اخبار داغ

در پی حاشیه‌های بسیار؛

۷ جلسه محرومیت برای سرمربی پرتغالی؛ ساپینتو مشتری دائم کمیته انضباطی!

۷ جلسه محرومیت برای سرمربی پرتغالی؛ ساپینتو مشتری دائم کمیته انضباطی!
سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال به مشتری دائمی احکام صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ عصر روز گذشته تیم فوتبال استقلال با برتری ۲ بر صفر مقابل تیم فوتبال پیکان، ۳ امتیاز مهمی را از ورزشگاه پاس اکباتان به غنیمت گرفت اما اظهارنظر تند ریکاردو ساپینتو از یک سو و صدور احکام انضباطی فدراسیون فوتبال از سویی دیگر، مجالی برای شادی کادرفنی آبی‌پوشان باقی نگذاشت.

طبق این احکام به علت عدم رعایت ماده ۷۱ مقررات انضباطی و اظهارات توهین آمیز پس از دیدار مقابل پیکان، ساپینتو مکلف شده تا ظرف مهلت ۴۸ ساعت دفاعیات کتبی خود را به کمیته انضباطی ارسال کند اما این پایانی بر حواشی سرمربی استقلال نیست؛ چرا که شب گذشته حکم دیگری هم مربوط به بازی قبلی آبی‌پوشان با محرومیت ساپینتو صادر شده است.

ساپینتو که پس از جدال با پیکان ۶ بازی را به علت محرومیت از دست داده و کار شاگردانش را از روی سکوهای ورزشگاه نظاره کرده بود، با صادر شدن حکم انضباطی مربوط به اخراج و حواشی‌اش پس از بازی با مس در کرمان، به یک جلسه محرومیت قطعی و یک جلسه محرومیت تعلیقی از همراهی تیم استقلال و پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم شده است.

با این تفاسیر؛ ریکاردو ساپینتوی پرحاشیه و احساسی هفتمین بازی را هم دور از نیمکت استقلالی‌ها تجربه می‌کند که این آمار یعنی استقلال در یک‌سوم بازی‌های این فصل، از حضور سرمربی روی نیمکت بی‌بهره بوده و امثال روی ماتا و خسرو حیدری وظیفه کوچ‌کردن آبی‌پوشان را برعهده داشته‌اند که این موضوع اصلاً آمار خوبی برای باشگاه استقلال نیست.

به‌طور حتم نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار برای جذب و هم‌کاری با این سرمربی پرتغالی هزینه شده و هر جلسه غیبت، ضرری چند ده هزار دلاری به باشگاه وارد می‌کند. هم‌چنین رفتارهای عجیب این سرمربی چندین بار جرایم چند ده میلیون تومانی هم روی دست آبی‌ها گذاشته تا باشگاه استقلال از هر حیث با کارهای ساپینتو متضرر شده باشد.

احتمالاً اظهارات نسنجیده و خلاف ادب ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پس از بازی با پیکان، تعداد محرومیت‌های او را به عدد ۸ و یا حتی ۹ خواهد رساند تا استقلال در کوران رقابت لیگ برتر و در کورس صدرنشینی، باز هم سرمربی‌اش را روی نیمکت نداشته باشد و از این نقطه ضررهای زیادی را هم متحمل شود.

در این میان نقش خالی هدایت جو نشست‌های خبری از سوی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال استقلال و کنترل ریکاردو ساپینتو لب خط طولی زمین از سوی اعضای کادرفنی و مخصوصاً سرپرست آبی‌ها به چشم می‌آید؛ انگار که ساپینتو پس از ۲۰ هفته کار در ایران، هنوز با شرایط فوتبال کشورمان و حساسیت رفتاری موجود در این فضا اصلاً آشنا نیست.

خبرنگار :

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه