اخبار داغ

وزیر ارشاد در اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر مطرح کرد؛

نیاز اصلی ما تربیت نیروی متعهد رسانه ای است/ تجلیل جشنواره ابوذر از شبکه اطلاع رسانی دانا

نیاز اصلی ما تربیت نیروی متعهد رسانه ای است/ تجلیل جشنواره ابوذر از شبکه اطلاع رسانی دانا
وزیر ارشاد در اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: امروز نیاز اصلی ما تربیت نیروی متعهد رسانه ای است که بسیج رسانه در حال انجام دادن این نیاز مهم است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر امروز دوشنبه 15 اسفند ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد. در ابتدای این مراسم مرتضی کارآموزیان رئیس سازمان بسیج رسانه با ارائه آماری از آثاری که به بهانه این جشنواره به دبیرخانه ارسال شده اند، گفت: در این چند ماهی که کشور درگیر یک جنگ ترکیبی شناختی بود، 21 هزار اثر از 6800 فعال رسانه و خبرنگار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بالغ بر 60 درصد این آثار با موضوع همین فتنه اخیر بود. اختتامیه همه استان ها به تفکیک برگزار شده است و امروز با ارزیابی 539 اثر در مرحله کشوری، قرار است از برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره تقدیر و تجلیل کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اهمیت این جشنواره افزود: ما امروز به یقین پرچم داران جهاد تبیین در عرصه رسانه هستیم و امیدواریم در سال آینده بسیج رسانه را به سمت حل مساله در رویکرد جهاد تبیین نزدیک کنیم.

در ادامه این مراسم غلامرضا صنعتگر، خواننده دو قطعه «قاسم هنوز زنده است» و «شهید» را بر روی سن اجرا کرد که با تشویق حظار روبرو شد.

نیاز اصلی ما تربیت نیروی متعهد رسانه ای است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سخنران ویژه این مراسم با تبریک عید بزرگ نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج)، نامگذاری این جشنواره را ادای دین و احترام به شخصیت انقلابی و بی نظیر جهان اسلام، ابوذر غفاری دانست که نماد راستگویی، صداقت و حق گویی است و چه انتخاب مبارکی است که اهالی رسانه و روزنامه نگاران تراز انقلاب به چنین اسوه ای اقتدا کنند؛ این شخصیت بزرگ بهترین الگو برای جریان رسانه ای ماست . آن رابطه عمیق با ولی و دلدادگی با امیرالمومنین در آن سال های سخت تبعید ذره ای از ارادت او به ولی امرش کم نکرد و ما متاسفانه در حوزه رسانه برای تبیین شخصیت والای ایشان کم کار بوده ایم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز جنگ رسانه ای، یک جنگ بزرگ و ترکیبی است افزود: رهبری در این سال ها تاکید فراوانی بر موضوع بازآرایی رسانه ای داشتند و جنگ رسانه ای دشواری پیش روی نظام پیش بینی کرده و بارها بر این موضوع تاکید داشته اند. در حال حاضر یک تروریسم رسانه ای علیه نظام و دولت ما در حال جریان است؛ یک روز در خیابان، یک روز با جنگ اقتصادی و امروز با عرصه ای جدید جنگ از حالت نظامی به حوزه شناخت و روح و جان تغییر مکان داده است.

وزیر ارشاد افزود: دشمن در این جنگ در تلاش است که جامعه ایرانی را نسبت به گذشته پشیمان و نسبت به آینده ناامید کند و جبهه رسانه ای انقلاب باید مواجهه خود را در خنثی سازی این رویکرد قرار دهد.

اسماعیلی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه نظام تروریستی غرب در حال تطهیر پهلوی است، گفت: آنها دستانشان تا مرفق آغشته به خون جوانان این وطن است و حالا نوچگانشان دایه مهربان تر از مادر برای ما شده اند. فرزندان دهه هشتادی ما امروز درحال درس خواندن در دانشگاه ها هستند درحالیکه آنها نه نظام پهلوی را دیده اند نه پیروز انقلاب را و نه جنگ هشت ساله ما را و حالا امروز این وظیفه ماست که این تاریخ پرفراز و نشیب را برای آنها بدرستی روایت کنیم.

وی ادامه داد: امروز مسئولیت مهمی بر دوش افسران جنگ نرم، اهالی رسانه و روزنامه نگاران طرفدار انقلاب اسلامی قرار گرفته است. جشنواره ابوذر باید محفلی برای تربیت اهالی رسانه برای مقابله با جنگ گسترده با این نظام تروریستی باشد. امروز نیاز اصلی ما تربیت نیروی متعهد رسانه ای است که بسیج رسانه در حال انجام دادن این نیاز مهم است.

در ادامه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز وظیفه ما این است که جهادگران عرصه رسانه را مورد تجلیل و تقدیر قرار دهیم، گفت: ما به واقع قدران زحمات آنها هستیم و این توفیق را داشته ایم که از محضر این بزرگواران درس بیاموزیم و خودمان را مدیون آنها می دانیم.

وی ادامه داد: جنگ امروز عمر 44 ساله در وارونه کردن حقایق علیه این ملت بزرگ دارد و همین ملت بزرگوار هم در این سال ها در حال پاسخ دادن، جهاد و مبارزه با دشمن هستند. از زمانی که نهال مقدس بسیج در عرصه رسانه حضور پیدا کرده است، دلمان کاملا روشن است که ورود آنها آثار پربرکتی را در این عرصه خواهد داشت و حضور بسشیج در عرصه رسانه و فضای مجازی به ما این اطمینان را م یدهد که در این جنگ رسانه ای هم پیروز و سربلند بیرون خواهیم آمد.

در انتهای این مراسم با حضور وزیر ارشاد، سردار شریف و سردار معروفی از برخی جهادگران حوزه رسانه از جمله حسین شریعتمداری، علی بهادری جهرمی، مسلم معین، پیام تیرانداز، مقداد ذکی زاده، آمنه سادات ذبیح پور، مرتضی غرقی و امید قالیباف تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

همچنین به افراد برگزیده این جشنواره در بخش های تیتر، عکس، اینفوگرافی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، گزارش خبری، موشن گرافی، گزارش تحقیقی و تحلیلی، تولیدات صدا و سیما، پادکست، کلیپ و گزارش ویدیویی و مستند با اهدای لوح جشنواره و جوایزی تقدیر و تجلیل شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه