اخبار داغ

وحدت حلقه گم شده جامعه داوری است؛

واکنش رئیس کمیته داوران به شکایت عزیزی‌خادم/ افشاریان: هیئت رئیسه قاطعانه رأی به حضور قلعه‌نویی داد

واکنش رئیس کمیته داوران به شکایت عزیزی‌خادم/ افشاریان: هیئت رئیسه قاطعانه رأی به حضور قلعه‌نویی داد
رئیس کمیته داوران گفت: اگر مشکل خاصی رخ ندهد، امیدوارم اواخر فصل آینده بتوانیم از VAR در چند ورزشگاه استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم بهترین‌های فوتسال درباره انتخاب داوران برتر اظهار داشت: زری فتحی، اسماعیل کمربسته و ابراهیم مهرابی افشار در بخش داوران جایزه بهترین‌ها را گرفتند و امیدوارم مبارک‌شان باشد؛ گرچه سایر داوران بانوان و آقایان نیز زحمت کشیدند و لیگ فوتسال را خوب تمام کردند، اما بیشتر از این نمی‌توانستیم در مراسم داشته باشیم.

وی راجع به سفر هدایت ممبینی  و برخی از اعضای کمیته داوران و سازمان لیگ به قطر برای بحث VAR  گفت: یکی از پلن‌های VAR کلاسی بود که مسئولان فیفا با ما داشتند. نمایندگان و کارگروه VAR  که حدود شش هفت نفر بودند در قطر حاضر شدند و دو روز خیلی سخت کلاس بود. ان‌شاءالله بچه‌ها با حضور در ایران ادامه کار را انجام بدهیم و خیلی امیدوار هستیم  اگر مشکل حقوقی پیش نیاید حداقل اواخر فصل آینده بتوانیم در یک، دو یا سه ورزشگاه VAR را داشته باشیم. دعا کنید اتفاقات خوبی برای VAR بیفتد.

رئیس کمیته داوران فدرسیون فوتبال در واکنش به اعتراض پرسپولیسی‌ها به قضاوت پیام حیدری در بازی این تیم مقابل سپاهان خاطر نشان کرد: واقعاً هنوز نمره ناظر داوری را  ندیدم. بازی را کامل دیدم و نمره تأثیرگذاری که قرار است از داور کسر شود، رفتارهایی است در خطاهای تأثیرگذار مانند پنالتی، گل و آفساید دارد. یک صحنه‌ای پیش آمد که بازیکنان سپاهان معترض بودند، اما به هر صورت دیروز داوران خوب قضاوت کردند.

افشاریان خاطرنشان کرد: در یک صحنه هم شاید کمک داور ما اشتباه کرده باشد، اما فکر نمی‌کنم تیمی از داوری ضرر کرده باشد و اتفاقی که افتاد نیز اتفاق در روال بازی بود. خطاهای جزئی نیز بود که ممکن است گل‌محمدی و شخصی دیگر اعلام کنند، اما داور را با خطاهای جزیی ممیزی نمی‌کنند.

وی در مورد انتقادات کارشناسان داوری از قضاوت مسابقات گفت: از ماست که بر ماست. به خودم و تمام جامعه داوری می‌گویم هر کسی که به هر طریقی برای داوری قلم می‌زند، نفس می‌زند، کارشناسی و داوری می‌کند، بگویند که حلقه گمشده داوران وحدت است که نیست. اگر همه ما کنار هم باشیم، بی‌شک کمتر ضرر خواهیم کرد. به‌عنوان رئیس کمیته داوران اشتباه دارم و معصوم نیستم و شاید در این دو سال خیلی اشتباه داشته باشم. بعضی از دوستان در حال زیر سؤال بردن اعتبار داوری خود هستند.

رئیس کمیته داوران افزود: داور ما پنالتی بگیرد، می‌گویند نیست و اگر اخطار بدهد می‌گویند اخراج داشت و اگر اخراج بگیرد اعلام می‌کنند اخطار است! کارشناسی هفته‌های پیش اینها با حرف امروزشان کاملاً منافات دارد. به هر حال خدا کریم است و زندگی ادامه دارد و داوران ما باهوش هستند. ان‌شاءالله در ادامه فصل که خیلی حساس است با آرامش خاصی قضاوت  کنند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره انتخاب قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی گفت: به جامعه مربیان کشور و قلعه‌نویی تبریک می‌گویم. در جلسه قبلی هیئت رئیسه پنج شش ساعت در مورد رفتار تیم ملی و مربیان صحبت شد، تا چه کار کنیم جامعه فوتبال کمتر ضرر کند. در نهایت هیئت رئیسه با رأی بسیار قاطع برای مربی ایرانی و قلعه‌نویی رأی صادر کرد. امیدوارم بتواند حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشد. تاج و تک تک اعضای هیئت رئیسه با تمام وجود از قلعه‌نویی حمایت می‌کنند تا ان‌شاءالله بتواند مربی خوبی برای سربازان تیم ملی باشد.

افشاریان راجع به اینکه بهتر نبود این حمایت از برنامه بلندمدت باشد، گفت: با حرف شما موافق هستم. شک نکنید اگر آن چیزی که ما می‌خواهیم و پیشرفتی که حس کنیم را در ادامه ببینیم، می‌توانیم در خدمت قلعه‌نویی باشیم. ناگفته نماند امروز جلسه وبینار قوی تاج با قلعه‌نویی برگزار شد و یقین دارم قلعه‌نویی برنامه خوبی دارد و امیدوارم بتوانیم با افتخار در کنار او باشیم.

وی در مورد اینکه باشگاه پرسولیس معتقد است در صدر تیم‌های متضرر از داوری قرار دارد، گفت: از مس رفسنجان و استقلال نیز بپرسید همین را خواهند گفت. همه تیم‌ها همین را می‌گویند. ما برای کی قضاوت می‌کنیم و اگر این تیم ضرر کرده، آن تیم نفع برده است. به همه رفتارهای تیم‌ها احترام می‌گذاریم و داوران با ذهن خالی از رفتارها و بیانیه‌ها به زمین می‌روند و ان‌شاءالله لیگ به خوبی تمام شود.

وی درباره شکایت عزیزی خادم از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: هر شهروندی ممکن است شکایت کند و زندگی آزاد است و ما هم پاسخگو خواهیم بود. یادمان باشد طبق اساسنامه و قانون هیئت رئیسه اختیار دارد و ما برخورد کردیم. بحث ما فوتبالی است و امیدوارم ایشان هر کجا باشد موفق باشد و از زندگی لذت ببرد و باز هم زندگی ادامه دارد.

 


 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه