اخبار داغ

رونمایی از آیفون آمریکایی برای گرفتن پست و مقام؛

رشوه‌های لاکچری و سکوت نهادهای نظارتی؛ تابوی فساد در فوتبال شکست!

رشوه‌های لاکچری و سکوت نهادهای نظارتی؛ تابوی فساد در فوتبال شکست!
افشای پیشنهاد رشوه آیفون آمریکایی لاکچری در یکی از هیأت‌های فوتبال استانی، فرو ریختن قبح و تابوی فساد بین اعضای فدراسیون فوتبال را عیان کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ طی روزهای اخیر اسناد و مدارک افشا شده از فساد و تخلفات گسترده مسئولان هیأت‌های فوتبال استانی به بالاترین حد خود رسیده و از مهندسی انتخابات هیأت‌ها تا رد و بدل شدن رشوه‌های لاکچری چند ده میلیون تومانی، از دست‌پخت‌های مسئولان و اعضای فدراسیون فوتبال بوده‌اند.

ابتدا اسنادی از مهندسی گسترده انتخابات هیأت فوتبال استان تهران توسط حبیب‌الله شیرازی و تیم او که اتفاقاً از منصوبین و نفرات مورد اعتماد مهدی تاج هم هستند، انتشار یافت که مثل همیشه سکوت آقای دکتر فوتبال پایتخت و فرار او از پاسخ‌گویی به شبهات موجود را به دنبال داشت.

شب گذشته هم در صداوسیمای ملی مستنداتی از پیشنهاد رشوه گوشی آیفون آمریکایی بین رئیس سابق و یکی از نامزدهای انتخابات هیأت فوتبال استان فارس منتشر شده که از وقاحت و گستاخی عجیب متخلفین و شکسته شدن تابوی فساد و رشوه حکایت داشته است.

مشخص نیست نهادهای نظارتی دقیقاً مشغول چه هستند که تا به این میزان از هیأت‌های فوتبال که طیف گسترده‌ای از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را تشکیل داده‌اند، غافل شده و اختیار امور استعدادهای فوتبالی کشور را به دست چنین افراد فاسد و بی‌اخلاقی واگذار کرده‌اند.

البته باید این مسئله را هم در نظر داشت که فردی از راه انتخابات به ریاست فدراسیون فوتبال رسیده که در زمان احراز صلاحیت‌های اهلیتی و مدیریتی، پرونده باز قضایی با اتهام تضییع گسترده بیت‌المال داشت اما بدون پاسخ نهادهای نظارتی به ریاست فوتبال ایران رسید.

به‌طور حتم در فدراسیونی که پاداش چند هزار دلاری اعضای هیأت‌رئیسه‌اش توسط سازمان بازرسی غیرقانونی تلقی شده و باید مسترد شود، از کوزه همان برون تراود که در اوست و اعضای هیأت‌های استانی هم در کاراکتری کوچک‌تر مشغول به لابی‌های مفسده‌بار هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال به‌عنوان متولی فوتبال کشور هم اگر از فساد گسترده زیردستان استانی‌اش باخبر بوده و کاری نکرده، هم‌قطار با آن‌هاست و اگر بی‌خبر بوده و اطلاع نداشته، دلیلی بر عدم کفایت مدیریتی و اهلیتی اوست.

مبرهن و مشخص است که تعلل و اهمال بیش از این نهادهای نظارتی در برخورد با فساد در فدراسیون و هیأت‌های فوتبال، تبعاتی بسیار جبران‌ناپذیرتر از حضور جریان فعلی بر مسند قدرت و ردوبدل شدن پاداش‌ها و رشوه‌های لاکچری خواهد داشت.

* عکس تزئینی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه