اخبار داغ

با اعلام نام‌های عجیب و غیرمنتظره؛

چوب حراج فدراسیون فوتبال به اعتبار تیم ملی؛ قلق‌گیری یا اعتماد دوباره به گزینه‌های ناموفق؟

چوب حراج فدراسیون فوتبال به اعتبار تیم ملی؛ قلق‌گیری یا اعتماد دوباره به گزینه‌های ناموفق؟
اسامی اعلام شده برای پذیرش هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان از چوب حراج فدراسیون فوتبال به اعتبار و آبروی فوتبال کشورمان حکایت دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در روزهایی که چیزی به پایان سال ۱۴۰۱ و فرارسیدن روزهای فوتبال ملی (فیفادی) مارس ۲۰۲۳ باقی نمانده، هر روز اسامی مختلف و بعضا غیرمنتظره‌ای برای پذیرش هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان در محافل خبری دست‌به‌دست می‌چرخد.

روز گذشته از سوی برخی رسانه‌ها افرادی هم‌چون امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام و فرهاد مجیدی مطابق هفته‌های گذشته به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های داخلی سرمربی‌گری تیم ملی معرفی شدند اما نکته عجیب آن‌جاست که فدراسیون از برخی نام‌های عجیب هم برنامه خواسته‌است.

شنیده می‌شود سرمربیانی مانند حسین فرکی، حمید مطهری، مهدی تارتار و ساکت الهامی هم جزو لیستی بوده‌اند که هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال از آن‌ها برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران تا جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر درخواست برنامه کرده‌است.

در حالی که امروز به‌عنوان آخرین روز مهلت ارائه برنامه‌ریزی‌ها توسط گزینه‌های داخلی به فدراسیون اعلام شده، برخی مسئولان فوتبال ایران درصدد بررسی شرایط حضور گزینه‌های خارجی روی نیمکت یوزهای پارسی هستند که در این بین از پاکو خمس و ژوزه مورایس، سرمربیان فعلی تیم‌های تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان نیز نام برده شده‌است.

از ساختمان گرانیتی خیابان سئول اما خبر می‌رسد که ۲ گزینه خارجی که یکی از آن‌ها احتمالاً اسپانیایی هم هست و به‌نظر فلیکس سانچز، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال قطر باشد، سرمربیان تحت بررسی و مذاکره با نمایندگان فدراسیون فوتبال کشورمان هستند اما از آخرین وضعیت مذاکرات یا بررسی شرایط اطلاعی در دست نیست.

بدون تردید با توجه به این که رقبایی مانند عربستان‌سعودی، استرالیا، ژاپن و حتی قطر هم در کنار کره‌جنوبی تا بُن دندان مسلح شده یا وارد پروسه آماده‌سازی شده‌اند، انتخاب گزینه‌های امتحان‌ پس‌داده و ناموفق داخلی اصلاً به صلاح تیم ملی آن هم در مقطع حساس کنونی نیست.

از آخرین افتخارآفرینی و قهرمانی گزینه‌ای مانند امیر قلعه‌نویی مدت‌هاست که گذشته و حسین فرکی هم مدت‌هاست که از چرخه فوتبال حرفه‌ای ایران دور مانده. هم‌چنین علت قرارگیری نام‌هایی مثل حمید مطهری، مهدی تارتار یا ساکت الهامی در لیست فدراسیون هیچ توجیهی نداشته‌است.

در این بین تنها گزینه‌های معقول داخلی همان جواد نکونام و فرهاد مجیدی هستند که سرمربی سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان با یک استعفای عجیب ناشی از رفتار کاملاً غیرحرفه‌ای آن هم در آستانه مهم‌ترین بازی تاریخ فولاد در لیگ قهرمانان آسیا، اوضاع را به‌ضرر خودش کرده و از نیمکت تیم ملی تا حدی دور شده‌است.

فرهاد مجیدی هم که تنها پشتوانه یک قهرمانی لیگ برتر با استقلال در فصل گذشته را به‌خود می‌بیند، چندان گزینه مجرب و قابل‌اتکایی برای تیم ملی نیست؛ چرا که او هم مانند نکونام سابقه رهاکردن یک‌دفعه‌ای تیم فوتبال امید یا استقلال را چند بار داشته‌است.

به‌نظر می‌رسد اعلام این اسامی فقط نوعی قلق‌گیری از افکار عمومی و رسانه‌ها توسط فدراسیون فوتبال بوده تا در نشست احتمالی سه‌شنبه هفته جاری اعضای هیات‌رئیسه، آخرین بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با سرنوشت تیم ملی صورت بگیرد.

بین گزینه‌های احتمالی خارجی، قطعاً آن مربی‌ای که شرایط بهتری برای دریافت حق و حقوق ارزی داشته باشد، شانس بالاتری برای تصاحب نیمکت تیم ملی دارد. البته حمایت وزارت ورزش و جوانان در حالی که وضعیت سلامتی وزیر چندان مساعد نیست، در این تصمیم نقش زیادی خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه