اخبار داغ

دو دهه در انتظار مدیر درون سازمانی

ورزش دانش آموزی رها و بلاتکلیف/ این حوزه را جدی بگیرید

ورزش دانش آموزی رها و بلاتکلیف/ این حوزه را جدی بگیرید
سریال تلخ آزمون و خطا، هدررفت منابع مالی اندک، فرصت های بی نظیر و استعدادهای ناب و... در ورزش دانش آموزی ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حوزه معاونت ورزش دانش آموزی یکی از حوزه های کلیدی و بااهمیت وزارت آموزش و پرورش است که ارتباط مستقیم و تشکیلاتی با حوزه ورزش و وزارت ورزش و جوانان دارد. حوزه ای که زیربنای کشف و تربیت استعدادهای ورزشی است و وظیفه خطیر تندرستی در بدنه دانش آموزان را برعهده گرفته است.

در حالیکه بیش از ۴ دهه است که آموزش و پرورش به فدراسیونها و سازمانهای ورزشی «مدیر» صادر می کند ولی خود همچنان در عطش مدیر درون سازمانی برای تشکیلات پرمخاطب ورزش دانش آموزی می سوزد. این درحالیست که شنیده ها بر انتصاب قریب الوقوع هفتمین معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از بیرون تشکیلات ورزش دانش آموزی دلالت دارد.

موضوع این است که از سال ۱۳۸۰ که معاونت تربیت بدنی و تندرستی شکل گرفت؛ سجادی، قنادها، کمانه، کیومرث هاشمی، مهرزاد حمیدی و ستاری فر از دانشگاه، وزارت ورزش و مجلس زمام امور این معاونت حساس و پرمخاطب را برعهده گرفتند و مدتها گذشت تا این مدیران برون سازمانی، کمی با ظرافتهای ورزش دانش آموزی آشنا شوند. امروز متاسفانه باز هم  زمزمه ها حاکیست که هفتمین معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش نه تنها خارج از بدنه ورزش دانش آموزیست بلکه رزومه علمی و تخصص و تجربه آنچنانی را هم ندارد. این بدان معناست که سریال تلخ آزمون و خطا، هدررفت منابع مالی اندک، فرصت های بی نظیر و استعدادهای ناب و... در ورزش دانش آموزی ادامه دارد.

البته حساسیت این موضوع وقتی بیشتر نمایان می شود که بدانیم که بیش  از ۵ ماه است که معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سرگردان و بلاتکلیف است، معاونتی که یکی از دفاتر زیرمجموعه اش، دفتر سلامت و تندرستی ۱۶ میلیون دانش آموز و مقابله با تهدیدهای سلامتی مثل جنایت مربوط به مسمومیت دانش آموزان است.

در این میان نکته قابل تامل این است که خصوصا در سالهای اخیر، معلمین ورزش هم  از طرح های ناکارآمد ابلاغی از سوی آموزش و پرورش مثل طرح کوچ خسته شده اند و مشتاقند بدانند که واقعا معیارهای انتخاب معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش چیست؟

وزارتخانه ای که ۳۳ هزار نیروی متخصص ورزش دارد که بیش از ۴ هزار نفر از آنان دارای تحصیلات تکمیلی و بعضا تجارب بسیار ارزنده مدیریتی هستند.

سوای این موضوع باید دید که عکس العمل  کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی که تا حالا نسبت  به این طیف موضوعات، حساس بوده و سایر نمایندگان دلسوز مجلس، درخصوص انتخاب هفتم آقای وزیر چیست؟

آیا وزیر آموزش و پرورش برای انتصاب مدیر غیرمتخصص، کارت زرد دریافت می کند؟ آیا مجلس شورای اسلامی در این انتخاب  با وزیر همراه است یا خیر؟ بلاتکلیفی حوزه ورزش وزارت آموزش زو پرورش بعد از این همه مدت قابل پذیرش نیست و مجلس با توجه به حساسیت هایش درباره ورزش قطعا به این موضوع ورود خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه