اخبار داغ

سردار رحیمی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

امروز وظیفه ماست که مردم را پای‌کار علم و فناوری بیاوریم

امروز وظیفه ماست که مردم را پای‌کار علم و فناوری بیاوریم
رئیس سازمان بسیج علمی با اشاره به اینکه وظایفه ماست که مردم را پای‌کار علم و فناوری بیاوریم، گفت: امسال از ۱۵۰۰ مؤسسه دانش‌بنیان در مراکز رشد حمایت شد.

سردار مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره نقش و اقدامات بسیج علمی کشور در حضور دانش‌بنیان‌ها و ورود علم به توسعه فناوری صنعتی کشور اظهار کرد: بسیج علمی کشور برنامه‌ای دارد که بر اساس آن بتواند جوانانی که توان حل مشکلات و مسائل دفاعی کشور را دارند را در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان سازماندهی و به‌کارگیری کند.  برای نیل به این هدف در حال کشف نیازهای فناورانه هستیم که خود یک ضلع مثلث پیشرفت است و ضلع دیگر این مثلث توان نخبگانی کشور است و البته افراد در اولویت اول سازمان بسیج علمی کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است

 وی ادامه داد: موفقیت سرمایه‌گذاری در فعالیت دانش‌بنیان است که موجب می‌شود تا نیازهای فناورانه احصا و حل گردند. در این حوزه ما سالیانه تقریباً ۱۵۰۰ مؤسسه فناورانه را مورد حمایت قرار می‌دهیم  و سال ۱۴۰۱ در شش‌ماهه اول بالغ بر ۱۰۵۰ شرکت فناورانه را مورد پشتیبانی و حمایت قرار داده‌ایم که این موضوع یک‌روند مویرگی در حوزه اقتصاد را به وجود آورده و ما امروز سعی داریم این موضوع دانش‌بنیانی را حتی تا سطح  پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت روستایی نیز گسترش دهیم.

امروز یکی از وظایف ما این است که مردم را پای‌کار علم و فناوری بیاوریم

 مسئول بسیج علمی کشور افزود:  امروز کار ما این است که مردم را پای‌کار علم و فناوری بیاوریم.

در این میان کسانی که باید این نقطه‌ضعف‌ها را   احصا  و حل بکنند همان نخبگان و استعدادهای برتر هستند که به‌عنوان هسته‌های کاشف مسئله نیازها را پیدا و حل کنند و حمایت‌های مهم در قالب بیش از ۲۵۰ مرکز رشد در سراسر کشور پشتیبان آنها خواهد بود.

وی افزود: در برنامه‌های امسال نیز گنجانده شده که بیش از ۱۵۰ مرکز رشد یعنی در هر شهرستان حداقل یک شهر یک مرکز رشد توسعه و خلاقیت به وجود آید تا بتوانیم نخبگان ناشناخته کشور که بسیار زیاد هم در کشور وجود دارند، در چرخه فرایند علم و فناوری اضافه کنیم و چه کسی بهتر از جوانان و کسانی که در این زمینه علاقه به فعالیت دارند برای این کار مناسب هستند.

 رئیس بسیج علمی کشور افزود:  جوانان نخبه کشور که امروز تفکر جهادی و تفکر بسیجی دارند همان کسانی هستند که تمام زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شب و روز تلاش کرده‌اند؛ چه در هشت سال دفاع مقدس و چه امروز تمام موفقیت‌های این کشور در تمام صحنه‌های انقلاب بدهکار این دسته از عزیزان است و اولویت اول ما نیز نخبگان و اساتید این حوزه هستند تا بتوانیم به نقطه‌ای که در افق پیشرفت کشور ترسیم شده است برسیم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه