراسیون عجله‌ای برای تعیین جانشین کارلوس کی‌روش ندارد و مسئولان فوتبال ایران بدون توجه به شرایط حساس، مشغول بررسی هستند.

این وقت‌کشی در شرایطی رخ می‌دهد که اکثر تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از حالا برنامه فیفادی‌های خود را مرتب می‌کنند و با کادرفنی مشخص به سمت تورنمنت قطر می‌روند اما در ایران، اخبار مربوط به بازی دوستانه تیم ملی را باید از طرف عراقی شنید؛ آن هم با وجود این که تیم ملی ایران سرمربی ندارد و فعلاً خبری هم از تعیین کادرفنی نیست!

اگر اظهارنظر مقام فدراسیون فوتبال عراق و رسانه‌های این کشور عربی صحیح باشد؛ یا باید منتظر تعیین سرمربی جدید تیم ملی حداکثر تا اواخر اسفندماه سال جاری باشیم و یا تیم ملی طی اتفاقی عجیب ولی مسبوق‌به‌سابقه، با سرمربی و کادرفنی موقت به مصاف شیرهای بین‌النهرین در نخستین بازی تدارکاتی سال ۱۴۰۲ خواهد رفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه