اخبار داغ

شاهد هجمه غیرعادی علیه ساپینتو هستیم؛

برهانی: مربی رده پایه نمی‌تواند بغل‌پا بزند؛ مجیدی بازیکنان جوان استقلال را نمی‌شناخت

برهانی: مربی رده پایه نمی‌تواند بغل‌پا بزند؛ مجیدی بازیکنان جوان استقلال را نمی‌شناخت
سرمربی تیم فوتبال امید و مدیر آکادمی باشگاه استقلال گفت: مربی رده پایه شکم دارد و هنوز نمی‌داند چطور باید یک بغل پای اصولی بزند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ آرش برهانی، سرمربی تیم فوتبال امید و مدیر آکادمی باشگاه استقلال پیرامون وضعیت رده‌های پایه اظهار داشت: در زمانی که ما بازی می‌کردیم مهاجمان خوب و با کیفیتی داشتیم و معمولا خارجی‌ها عنوان آقای گل را دریافت نمی‌کردند. نتیجه خیلی مهم است و این از قبل هم بوده، بازی‌های چند سال قبل پرسپولیس و استقلال را ببینید، تا دلتان بخواهد فرصت‌های گلزنی داشتیم اما الان به نظرم با رشد تکنولوژی و افزایش حاشیه‌ها، بازیکنان عقب ماندند و نمی‌توانند خودشان را با این سرعت تطبیق دهند.

وی در ادامه بیان داشت: وضعیت پایه را باید تقویت کنیم، شعار زیاد داده می‌شود اما آن طور که باید کار نشده. باید بازیکنان خوب و با کیفیتی را از نظر مسائل ذهنی، روحی و روانی و البته فیزیکی آموزش دهیم. مهدی قائدی را ببینید، یک بازیکن خوب و با کیفیت چطور می‌تواند در موفقیت یک تیم موثر باشد. مربی رده پایه شکم دارد و هنوز نمی‌داند چطور باید یک بغل پای اصولی بزند. برخی‌ها هنوز به توپ ضربه نزده‌اند و بیشتر به دنبال منافع مالی هستند.

برهانی درباره محمدحسین فلاح عنوان داشت: سلیقه فرهاد (مجیدی) نبود و به همین دلیل به پیکان رفت! سال گذشته من گفتم فلاح به تیم بزرگسالان برود، اما فرهاد مجیدی موافقت نکرد و سلیقه او نبود. باشگاه استقلال هم گفت این بازیکن را قرضی بدهید که من گفتم پیکان هیچ بازیکن رده پایه‌ای را به‌طور قرضی نمی‌خواهد. اگر نمی‌خواهید از این بازیکن استفاده کنید، رضایت‌نامه‌اش را بدهید.

او در این رابطه تصریح داشت: شما باید یا تیم دوم داشته باشید یا به‌طور دائمی در تیم بزرگسالان از یک بازیکن بهره ببرید و اگر این اتفاق نمی‌افتد، مجبور هستید رضایت او را بدهید. باشگاه پیکان هم هیچ‌وقت یک بازیکن جوان را به‌طور قرضی نمی‌گیرد تا روی آن کار کند. آن سال که فرهاد آمد، اصلا بازیکنان جوان را نمی‌شناخت. فقط یکی، دو نفر را خودش دید، انتخاب کرد و همان‌ها را برداشت و می‌شناخت ولی من به او گفتم محمدحسین فلاح و یکی، دو نفر دیگر را هم به تیم بزرگسالان ببرد که موافق نبود.

مدیر آکادمی باشگاه استقلال اذعان داشت: محمود فکری دو سال قبل ۶ بازیکن جوان مثل فردین رابط، محمدحسین فلاح، سبحان خاقانی، خدامرادی و ... را بازی داد ولی چه حمایتی از او شد؟ هوادار هم باید در این زمان‌ها از سرمربی حمایت کند که این اتفاق نیفتاد. استقلال و پرسپولیس تماشاگر زیادی دارد و باید بداند استفاده از بازیکن جوان، یک امتیاز برای باشگاه است. لیورپول بازیکن ۱۶ ساله بازی می‌دهد و ما هم باید یاد بگیریم این کار را انجام دهیم.

برهانی در نهایت راجع به ریکاردو ساپینتو هم گفت: او به خوبی تیم را مدیریت می‌کند و نظم خوبی در تیم ایجاد کرده و هواداران هم راضی هستند. استقلال خوب بازی می‌کند اما شاهد هجمه غیرعادی علیه او هستیم و باید جلوی این رفتارها گرفته شود. نظم و انضباط برای او خیلی مهم است و اخلاق را به شدت رعایت می‌کند. با این روند استقلال در مسیر درست قرار دارد و باید دید در پایان فصل چه نتایجی رقم خواهد خورد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه