اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

پشت پرده توقیف روزنامه سازندگی/ جلالی: درست عمل کرده ایم

پشت پرده توقیف روزنامه سازندگی/ جلالی: درست عمل کرده ایم
ناراحتی رسانه های بیگانه از توقیف روزنامه سازندگی اصلاح طلب نشان می دهد این روزنامه براساس منافع ملی عمل نکرده و توقیف آن باعث اعتراض رسانه های معاند شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز دوشنبه هیات نظارت بر مطبوعات به دلیل آنچه اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته عنوان شده است، رای به توقیف روزنامه سازندگی صادر کرد.

آنطور که معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرده است، علت توقیف روزنامه سازندگی، یک روند چندین ماهه بوده است، اما مدیران این روزنامه اصلاح طلب با بی اخلاقی، وانمود کردند که گویا صرفا به دلیل انتقاد این روزنامه از قیمت گوشت، حکم توقیف آن صادر شده است در حالی که مصادیق اخباری که طی یک ماهه گذشته در تیتر یک روزنامه سازندگی قرار گرفته باعث توقیف این روزنامه شده است.

اخباری که باعث توقیف روزنامه سازندگی شد

"طغیان گوشت ۰۱/۱۲/۱۴۰۱ "
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "طغیان گوشت" انتخاب کرده و در آن، با اشاره به افزایش قیمت گوشت و حذف آن از سفره طبقه متوسط، سرعت فقر را در کشور بالا عنوان کرده و در ادامه، مدعی فرو رفتن در باتلاق ابرتورم در دولت سیزدهم شده است.

" هراس شیراز ۲۰/۱۱/۱۴۰۱ "
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "هراس شیراز" انتخاب کرده که در آن مدعی نقش همسر معاون رئیس جمهور در امور زنان در موضوع تخریب بافت تاریخی شیراز شده است.

"سهم عوام سهم خواص ۱۹/۱۱/۱۴۰۱"
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "سهم عوام سهم خواص" انتخاب کرده و در آن سهم حامیان دولت و اصولگرایان در بودجه سالانه را بیشتر از مردم عنوان کرده و در ادامه، به نقل از اقتصاددانان بودجه ریزی در کشور را در راستای حامی پروری دانسته است. همچنین در این مطلب، اعطای رانت و امتیاز به شرکای سیاسی را از مشخصه های اصلی سیاست در کشور دانسته و در ادامه، بودجه سالانه کشور را به عنوان بهترین ابزار برای حمایت از حامیان معرفی کرده است

"خراج از مردگان ۱۶/۱۱/۱۴۰۱"
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "خراج از مردگان" انتخاب کرده که در آن به موضوع لایحه هزینه نگهداشت سالیانه قبور به شورای شهر از سوی شهردار تهران اشاره دارد.

"دولت بی سرمایه ۱۳/۱۱/۱۴۰۱"
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "دولت بی سرمایه" انتخاب کرده که در آن ضمن گفت و گو با حسین مرعشی، ضمن بررسی تبعات طرح مولد سازی دارای های دولت، این طرح را به عنوان عامل جبران کسری بودجه عنوان کرده است.

"مخمصه ۱۲/۱۱/۱۴۰۱"
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "مخمصه" انتخاب کرده و در آن، با اشاره به آغاز شروع به کار جشنواره فیلم فجر، مدعی سنگینی سایه سیاست بر روی آن شده و در ادامه، دلیل این اتفاق را مسائل سیاسی اخیر و تحریم جشنواره از سوی برخی بازیگران دانسته است.

"دوئل زنانه ۱۰/۱۱/۱۴۰۱"
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "دوئل زنانه" انتخاب کرده که در آن، با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی» آن را به نقل از انسیه خزعلی، شعار انقلاب اسلامی دانسته و در ادامه، به نقل از معصومه ابتکار، این شعار را با ملاک های کشور همخوان دانسته است.

"حراج بدون نظارت ۰۹/۱۱/۱۴۰۱"
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "حراج بدون نظارت" همراه با تصویری از معاون اول رئیس جمهور انتخاب کرده و در آن، مولد سازی و مدیریت دارایی دولت را یادآور واگذاری غیر اصولی مخابرات و مهاب قدس دانسته و در ادامه، مصونیت قضایی برای معاملات دولتی را یک بدعت عجیب عنوان کرده است

"اثر باد بیشتر از اثر مسوولان است ۰۳/۱۱/۱۴۰۱"
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "اثر باد بیشتر از اثر مسوولان است" انتخاب کرده که در آن، با اشاره به اظهارات رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا، مدعی احتمال وجود بنزین آلوده و تاثیر آن در آلودگی هوا شده است.
"دور افتخار با بورکینافاسو ۰۲/۱۱/۱۴۰۱"
روزنامه سازندگی تیتر یک خود را "دور افتخار با بورکینافاسو" انتخاب کرده و در آن، با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی «بانوان تاثیرگذار» از سوی همسر رئیس جمهور، نسبت به دستاورد آن تشکیک ایجاد کرده و در ادامه، برگزاری آن را با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور مورد انتقاد قرار داده است. در این مطلب، برگزاری این کنگره را عاملی برای هدر دادن سرمایه عنوان کرده و در ادامه، این اتفاق را در راستای اقدامات نمایشی و ادبیات شعاری در دولت سیزدهم دانسته است.

ناراحتی رسانه های معاند از توقیف روزنامه سازندگی

اما نکته قابل تأمل ناراحتی رسانه های معاند از توقیف این روزنامه اصلاح طلب بود.

رسانه اسرائیلی در حساب توئیتری خود در مطلبی نوشت:«چه احتیاجی به توقیف روزنامه بود؟ انگار اگر در روزنامه نخوانند، مردم خودشان نمی دانند که گوشت از سفره حذف شده...»

همچنین وب سایت «صدای آمریکا» در مطلبی با عنوان «گوشت گران شد، یک روزنامه منتقد تعطیل شد» نوشت:« همزمان با افزایش دوباره نرخ ارز در ایران یا در کلام بهتر «کاهش دوباره ارزش پول ملی» و گرانی کم‌سابقه گوشت، مقامات جمهوری اسلامی یک روزنامه منتقد را «توقیف» و شمار زیادی از کارکنان آن را در آستانه سال نو بیکار کردند. »

بی بی سی فارسی نیز با انتشار مطلبی به بازنشر اظهارات مدیران روزنامه سازندگی پرداخت و تلویحا به توقیف این روزنامه اعتراض کرد.

حسین جلالی: ابراز ناراحتی دشمن نشان می دهد درست عمل کرده ایم

در این باره حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی راه دانا گفت: هر کجا دشمن اظهار ناراحتی کرد باید متوجه شد که درست عمل کرده ایم و هرکجا بشکن زد باید دانست بد عمل کرده ایم. لذا این خط کش خیلی خوبی است که هر کجا به درست یا غلط بودن کاری شک کردیم موضع دشمن را در نظر گیریم.

جلالی در ادامه افزود: ابراز ناراحتی دشمن از تعطیلی و توقیف روزنامه سازندگی نشان می دهد کار درستی را انجام داده ایم.

مصطفی قهرمانی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه